Opinie: System CBS: Kombinowany układ hamulcowy w motocyklu. Co to jest i jak działa?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #295492 Reply
    Ania Grzelak
    Moderator
    • 170
    • 170Postów:

    I następne debilne prawo,bo w pzypadku romet,junak itd będzie to zapewne jakiś mechaniczny patent i przy hamowaniu w łuku lub na sliskiej nawierzchni gleba gwarantowana,w droższych markowych system elektroniczny znacznie podniesie cenę nowego pojazdu.Niestety nikt nie powiedzial że w parlamencie UE siedzą sami mądzrzy bo marchewka to owoc a ślimak to ryba i ten pomysł wlasnie do tych należy.

    #295494 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 666Postów:

    Ja tego do końca nie czaję… Zazwyczaj hamuję na dwa (mocniej przód, lekko tył), czasem tylko tył (raczej zwalnianie, niż hamowanie), w zasadzie nigdy nie samym przodem… nie miałem okazji testować takiego, co ma CBS, więc wrażeń brak. Trochę taki układ dla zapominalskich, żeby się nie przejechali na samym przodzie, tak?

    #295495 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 814Postów:

    To że nie czaisz to się nie dziwię bo książki też nie zrozumiałeś:D

    #295496 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 666Postów:

    Cwaniaczek… 😛

    #295497 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 484Postów:

    ja tam jestem bardzo zadowolony z CBS w symie. Pierwsze chwile były dziwne bo się role klamek zamieniły – tzn przednia jest ^zwalniaczem^ (albo trzeba przyłożyć naprawdę dużo siły żeby stanąć na nosie) a dopiero tylnia (combi) powoduje bardzo gwałtowne hamowanie jak się mocniej wciśnie. Natomiast wtedy nie ma ani tendencji do nurkowania przodu lub przysiadania tyłu. Czuć że skuter ^równo przysiada^ utrzymując balans midzy dociskiem przodu i tyłu. W zasadzie to samo się zrobi dozując hamowanie na dwie klamki ale właśnie – trzeba ^dozować^ i do tego na dwie ręce. Tutaj dzieje się samo i zawsze (jak na razie) dobrze.
    Nie wiem na ile to wrażenie jest złudne ale hamowanie podczas przerzucania skutera w łukach lewy/prawy jest znacznie bezpieczniejsze.
    Daje sie też dohamować na dwie łapy – wtedy jest to mocne hamowanie przodem z mocno wspomaganym tyłem.
    Ja zasadniczo cały czas hamuję na dwie klamki tyle że tą przednią to tak raczej z nawyku wciskam i niezbyt mocno. Raczej to kontroluje automatycznie i nie zastanawiam się nad tym jakiego hamowania użyć – samo się jakoś użyje adekwatnie do sytuacji :).

    Oczywiście coś za coś – nie da się zablokować tylko tylnego koła do efektownego/kontrolowanego poślizgu no i styl jazdy lub pomysł na lans trzeba do tych warunków dopasować. Ale w przypadku skutera w którym 90% cech konstrukcyjnych postawiono na praktyczność i ktoś dokładnie tego oczekiwał – to kompletnie to nie przeszkadza.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Reply #295494 in Opinie: System CBS: Kombinowany układ hamulcowy w motocyklu. Co to jest i jak działa?
Twoje informacje:




Back to top button