Opinie: Ubranie na Skuter: Ku przestrodze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #97740 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    ochraniacze przede wszystkim, ja zaliczyłem glebę no z dość dużą prędkością i dość poważnie się po kaleczyłem. Ale oczywiście jechałem w spodenkach do połowy uda i w koszulce z krótkim rękawem.

    #97741 Reply
    Prezessso
    Użytkownik
    • 23
    • Postów: 206
    • Postów: 229

    powiedz jaki to bonus!!! 😀

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #97742 Reply
    19misiek20
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 23
    • Postów: 23

    na pewno dał mu w pysk 😉

    #97743 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Nie wiem czy opowiadałem, ale wracając z dalekiej wycieczki zagapiłem się na GPS’a, i skuter mi spadł w ułamku sekundy z asfaltu (10 cm nad piachem). W chwili spadnięcia skutera wyleciała butelka z Pepsi 0,5L. Prędkość z jaką jechałem to 45km/h. Na szczęście w ostatniej chwili zdążyłem kołem wjechać na asfalt z rowu, i po hamulcach dałem. Mi, ani skuterowi się nic nie stało, ale butelka, która wyleciała, miała szlif na szlifie.. Tak leciała, że po 100metrach jak się zatrzymałem, ona – butelka była pierwsza. Innym razem wracałem ze szkoły do domu. I wjechałem na przy domowe miejsce na samochód (kostki brukowe na koła samochodowe, a na środku trawnik. No i, żem dojechał do furtki na ogródek, i musiałem zatrzymać się, aby ową furtkę otworzyć i wjechać skuterem. No i jak zahamowałem przednim hamulcem, to koło zablokowało na tej trawie, i trawnik zaliczył rów wykopany przez koło skutera. Ja „zszedłem” ze skutera w ostatniej chwili, i jak skuter był nachylony jakieś 60*, to udało mi się powstrzymać przed upadkiem. Rady: – Nie hamować na trawnikach, glebach itd. – Uważaj, aby na drodze – pola, i na środku asfalt, żeby nie spaść z tego asfaltu.

    #97744 Reply
    SingSing74
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 83
    • Postów: 87

    To co napisał autor to święta racja. Im lepsze ubranie tym człowiek pewniej się czuje i jest lepiej zabezpieczony przed wszelkimi urazami. Głównym powodem, dla którego sprzedałem motocykl była jakość śląskich (miejskich) dróg, która odbiera jakąkolwiek przyjemność z jazdy. Drugim powodem była konieczność zakładania kompletnego ubioru. Ubierałem się 5 minut a do pracy jechałem 1,5 minuty. Potem rozbieranie i ot cała jazda. Mimo to, że cała ceremonia ubierania strasznie mnie wkurzała, to jadąc tylko w letnim ubraniu bez rękawic, na moto, które ważyło około 200kg czułem się jakiś goły i „bezbronny” 🙂 , a widok gościa na motocyklu w krótkim rękawku nawet u mnie wzbudza mieszane uczucia: (1) albo lekkoduch, któremu nie zależy na zdrowiu, (2) albo kupił moto i na ciuchy go już nie stać. W przypadku skuterów jazda w cywilnym ubraniu nie wywołuje takich spostrzeżeń. Mimo to, że zdaję sobie sprawę z konieczności zakładania bezpiecznego ubrania, to do skuterów przekonuje mnie zbawienny w mieście automat oraz to, że chcąc podjechać do sklepu czy gdzieś na krótki dystans w upalny letni dzień wystarczy wrzucić kask odpalić sprzęt, przekręcić manetkę i w drogę. Nie namawiam nikogo do jazdy bez zabezpieczeń w szczególności tych którzy jeżdżą brawurowo lub na dalsze trasy, bo łatwo można się przekonać jak białe są kości. W przyszłym roku planuję zakup skuterka 125 i pomimo świadomości ewentualnych konsekwencji to na pewno nie odmówię sobie jednak jazdy w typowo letnim ubraniu 🙂 bo właśnie z latem i swobodą kojarzą mi się skutery.

    #97745 Reply
    Jerry_R
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 98
    • Postów: 100

    RE: „będą się może śmiać, że dziwnie wyglądacie” Przeciez jest duzo ciuchow wygladajacych jak „cywilne”… Dlaczego mieliby sie smiac..?

    #97746 Reply
    Kristof65
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 26
    • Postów: 30

    Bardzo mi się podoba obnażenie prawdy „Ubierałem się 5 minut a do pracy jechałem 1,5 minuty”

    #97747 Reply
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 480
    • Postów: 484

    kurcze a ja miałem szlif boku przy 45 km/h na piasku – skuter ucierpiał tak że w jednym plastiku straciły mocowania i się porysały a ja byłem trochę poobcierany głównie w okolicach lewego kolana – ale spodnie dresy z Adidasa całe – nawet nitka nie pękła XD i kto tu górą? – spodnie z Adidasa, a ja i skuter wyglądaliśmy podobnie

    #97761 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Im_Jurek nie porównuj piasku do asfaltu. Zrób doświadczenie gołą dłoń silnie dociśnij i przesuń po asfalcie lub betonie, a potem po piasku. Nie muszę tłumaczyć co się będzie działo. Ja także niedawno na łuku drogi zaliczyłem swoją Jawką szlif. Przyczyną był piasek. Jak nigdy jechałem na krótko bo gorąco i do pracy niedaleko. Efekt okorowane kolano, łokieć i nieźle obity. Na szczęście w Jawce straty minimalne. Zarysowany przedni błotnik.

