Opinie: Ile kosztuje przerobienie motoroweru na 125 ccm?

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #172691 Reply
    Przemysław Borkowski
    Uczestnik
    • 95
    • Postów: 0
    • Postów: 95

    I na taki artykuł czekałem 🙂 Dziękuję bardzo 🙂 PS. Sprzedam Rometa Caffe 50, przebieg 600 km z hakiem, silnik na dotarciu, gwarancja na 2 lata bądź 6000 km 😀

    #172692 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    dlaczego jest tam potrzebny jakiś rzeczoznawca żeby oszacować pojemność silnika kiedy faktura zakupu mówi jaka to pojemność i jaka moc? Tylko stacja Kontroli kumata w temacie i wydział komunikacji + ubezpieczyciel i już. Jakoś po wymianie silnika w samochodzie z 1,6 na 2.2 nikt sie nie bawi w szacunki mocy tylko sie zgłasza zmianę pojemności i opiera na dokumentacji.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #172695 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Dopek napisał:

    PS.
    Sprzedam Rometa Caffe 50, przebieg 600 km z hakiem, silnik na dotarciu, gwarancja na 2 lata bądź 6000 km 😀

    I do ogłoszeń go albo na tablicę 🙂

    #172706 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Wombat napisał:

    dlaczego jest tam potrzebny jakiś rzeczoznawca żeby oszacować pojemność silnika kiedy faktura zakupu mówi jaka to pojemność i jaka moc?
    Tylko stacja Kontroli kumata w temacie i wydział komunikacji + ubezpieczyciel i już.
    Jakoś po wymianie silnika w samochodzie z 1,6 na 2.2 nikt sie nie bawi w szacunki mocy tylko sie zgłasza zmianę pojemności i opiera na dokumentacji.

    Wombat jak się chwilę zastanowić to ten rzeczoznawca może być potrzebny. Zmiana silnika będzie się wiązać z kilkoma zmianami w dowodzie rejestracyjnym m.in masa własna i pozycja specyficzna dla motorowerów i motocykli czyli stosunek mocy do masy własnej, tego nie przepiszesz ze specyfikacji silnika.
    Może dlatego nigdy nie widziałem żeby ktoś się pochwalił przejściem takiego procesu….. wysoki koszt.

    #172708 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    oczywiście że może być potrzebny natomiast nie musi być. zważyć sie akurat można na kilku oficjalnych wagach… nawet na ścieżce zmierzyć nacisk koła przedniego i tylnego.
    A raczej do tej pory nikt się nie bawił bo dopiero teraz prawo ma wejść które zmieni sytuacje prawną wielu użytkowników BEZ ich ingerencji i nakładów czasowo-finansowych na prawko A.
    Co ciekawe jeszcze bardziej skomplikuje sytuacje *zrobionych* 50tek. Po co mam przerejestrowywać 50tkę z małej blachy na dużą? Wystarczy tylko zgłosić ubezpieczycielowi zmiane pojemności i dopłacić bo *do 125cc* uprawnienia są. Wiec i na 70 też są.
    I w razie kolizji – jedziesz pojazdem na który uprawniania masz, ubezpieczyciel też nie jest *oszukany* na stawce bo płacisz jak za motor…to jest ciekawe.

    #172709 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Osobiście nie bawiłbym się na pewno w takie przeróbki, za dużo zachodu i zbyt wysokie koszty – lepiej gotowca kupić.

    #172710 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    to na pewno.
    tylko w sumie są dwie kwestie- zakup pierwszego i upgrade obecnego. Przy zakupie wiadomo że celujesz w 125 i nie wnikasz.

    #172711 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Wombat napisał:

    oczywiście że może być potrzebny natomiast nie musi być. zważyć sie akurat można na kilku oficjalnych wagach… nawet na ścieżce zmierzyć nacisk koła przedniego i tylnego.
    A raczej do tej pory nikt się nie bawił bo dopiero teraz prawo ma wejść które zmieni sytuacje prawną wielu użytkowników BEZ ich ingerencji i nakładów czasowo-finansowych na prawko A.
    Co ciekawe jeszcze bardziej skomplikuje sytuacje *zrobionych* 50tek. Po co mam przerejestrowywać 50tkę z małej blachy na dużą? Wystarczy tylko zgłosić ubezpieczycielowi zmiane pojemności i dopłacić bo *do 125cc* uprawnienia są. Wiec i na 70 też są.
    I w razie kolizji – jedziesz pojazdem na który uprawniania masz, ubezpieczyciel też nie jest *oszukany* na stawce bo płacisz jak za motor…to jest ciekawe.

    Tak prosto nie będzie, bo na polisie i w dow.rej. musi być zgodność danych pojazdu, a ubezpieczyciel nie może wystawić polisy na inną kategorìę pojazdu.

    #172713 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 263
    • Postów: 21 318

    u mnie w polisie jest typ/marka/model: INNY Junak 607 2T
    nie ma słowa o tym że to motorower i nawet nie ma pojemności.
    Tzn ja sie nie upieram.tylko zauważam że zmieniają sie realia trochi.

    #172714 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Ale ksero dowodu pewnie robili 🙂
    Działa to tak, że w papierach masz motorower, wypadkowi ulega…. nie motorower, więc polisa nie działa i to niezależnie jaką stawkę zapłacisz.

    #172716 Reply
    Dopek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    maxell to był oczywiście żart ze sprzedażą 😉

    #172718 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Aaaaa…. no i nadal w przypadku większej 50-tki będzie nadal problem, bo uprawnienia nabyłeś, ale pojazd jest z punktu prawa nadal nie zalegalizowany, więc ewentualnie ochroni cię to tylko przed mandatem za brak uprawnień.

    #172719 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Dopek napisał:

    maxell to był oczywiście żart ze sprzedażą 😉

    Nie chcesz sprzedać Rometa? – to jesteś dziwny :))

    #172720 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Dopek napisał:

    maxell to był oczywiście żart ze sprzedażą 😉

    Akurat w Twoim przypadku zmiana silnika to nie ma sensu jeżeli różnica cenowa tego modelu pomiędzy 50 i 125 to jakieś 500-700 pln ( zależnie od sklepu)

    #172721 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 268
    • Postów: 269

    Hmm, Maxell, a czy ty sprzedałeś już swoje… KYMCO ?

    #172722 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    H2O napisał:

    Hmm, a czy ty sprzedałeś już swoje… KYMCO ?

    Oczywiście, że nie

    #172723 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 268
    • Postów: 269

    Wiedziałem, a do tej zwykłej chińszczyzny… celujesz jak zły.

    #172724 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Nie wiem o co Ci chodzi, ale dobra 🙂

    #172725 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 268
    • Postów: 269

    Mam już taką *naleciałość* z innego jednak forum. ;D
    *
    Edit:
    I niech tak zostanie, bo jak się wyda to będzie wstyd. W pewnym sensie.
    Tak duży to będzie wstyd, że aż wstyd o tym tutaj pisać, bo to jednak… zwykły wstyd. 😉

    #172726 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Nie wiem czy chcemy wiedzieć co i skąd Ci „naleciało” :):):)

    #172760 Reply
    sylwiapultyn
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 6
    • Postów: 6

    najlepiej jak by ustawodawca zmienił definicje motoroweru – pojazd o pojemności do 50cm3, bez tego nieszczęsnego limitu prędkości. ale to nierealne :-)))) ale pomarzyć można 😉

    #172762 Reply
    Kordek
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 1
    • Postów: 1

    Witam serdecznie Wszystko fajnie ale pozwolę sobie nieco poprawić ten (mimo wszystko) użyteczny artykuł. Zatem tak: nie potrzebna będzie wizyta u rzeczoznawcy. Dzwoniłem najpierw do Okręgowej Stacji Diagnostycznej a potem do Wydziału Komunikacji i dowiedziałem się następujących rzeczy: 1. silnik najlepiej zmienić w serwisie, który ma uprawnienia do wykonywania tego typu prac. 2. z fakturą za zmianę silnika oraz wyciągiem z KRS jedziemy do OSD i tam za 180 zł następuje zmiana klasyfikacji pojazdu: z motoroweru na motocykl. 3. z dokumentem z OSD jedziemy do WK i dostajemy za bodaj 54 zł nowy, miękki dowód rejestracyjny. 4. gnamy do agenta/oddziału ubezpieczyciela i meldujemy im, że mamy już motocykl i chcemy dopłacić do ubezpieczenia – dostaniemy aneks, który zmieni dane na naszej polisie. 5. zaczynamy docieranie silnika i cieszymy się z jazdy z prędkościami wyższymi niż tych 45 km/h 😉 Czy to, co napisałem powyższej będzie miało odzwierciedlenie w rzeczywistości dowiem się 19-go kiedy planuję odebrać swoje Ferro 901 z serwisu już z nowym sercem 😉 Pozdrawiam wszystkich i do zobaczenia gdzieś na trasie 😉

    #172803 Reply
    Evert
    Uczestnik
    • 1
    • Postów: 238
    • Postów: 239

    Wiele zależy od urzędników powiatu i samej stacji diagnostycznej. Diagnosta niekoniecznie może chcieć wydać dokument o zmianie klasyfikacji pojazdu bez wiedzy o technicznych szczegółach tej modyfikacji. Mało tego, wiele Wydziałów Komunikacji również żąda dodatkowo wspomnianej opinii rzeczoznawcy lub potwierdzenia od producenta pojazdu odnośnie możliwości wprowadzania zmian konstrukcyjnych. Tak jak napisano w poniższej informacji – dużo zależy od wewnętrznych procedur urzędu: http://www.badaniapojazdow.pl/porady/zmiany-konstrukcyjne/jakie-dokumenty-sa-wymagane-podczas-badania-technicznego-po-zmianach-konstrukcyjnych.html

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Opinie: Ile kosztuje przerobienie motoroweru na 125 ccm?
Twoje informacje:




Back to top button