Olej do 2 T

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #129597 Reply
    CactusMan
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 112
    • Postów: 136

    Witam.
    Posiadam Kymco B&W,od nowości używałem oleju Castrol Racing,teraz kupiłem olej Mobil extra.zastanawiam się czy można mieszać olej syntetyczny i półsyntetyczny.Chcę również zapytać czy ten olej będzie dobry?

    #129607 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Tak, można mieszać. Nic się nie stanie.

    Po co kupowałeś motocyklowy olej do seryjnego skutera? Tu w zupełności wystarczający bedzie półsyntetyk. Minerał to do zablokowanych na obrotach. Mobil Extra 2T będzie idealnym olejem. Lepszego Twój sprzęt nie potrzebuje, a zaoszczędzoną kasę przeznaczysz na coś innego.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #129608 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    A po co chcesz wlewać półsyntetyk? Jeżeli jeździłeś na syntetyku to kontynuuj.Może Motul 710.A jakie paliwko wlewasz??

    #129609 Reply
    CactusMan
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 112
    • Postów: 136

    Sprzedawca polecił i tak używałem właśnie Castrola.
    A jak mam troche na dnie ten syntetyczny to mogę wlać tego Mobila?
    A ogólnie jaki polecałbyś olej?

    #129611 Reply
    CactusMan
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 112
    • Postów: 136

    Bo w sklepie zaśpiewali 52 zł za litr Castrola więc wziąłem coś tańszego.
    Pb95.

    #129614 Reply
    Sparrow93
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 291
    • Postów: 298

    Polecam Castrol Actevo 2t (półsyntetyk); cena za litr ok 30 zł…

    #129617 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    no jak już masz tego mobila to spoko wlej i proponuje Pb98

    #129619 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    Ja za Motula 710 płace 53zł 🙂

    #129620 Reply
    CactusMan
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 112
    • Postów: 136

    Drogie te oleje 🙂
    Dzieki panowie.

    #129623 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Ja pier… Po co 98? Żeby na mocy zyskał? Wierzycie to jak w Świętego Mikołaja? Dwusuw nie lubi wysokooktanowej benzyny. Poza tym po co lać synteyk do seryjnego skutera? Że jak napisane Racing na butelce to będzie zapitalał szybciej niż samochody?

    Poza tym każą lać Castrol, bo taka widocznie była umowa między producentem Kymco a Castrolem. I tak jest w większosci marek dlatego wszyscy dookoła wszystkim mydlą oczy tym Castrolem – jaki to dobry i w ogóle super, hiper. Produkt Mobila nie odstaje od produktu Elfa czy Castrola.

    #129626 Reply
    CactusMan
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 112
    • Postów: 136

    Kisiu a Ty jaki olej używasz? Jaki polecasz?

    #129627 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Kymco współpracuje z Shell-em i te oleje poleca 🙂

    #129630 Reply
    CactusMan
    Użytkownik
    • 24
    • Postów: 112
    • Postów: 136

    Tak na marginesie,żeby nie zakładać nowego tematu….
    Zastanawiam się czemu moje Kymco przy prędkości ok.45/h tak dziwnie wyje.

    #129637 Reply
    Sparrow93
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 291
    • Postów: 298

    Ten Kymco ma blokady?

    #129646 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    Kisiu1981 i czego się rzucasz.
    Zaproponowałem tylko koledze Pb98 bo może będzie mu odpowiadało akurat.Jeżeli chodzi o oleje to polecam Elf,Mobil,Motul,Ipone.

    #129647 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Na podstawie czego polecasz tą 98? i co ona ma niby dać, prócz lżejszego portfela?

    #129651 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    ponieważ sam spróbowałem i polecam choćby nawet dynamika jazdy jest lepsza,V-max też. Bez przesady z tym lżejszym portfelem.

    #129709 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Dawid, nie rzucam się tylko usiłuję wyprowadzić Cię z błędu, bo uważasz, że im wyższa liczba oktanowa benzyny tym większa moc silnika. Tak nie jest. Może po prostu trafiłeś na 98 czystszą i ogólnie lepszej jakości niż tankowaną wcześniej 95. Ogólnie silniki 2T nie lubią 98 i nie zaleca się jej. Ja sam czułem, że na niej skuter „lepiej mi idzie” ale nie wiem czy nie był to efekt placebo. Spalanie natomiast już drastycznie wzrosło (z 3,7 do 5 litrów na setkę).

    Ja obecnie używam Orlen 2T Semisynthetic kupowanego po 17 zł ale silnik mam na dorznięciu. Wyjeżdżam drugą butelkę i rozbiorę silnik żeby zobaczyć czy jest brudny. Jutro wykręcę świecę żeby sobie ją obejrzeć i wyciągnąć pierwsze wnioski. Jeśli będzie dobrze to zostanę przy nim. Trochę bardziej jest zamulony silnik ale przy obecnych przebiegach (2000 km miesięcznie) oszczędzam 26 zł miesięcznie w porównaniu do olejów za 30 zł. Sam nie wiem czy to dużo czy mało ale jeśli testy Maliniaka przebiegną pomyślnie to nie będę kupował nic innego.

    #129840 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    Mój Drogi Kisiu nie uważam że im więcej oktanów tym szybciej się jeździ ale po remoncie silnika wlałem z ciekawości Pb98 i naprawdę widzę różnice w jeździe.Nie wiem czy spalanie się zwiększyło czy nie bo nie patrze na to bo skuter ma mnie dowieść z punktu A do punktu B.Jak widzę wskazówkę na czerwonym to zajeżdżam na CPN-a i leje za około 23zł i jadę dalej.Jeżeli chodzi o olej to nigdy nie wleje Orlenu.Widziałem jak wyglądał silnik po tym oleju.

    #129915 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Dawid, każdy ma swoje preferencje co do materiałów eksploatacyjnych. Jedni leją najdroższy olej i najtańszą benzynę, inni kupują wszystko najdroższe, jeszcze inni najtańsze. Każdy ma prawo do własnego zdania. Może nie powinienem był się unosić ale chciałem tylko Was uświadomić, że te silniki nie wymagają najdroższych płynów.

    Ja też stosowałem czasem 98 – głównie z ciekawości. Nieraz leję V-Power Racing 100-oktanową ale nie po to by podnieść osiągi (bo paradoksalnie spadają na niej) ale w celu przeczyszczenia, przepalenia silnika.

    Co do olejów syntetycznych do silników skuterów (używałem niejednego – Mobila, Castrola i Shella) – niewątpliwa korzyścią jest stabilniejsza ich praca, mniejsza podatność na przegrzewanie, mniejsze wariacje wolnych obrotów… Silnik na takim oleju lepiej i łatwiej zapala, równiej i jakby lżej pracuje – tak bardziej miękko, mniej dymi. Sam zastanawiam się czy nie kupić czasem takiego ale teraz jeżdżę na kiepskim półsyntetyku i wiem, że też daje radę. Najfajniejszym olejem przeze mnie używanym był Shell Advance Ultra 2T – niestety już niedostępny na stacjach benzynowych i w sklepach. Zostawiał lepką warstwę na metalowych elementach z którymi miał kontakt, silnik ładnie na nim chodził i nigdy ale to nigdy nie zdarzyło się żeby puścił choć małego dymka. Cena powalała na kolana, bo wynosiła 48 zł ale dwa razy pozwoliłem sobie na to dobrodziejstwo. Dobrze też wspominam Mobil1 Racing 2T choć to podobno to samo co Castrol.

    To czy ktoś chce wydać na litr oleju 20, 30 czy 40 zł to już kwestia upodobań i zasobności portfela. Należy jednak zastanowić się czy warto wydać tych 10 zł więcej tylko po to aby mieć odrobinę stabilniejszą pracę silnika i troszeczkę równiejsze wolne obroty.

    Słyszałem też o przypadkach zatarcia silnika skutera w upalne dni właśnie na oleju syntetycznym. Widocznie był za rzadki i nie dał rady. Swego czasu nawet Kymco nie zalecało olejów syntetycznych do swoich skuterów. No ale ile ludzi tyle teorii…

    #129942 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    no i doszliśmy do konsensusu 🙂

    #129946 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 11
    • Postów: 551
    • Postów: 562

    jeżeli chodzi o rynek oleju do 2T jest spory.Tankowanie 98 też czasem pomaga w przeczyszczeniu silnika.Ja obecnie na razie jeżdżę na 98.

    #129954 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Na 98 z jakiej stacji?

    #129956 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Ja bym do 50-tki 98 nie ryzykował 🙂
    Co prawda sam kiedyś kilka razy zatankowałem do 50-tki właśnie 98, ale nie polecam.

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Olej do 2 T
Twoje informacje:




Back to top button