    #97762 Reply
    dychul
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 963
    • Postów: 971

    Dziwi mnie tylko, że instruktorzy na prawo jazdy kat A pozwalają kursantom jeździć na krótko w czasie nauki. Oczywiście każdy z kursantów jeździ w ciemnych okularach aby zadać więcej szpanu.

    #97767 Reply
    dostawcy
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 334
    • Postów: 337

    czytając wstęp wiedziałem, że to nie do mnie bo ja wiem po co są ciuchy ale… no właśnie, prawie 30 stopni, piękna pogoda i weź tu się ubierz w grube ciuchy i jedź do miasta (a potem idziesz coś załatwić i musisz się rozbierać i tak w kółko). Za to cenię skuta, że daje mi ochłodę, wiem, jednak czym to grozi i jeśli jest sposobność to zakładam kurtkę droższą od mojej Basi:)

    #97768 Reply
    SingSing74
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 83
    • Postów: 87

    Nie ma w przepisach obowiązku jazdy w pełnym rynsztunku. Mało który kursant przed uzyskaniem prawa jazdy ma już kompletne ubranie, a szkoły jazdy nie są w stanie posiadać pełnej rozmiarówki dla każdego kursanta. Pewnym jednak wyjściem mógłby być obowiązek (szkoły nauki jazdy) wyposażenia kursanta w atestowany zestaw ochraniaczy. Wystarczył by jeden regulowany zestaw na jeden motocykl w szkole.

    #97769 Reply
    Jerry_R
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 98
    • Postów: 100

    RE: Bardzo mi się podoba obnażenie prawdy “Ubierałem się 5 minut a do pracy jechałem 1,5 minuty” => Jakie obnazenie prawdy? RE: no właśnie, prawie 30 stopni, piękna pogoda i weź tu się ubierz w grube ciuchy i jedź do miasta => Ale po co? Coraz wiecej firm ma w swojej ofercie kurtki i spodnie na lato, temperatury 30 stopni, nadajace sie na dojazdy poltoraminutowe, w dodatku wygladajace jak cywilne. Przebieranie zostaje jedynie wtedy, gdy ktos musi np. pracowac w garniturze…

    #97773 Reply
    SingSing74
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 83
    • Postów: 87

    Zgadza się. Są takie ubrania. Tylko, że chcąc mieć zestaw na typowe gorące dni i dni chłodne to musisz mieć takie zestawy dwa. Nie ma typowo uniwersalnych, które idealnie sprawowałyby się w temperaturach od 5 do 35 st C. Mam kurtkę Hein Gericke z mesh`u i to jest typowo letnia kurtka (siatka z ochraniaczami) ale wystarczy mżawka, żeby przemoczyło się do gołej skóry. Jeżeli natomiast kurtka jest nieprzemakalna to choćby miała kilkanaście wywietrzników nie da ci komfortu w temperaturze pow. 30st.

    #97774 Reply
    SingSing74
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 83
    • Postów: 87

    Dodam jeszcze, że nawet te letnie kurtki, spodnie musisz ubrać a dojeżdżając do pracy rozebrać ponieważ nawet w tych ubraniach są zazwyczaj ochraniacze, które jakby nie było, utrudniają ruchy czy siedzenie. Chcąc być dobrze chroniony nie można zapominać o rękawicach i butach, które żeby chronić muszą sięgać za kostkę i w których latem normalnie chodzić się nie da, żeby się nie spocić. Wychodzi na to, że tak czy inaczej ubieranie trwa, a w ubraniach na moto, nawet tych wyglądających na cywilne nie da się w większości sytuacji funkcjonować „normalnie”.

    #97775 Reply
    Jerry_R
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 98
    • Postów: 100

    Sing – jak sie kiedys moze spotkamy to porozmawiamy. Jest wiele rozwiazan.

    #97776 Reply
    SingSing74
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 83
    • Postów: 87

    Ok.

    #97777 Reply
    Lenkar
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    ochraniacze wszelkiego typu powinno się zakładać od razu po wejściu na jezdnię.. jak się ma nowy sprzęt, to tym bardziej gapią się na człowieka, nie patrzą się na jezdnię i BUM! Moja siostra na piaggio miała wypadek z rowerzystą..potem ktoś zrobił jej z boku kuku na parkingu,a teraz ma nową xenter 150 to tym bardziej uważa, ale ostatnio jakiś tico przyhamował za szybko i na niego wpadła ;/ nie wiem czy to pech czy tacy kierowcy na drogach..

    #97790 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    A ja powiem, że dzinsy wcale nie chronią przed skutkami upadku na asfalt. Ja jechałem 30 na godzinę i normalnie żywe rany miałem pod spodniami.

    #97920 Reply
    sysgone
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 9
    • Postów: 9

    A ja powiem, że dobre jeansy nie są złe – byle były to jeansy na moto, a nie dyskotekę 😉 Moje Motoweary City-X sprawdziły się „w praniu” a raczej tarciu z 70->0 km/h.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Opinie: Ubranie na Skuter: Ku przestrodze
Twoje informacje:




Back to top button