nowy skuter – problem z odpaleniem
- This topic has 9 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 11 years temu by
andrzej2310.
-
AutorWpisy
-
7 maja 2012 dnia 15:15 #58641
witam ,
Jakiś czas temu kupiłem sobie swój pierwszy skuter – jest to motowell retrosa 50 . Ma przejechane niewiele – ok .100km . Do dnia dzisiejszego nie miałem z nim absolutnie żadnych problemów. Skuterem dojeżdżam codziennie do pracy – w obie strony jakieś 14 km. w piątek zrobiłem tak samo , jednak z powodu silnych opadów deszczu musiałem skuter zostawić w garażu w pracy.
Dziś chciałem nim pojechać do domu i niestety miałem problemy z odpaleniem , nawet nożne odpalenie nie chciało zagrać . Po paru ” kopach” silnik w końcu wystartował . przejechałem jakieś 3 km i skuter zgasł na skrzyżowaniu .
Tak więc odprowadziłem skuterka na chodnik i tam próby uruchomienia . Elektrycznie bez skutku , po tym 3 kopy na rozruch nożny a następnie znów rozrusznik i skuter ożył.
Jednak na początku muliło go dość poważnie .Co może być tego przyczyną?
7 maja 2012 dnia 15:25 #58644Różne mogą być przyczyny np. to ze zgasł to może masz źle wyregulowany gaźnik. A to że nie chciał odpalić może być akumulator, chociaż wątpie aby rozładował się przez jeden dzień.
7 maja 2012 dnia 15:38 #58647dodam ,ze po „podpompowaniu” kopką skuter zapalał już z rozrusznika .
Skuter stał w garażu na bocznej stopce od piątku rano do dnia dzisiejszego do 16 .Czy to że stał na bocznej może mieć wpływ na to że są problemy z odpaleniem ? Zawsze pod domem zostawał na centralnej podnóżce .
7 maja 2012 dnia 15:44 #58650Nie raczej to nie powinno tego spowodować. Jeżeli skuter nie był jakoś wielce obciążony to ta stópka nie ma nic z tym wspólnego. Może rzeczywiście w takim razie akumulator się troszkę rozładował przy takiej pogodzie i zmianie temperatury. Spróbuj go przez jakiś czas odpalać na kopkę żeby się podładował. Rozrusznik za dużo ładowania bierze 😀
7 maja 2012 dnia 15:45 #58651Czasem paliwo wyparowuje po kilku dniach stania i wtedy zanim silnik zaciągnie to trzeba trochę pokopać. W skuterach są kraniki podciśnieniowe i zanim silnik wytworzy niższe ciśnienie i zawór się otworzy to mija kilka chwil.
7 maja 2012 dnia 15:45 #58652Ja bym zaczął od sprawdzenia akumulatora – czy trzyma napięcie i ładowania. Jak tu jest ok trzeba będzie szukać dalej.
BTW wybacz, że się czepiam ale tak jak kupiłem regał a nie regała tak kupiłem skuter a nie skutera 🙂
7 maja 2012 dnia 15:46 #58654Na nóżce bocznej może być czujnik do odcinania zapłonu tak że nie zapalisz silnika jak stoi na bocznej nóżce, oglądnij tam kable przy tym czujniku.
7 maja 2012 dnia 16:03 #58661Czujnik faktycznie jest w tej nóżce ,ale ja zapalam po schowaniu nóżki.
Sorry za tego „skutera” 😉
Może faktycznie jest tak ,ze paliwo trochę się ulotniło bo po próbach „kopania” silnik wystartował.
Bardziej niepokoi mnie to ,że zgasł po przejechaniu ok. 3 km , a jak już go z powrotem odpaliłem to był przez chwilę taki dość zamulony.Będę to sprawdzał bo od jutra pogoda ma się zrobić do jeżdżenia 😉
Wielkie dzięki za dotychczasowe rady.
7 maja 2012 dnia 16:04 #58662Spoko po to jest to forum żeby pomóc
7 maja 2012 dnia 16:29 #58670oliho napisał:
Czujnik faktycznie jest w tej nóżce ,ale ja zapalam po schowaniu nóżki.
Sorry za tego „skutera” 😉
Może faktycznie jest tak ,ze paliwo trochę się ulotniło bo po próbach „kopania” silnik wystartował.
Bardziej niepokoi mnie to ,że zgasł po przejechaniu ok. 3 km , a jak już go z powrotem odpaliłem to był przez chwilę taki dość zamulony.
Będę to sprawdzał bo od jutra pogoda ma się zrobić do jeżdżenia 😉
Wielkie dzięki za dotychczasowe rady.Przejechałeś 3 km może skuter był jeszcze na ssaniu, potem elektrozawór ssania zadziałał i skuter zgasł, spróbuj mu trochę podnieść wolne obroty,
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.