Olej silnikowy a przekładniowy X-MAX 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery, Motorowery i Motocykle Yamaha Olej silnikowy a przekładniowy X-MAX 125

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 3 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #298017

    Roman Hałgas
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Zwracam się z pytaniem bo ciut wiadomości jakie uzyskałem odnośnie X-MaXA 125 zaskoczyły mnie.
    Czy do przekładni przy tylnym kole lejecie ten sam olej co do silnika. Tak przynajmniej powiedzieli mi w serwisie Yamachy w Bielsku.
    I pytanie drugie bo nie znalazłem informacji w instrukcji. Ile leje się oleju do przekładni bo tam nie ma wskaźnika poziomu i jakie oleje wy lejecie.

    #298018
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 215

    i jedno i drugie masz w manualu który ci uprzejmie podetkneliśmy pod nos
    i wszystko na tej stronie do której miałeś linka
    http://www.manualslib.com/manual/597150/Yamaha-Xmax-Yp250r.html?page=78#manual

    ale ponieważ jesteś megaleniwy to ci zrobie wyciąg z wiedzy
    .
    Engine oil:Type:SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 15W-40,SAE 20W-40 or SAE 20W-50
    na nasze temperatury 10W40 jak znalazł

    .
    Final transmission oil:
    Type:SAE 10W-30 type SE motor oil (silnikowy znaczy się)
    Quantity:0.25 L (0.26 US qt) (0.22 Imp.qt)
    czyli silnikowy 10W30 250ml (0,25L) lub 0,26 amerykańskiej kwarty.

    Oleje lejemy takie tłuste, oleiste, z pojemników z olejami. Niektórzy najtańsze z Orlenu a inni najdroższe wyścigowe. To zależy ile sie ma kasy

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #298020

    Roman Hałgas
    Użytkownik
    • Postów: 10

    To akurat znalazłem i przeczytałem dokładnie. Dla mnie oleje silnikowe i przekładniowe to dwie zupełnie inne grupy olejów o różnych właściwościach. Nie jestem mechanikiem praktykiem. Nawet jak zajrzysz sobie na stronę Yamahy to w sprzedawanych przez nich produktach jest olej Yamalube silnikowy i o takich samych samych parametrach i w innej cenie olej przekładniowy do skuterów. Cierpisz chyba na potrzebę wywyższania się nad innymi. By to uciąć wystarczyło napisać, że w X-MAXIe olej silnikowy i przekładniowy jest taki sam. Pozdrawiam

    #298026
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Wydaje mi się, że twórcy manuala chodziło o ten olej:
    http://www.olej-yamalube.pl/sklep/p2659,yamalube-scooter-gear-oil-olej-przekladniowy.html
    Widocznie przekładnie xmaxa zaprojektowano pod akurat taki, co poradzić.
    Yamaha produkuje też ^zwykły^ olej przekładniowy, ale najwyraźniej nie zaleca go do przekadni skuterów xmax:
    http://www.olej-yamalube.pl/sklep/p2660,yamalube-rear-axle-oil-olej-przekladniowy.html
    Ciekawe, czy tylko do tych, czy inne modele też mają 10w30 zamiast po bożemu 80w90…
    *
    Nie wiem, ale chyba bym się nie podpisał pod stwierdzeniem, że olej silnikowy i przekładniowy w tym przypadku jest taki sam… Bo po co by go sprzedawali w różnych opakowaniach? Szczególnie, że nie ma praktycznie różnicy w cenie…

    #298030
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 215

    Roman Hałga… napisał:

    By to uciąć wystarczyło napisać, że w X-MAXIe olej silnikowy i przekładniowy jest taki sam. Pozdrawiam

    Ale po co mam to pisać skoro jest to napisane w manualu nieustannie podtykanym ci pod nos?

    Zulusie, japońskie przekładnie zębate są często zaprojektowane do zalewania olejem stricte silnikowym. Żaden Gear Oil tylko normalnie Motor Oil i już. Jeżeli oznaczenia jakościowe są takie same to olej jest taki sam – bez względu na nazwę i ^dedykowanie^ na pudełku.
    Honda, Toyota, Yamaha ma tak bardzo często. Tak już po prostu jest że nawet do wysokoobrotowego silnika w Integrze TypeR czy Civiku TypeR nie leje się najlepszego Gear Oil z półki ^wyścigowej^ bo jest zbyt rzadki i synchronizatory bedą zgrzytać jak oszalałe. Leje się silnikowy i wtedy ta skrzynia jest wzorcem precyzji.
    Tak samo jak do układów wspomagania kierownicy nie leje się Power Steering Fluid (jak w wielu markach) tylko normalny płyn do skrzyń automatycznych klasy Dexteron II czy III. Do automatów też Dexteron a do silnika zwykły silnikowy. Mnie to nie dziwi bo od lat 20 jeżdze japońskimi samochodami. Mój świat.
    .
    Ale tu sie nie ma co rozwodzić bo napisali silnikowy SAE 10W30 conajmniej SG (czyli oleje technologicznie sprzed ho ho ho lat) i jest dobrze i łatwo.
    Dostał to pod nos w manualu, powiedzieli mu to w serwisie i jeszcze raz dostał to w manualu. Jest szansa że jak jeszcze ze dwa razy ktoś to powie/napisze to uwierzy.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #298031
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Fakt. I napisano w manualu, że to motor oil…
    Nie do końca rozumiem, dlaczego bardziej chcesz wierzyć w to, co usłyszysz od hgw kogo z netu,m niż w to, co masz napisane w instrukcji do modelu + potwierdzone przez serwis yamahy…?

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie