Opinie: Gaźnik czy wtrysk elektroniczny paliwa: Wady i zalety

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Gaźnik czy wtrysk elektroniczny paliwa: Wady i zalety

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe PC_user_out PC_user_out 4 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #179370
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Oczywiście, że WTRYSKIWACZE. Gaźnik – Jak słyszę te słowo, od razu przypominają mi się wszystkie awarie. Większość z nich zaczyna się od gaźnika… „Była sobie zbyt uboga mieszanka…” „Silnik przez byt ubogą mieszankę się grzał jak w diabli…”

    #179369
    Zdjęcie profilowe Andrzej Zaborowski
    Andrzej Zaborowski
    Użytkownik
    • Postów: 29

    wtrysk tylko wtrysk a nie ten pierdolony gaźnik co go ustawiasz ze trzy razu do roku. Wtrysk i chłodzony cieczą musi być.

    #179371
    Zdjęcie profilowe HugoBoss
    HugoBoss
    Użytkownik
    • Postów: 3 266

    A ja tam nie narzekam na gaźnik,nic z nim nie robię i działa ciągle wyśmienicie.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    TRIUMPH DOBRY MOTOCYKL W DOBREJ CENIE

    Wybierz swój fabrycznie nowy motocykl Triumph i kup go za okazyjnie niską cenę. Oferta ograniczona. Pozostały ostatnie sztuki z rocznika 2018!
    #179372
    Zdjęcie profilowe Andy
    Andy
    Użytkownik
    • Postów: 18

    Ja przez 8 lat w keewayu ani razu gaźnika nie tknąłem, przeganiawszy 10 000 km. Obecnie w Kymco po roku eksploatacji i 3,5 tys. km też bez problemów. U mnie z gaźnikami nigdy nie było kłopotów.

    Andy
    #179375
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 946

    To wcale nie jest takie proste. Bardziej atrakcyjny wydaje się wtrysk (w wersji działającej długo i bezawaryjnie – co w wypadku jednośladów wcale nie jest takie oczywiste, pozdrawiamy Peugeota). Ma zalety:
    – o skład mieszanki martwi się komputer
    – adaptuje sie do warunków (temperatura, obciążenie) wiec nie potrzebuje regulacji i jest efektywniejszy
    – łatwiej uzyskać niższe spalanie i lepsze normy czystości spalin
    Ale.
    – wzrasta stopień komplikacji układu
    – diagnostyka elektroniki wymaga zaplecza odpowiedniego wiec koszt obsługi naprawy jest wyższy
    – jest droższy i cięższy (pompa, komputer, lepsze filtry, prawie zawsze katalizator)
    – jesteśmy pozbawieni możliwości odpalenia z kopniaka, trzeba codziennie jeździć albo szalenie dbać o akumulator bo przy małej pojemności skuterowych aku 5-6 dni postoju przy niskich temperaturach i nigdzie nie pojedziemy.
    – tuning oznacza zmiane map wtrysku i grzebanie w komputerze odpowiednim oprogramowaniem z odpowiednią wiedzą a nie wymiany dyszy i pokręcenia śrubką

    ziuuummmm….
    #179376
    Zdjęcie profilowe H2SO4
    H2SO4
    Użytkownik
    • Postów: 245
    #179379
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 238

    „jesteśmy pozbawieni możliwości odpalenia z kopniaka” Wombat – i tak, i nie. Właściwie wynika to z lenistwa producentów lub szukania oszczędności gdzie popadnie. Faktycznie, zdecydowana większość skuterów i motocykli na wtrysku nie ma startera nożnego. Są jednak pewne wyjątki: – skutery 50 cm3 Yamaha (np. Neos 4T na wtrysku) mają rozrusznik elektryczny i nożny; – rozrusznik nożny ma również wtryskowa YBR 125 (w wersji europejskiej do 2010 r.) oraz YBR 125 Custom. Z większych motocykli starter nożny ma klasyczna Yamaha SR 400 oraz większość wtryskowych wersji innych klasyków – Royal Enfield. Mają go również m.in. wtryskowe Kawasaki i Yamahy z serii enduro i cross. Można dokupić „kickstarter kit” np. do skutera Honda Vision (w wersji 110), są też zestawy do Harleyów. Ale w motocyklach zwłaszcza takie przeróbki to drogi interes.

    #179380
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 946

    No nie do końca.
    Poprzyglądaj sie tym „kickstarter kit”- om. Zawierają kopniak i sprzęgło kopniaka – a to za mało żeby zadziałał wtrysk. To tylko zestaw żeby zakręcić wałem.
    Owszem – są alternatywą gdy mechanicznie padnie rozrusznik.
    Ale wtrysk benzyny potrzebuje jeszcze wysokiego ciśnienia na wtryskiwaczach. A te zrobi w większości tylko elektryczna pompa paliwa. Bez akumulatora na tyle mocnego żeby zagrała pompa nic ci nie da dołożony kopniak.
    Alternatywą w biegówkach jest odpalanie na pych ale trzeba mieć miejsce, moto musi być na kołach..itd.
    Do tego spadek napięcia podczas pracy pompy nie może być tak duży że zwariuje komputerek EFI a musi też zasilać/odczytywać czujniki (MAF/MAP sensor i temperatura powietrza to minimum).
    Tutaj opadowe (grawitacyjne) zasilanie gaźnika i jego prostota jest przewagą.

    ziuuummmm….
    #179384
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 238

    No tak, ale rozrusznik mimo wszystko potrzebuje więcej prądu niż pompka paliwa. Przy słabym, ale wciąż działającym akumulatorze jest ona jednak w stanie czasem zadziałać. Oczywiście, że nie będzie to tak jak przy gaźniku, ale zawsze starter nożny daje szansę w takiej sytuacji uruchomić sprzęt. Zaobserwowałem jeszcze jedno ciekawe zjawisko przy odpalaniu wtrysku z kopniaka (tak jest przynajmniej w Yamaha YBR Custom): jeśli silnik jest nagrzany i odpalimy go rozrusznikiem elektrycznym, to po starcie od razu wchodzi na właściwe obroty. Natomiast jeśli „kopniemy” go starterem nożnym, to wchodzi najpierw na wysokie obroty jakby był zimny, a po 2-3 sekundach schodzi już na normalne. Dodatkowo „kickstarter” w YBR-ce działa tylko na jałowym biegu.

    #179385
    Zdjęcie profilowe Jam
    Jam
    Użytkownik
    • Postów: 108

    ja jakos nie widze roznicy w odpalanieu miedzy wtryskiem a kopka
    tak czy siak silnik powinien odpalic
    magneto gdzie jest zamontowane ze niby nie dziala gdy kopiemy w nozny starter?
    Jesli samopchod da sie odpalic na pych to i motor musi sie dac odpalic z kopa ewentualnie na pych jesli jest normlana skryznia biegow z manualnym sprzeglem

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie