Opinie: Montaż silnika 125 ccm do motoroweru 50 ccm czy warto?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #172551
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    Moglibyście napisać szerzej jak to się wszystko prawnie odbywa i jakie są koszta rzeczoznawcy bądź diagnostyki, która wystawi odpowiednie zaświadczenie? Jestem zainteresowany zmianą silnika 50 na 125, ale nie mogę nigdzie uzyskać konkretnych informacji bo wcześniej to była kombinacja z 125 na 50, a to mnie średnio interesuje. Dziękuję za pomoc i informację.

    #172552
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 907

    użyj szukajki bo było

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #172562
    sylwiapultyn
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Zgadzam się z Dopkiem. Temat potraktowany ogólnikowo. Proszę o więcej szczegółów. Krok po kroku jak należy dokonać takiej zmiany od strony prawnej, co należy po kolei zrobić i jaki to jest koszt? Wysłałam ostatnio zapytanie do Wydziału Komunikacji ale do dziś mi nie odpowiedziano. Pozdrawiam

    #172564
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 907

    jaki temat potraktowany ogólnikowo? Przecież gościu opisał wszystko z cenami i krokami zmiany klasyfikacji. Weźta sie wysilta i poszukajta.

    #172568
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 927

    A zanim ktoś się weżmie za taką zmianę to proponuje sie upewnić, że rama jest konstrukcyjnie przygotowana do takiego silnika (mimo np tej samej budy) bo czasem są pewne modyfikacje nie zapewniające kompatybilności mocowań, rozmiarów itp.
    Odradzam natomiast przeszczep jeśli dany motorower nie występował nigdy w wersji 125 ccm.

    #172589
    H2O
    Użytkownik
    • Postów: 269

    Zaczęło się. ZNOWU. Teraz zaczynają już kombinować w tę drugą stronę. Polska Norma jak w mordę strzelił. 🙂
    *
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_Norma

    #172592
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 927

    Powód jest prosty, patrzą na cenę nowego silnika 125ccm i nowej 125-tki. Jak się komuś chce przebijać przez formalnośc i ma sprzyjające uwarunkowania techniczne to czemu nie, lepiej w tą stronę.

    #172644
    sylwiapultyn
    Użytkownik
    • Postów: 6

    ja mam Vespe lx50 która jedzie 70km/h, i co w dowodzie mam – motorower. Dlatego chciałabym jeździć legalnie, więc żadne to kombinowanie. A sprzedać i kupić następny raczej się nie opłaca.

    #172645
    sylwiapultyn
    Użytkownik
    • Postów: 6

    a nie będę przecież jeździć Rometem 😉

    #172649
    H2O
    Użytkownik
    • Postów: 269

    Vespa to jest już cud włoskiej techniki. Za dość ciężki szmalec. Tak, już ci zazdroszczę tego… *drogocennego* nabytku. 😉
    *
    Rzeczoznawca, diagnosta i zwykły… *błazen* w Wydziale Komunikacji witają kolejnych niekumatych petentów.
    *
    Jeździj nadal tak jak sobie jeździsz i nie mów o tym zbyt głośno innym, bo się wyda. 😉

    #172652
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 927

    sylwiapultyn napisał:

    ja mam Vespe lx50 która jedzie 70km/h, i co w dowodzie mam – motorower. Dlatego chciałabym jeździć legalnie, więc żadne to kombinowanie. A sprzedać i kupić następny raczej się nie opłaca.

    Słuszna postawa, jednak chyba najlepsze info co do samej możliwości takiej przekładki otrzymasz w serwisie.

    Jeśli się da to tak w skrócie
    1. Kupujesz silnik
    2. Dokonujesz wymiany w upoważnionym warsztacie ( moze być wymagana przekładka w ASO)
    3. Robisz przegląd (wymagane udokumentowanie wymiany wykonanej przez upoważniony warsztat) i uzyskujesz potwierdzenie zmiany kategorii pojazdu.
    4. Rejestrujesz jako motocykl
    5. Wykupujesz OC na motocykl

    Ceny oprócz rejestracji mogą być różne w zależności od miasta, warsztatu , stacji diagnostycznej, ubezpieczyciela itp.
    Szacując z „grubego palca” nie powinno to łacznie przekroczyć 1000PLN + koszt zakupu silnika. Niewykluczone że do powyższego dojdą jeszcze jakieś formalności, wymagane dokumenty itp.

    BTW jeszcze nie spotkałem się nigdzie z dokładnym opisem procedury pochodzącym od osoby, która ja przeszła.

    #172690
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Ja maksymalnie 2 miesiące temu przechodziłem te procedury, kupiłem skuter 125 ale nie sprawdziłem nawet jaka jest pojemność wbita w dowód a w dowodzie było 150ccm, ale że skuter seryjnie występuje z pojemnością 125 bez problemu zmieniłem homologację, bez żadnych faktur, mechaników rzeczoznawców itp. Pobrałem z internetu szczegółowe dane silnika i na podstawie tych danych uprawniony diagnosta wystawił zaświadczenie o zmianie silnika, i nie ma żadnego problemu ze ze skuterem który występuje fabrycznie z silnikiem 125 a ma z różnych powodów inny silnik niż 125. Problem był w tym że chciałem dokonać zmiany homologacji ale nie mogłem pokazać skutera diagnoście, nie był na chodzie, nie miał ubezpieczenia. W jednej stacji diagnostycznej, diagnosta powiedział że bez problemu da mi zaświadczenie o wymianie silnika ale muszę na stację przyjechać skuterem , on musi się upewnić ze mam zamontowany silnik który to usiłuję wbić w dowód chcąc nie chcąc zrezygnowałem bo skuter jeszcze nie był do jazdy, ale jak widać jest to szybko do załatwienia. Udałem się więc do innego diagnosty po znajomości i zgodził się wydać zaświadczenie na słowo że jest zamontowany silnik z którego parametry mam na papierze wydrukowane z internetu, i dał mi to zaświadczenie za przysługę wziął 40zł, ja silnik faktycznie mam taki jak obiecałem na słowo diagnoście, czyli wyszło tak : zaświadczenie o zmianie silnika 40zł, przegląd 60zł, przerejestrowanie w wydziale komunikacji coś 130zł, ubezpieczenie OC 95zł

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button