Niedługo chcę kupić (maxi) skuter - nie wiem jaki

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #9530 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Eh, do tej pory jeździłem wysłużonym motorowerem, przez dwa tygodnie Peda Motors Via Warrior i spodobały mi się skutery ale tylko 2T. Nie jestem przekonany do 4T choć dopuszczam możliwość kupna czegoś z 139QM A/B.
    Skuter będzie mi służył do dojazdów do pracy oraz wypadów nawet w długie trasy więc musi być wygodny i duży. Zakładany roczny przebieg około 20.000 km. 125 ccm i prawo jazdy kategorii A nie wchodzi w grę. Również używany skuter odpada – chyba że ma udokumentowany przebieg. Sam nie wiem co wybrać.

    Pierwszy typ to INCA Street lub inny klon Zippa Quantuma. Po dokupieniu i dopasowaniu nie dużej szybki powinien dobrze się sprawować w trasie choć jego wadą jest mała pakowność. Od razu musiałbym dokupić odpowiedni wydech i wykonać kilka innych czynności by pewnie się jeździło.

    Drugi typ to Kingway Euroboy (Romet 797) – ładny i duży skuter z silnikiem 2T i od nowości odpowiednim wydechem. Niestety nie widziałem go na żywo i chyba prędko nie zobaczę ale i tak mi się podoba. Chciałbym też wiedzieć czy będzie mi wiało w twarz – ten skuterek ma owiewkę ale jest niska i dość daleko od kierowcy. Nie ma też schowków na drobiazgi.

    Trzeci to młodszy brat wspominanego wcześniej Kingway’a – Eurostar. Podobny lecz ma już schowki na drobiazgi, kanapa wydaje się być lepsza, ma analogowe wskaźniki które nie oślepiają w nocy, jest troszkę lżejszy i bardziej mi się podoba. Jest jednak 700 zł droższy.

    Znalazłem też Kingway’a Poster’a – skuter z małym dachem, dużą szybą z wycieraczką i plastikami, 80L bagażnik, pełną ochroną od wiatru, wieloma schowkami, mógłbym zamontować tu instalację audio (jest specjalne miejsce na radio i głośniki). Niestety silnik 139QMB i (139 kg skuter, 5L benzyny, 1L oleju, 2L płynu do spryskiwaczy, klucze itp oraz ja) 230 kg to mieszanka z prędkością maksymalną 50 km/h. Nie ma żadnych blokad – one mu nie są potrzebne.

    Kymco Dink, New Dink – nie podobają mi się ale są silnikowo ok, wykonanie ok więc i je rozważam. Jednak tu musiałby by być używane – cena nowego New Dinka mnie odstrasza. Jeśli ktoś jeździ takimi proszę o słówko o tych skuterkach.

    Więcej nie znalazłem ale podejrzewam że są jeszcze jakieś maxi skutery 50 ccm które przeoczyłem, jeśli tak to proszę żeby wspomnieć o nich.

    #9532 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Kymco Bet Win – duży skuter i na pewno wygodny.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #9536 Reply
    grocik
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 305
    • Postów: 310

    Najlepsze Kymco

    #9538 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Kymco Bet&Win mi nie pasuje, miałem okazję na nim siedzieć. Za mały na wycieczki za duży na miasto. Nawet na Quantumie mogę rozprostować nogi, tutaj było to nie wykonalne. Przy tej cenie nawet chłodzenie cieczą nie jest dla mnie wielkim plusem. Ale dzięki za zainteresowanie tematem. 🙂 Za około 900 zł można założyć chłodzenie wodne w chińczyku. A że lubię majsterkować to długo by mi się nie zeszło. Najbardziej podoba mi się Eurostar ale chyba nikt na forum go nie ma żeby się wypowiedzieć.

    #9542 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    20 tys rocznie i chinczyk ?. To raczej nie mozliwe :|.
    Przy polowie tego przebiegu bedzie juz praktycznie silnik to wymiany, jak nie przy 1/4 .
    20 tys jak na 50cc to jest raczej juz duzy przebieg , czesto sie zdarza, iz przy 30 tys trzeba robic generalny remont . Oczywiscie mowie tutaj o markowych skuterach, bo malo ktory chinski skuter dobil nawet do 15tys – trzeba miec bardzo duzego farta .

    #9543 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    tylko bet&win- wiem, że go nie chcesz, ale nie ma lepszego wyboru w tej klasie i za taki hajs.

    #9546 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    A siedziałeś na tym Eurostarze? Z tego co zauważyłem to ma opieradełko i tutaj tyłka już nie przesuniesz w tył.## . Za mały na wycieczki za duży na miasto – tego to już wcale nie mogę zrozumieć.

    #9550 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Nie przesuwam tyłka, Na Eurostarze nie siedziałem ale z danych producenta wynika że jest sporo dłuższy a odległość od kierownicy jest większa.
    Bet&Win jest dla mnie średni i nie podoba mi się. Również cena nowego mi się nie podoba – tak samo jakościowo wykonane TGB jest zwykle 1000 zł tańsze. Za mały jak na bagaż który chcemy zabierać.

    #9551 Reply
    Saimon
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 2
    • Postów: 2

    Mylisz pojęcia, Skuter a MAXI-SKUTER to wielka różnica

    Szukasz po prostu nie za małej dobrej 50-tki

    #9594 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    No dobrze, niech będzie że szukam 50 która pociągnie mnie i moją dziewczynę bardzo daleko bez awarii. Byłem dziś w kilku salonach i w końcu zobaczyłem Euroboy’a. I miałem szczęście że niedaleko stał Bet&Win. Kingway nie był dużo większy, sprawiał tylko takie wrażenie ale jednak pozycja za kierownicą była dla mnie lepsza w Euroboy’u. Po otwarciu obu kanap okazało się że Bet&Win ma dużo więcej miejsca niż Euroboy. Teraz jestem rozbity pomiędzy nimi choć do Kingway’a przyciąga mnie ponad dwa razy niższa cena.

    #9596 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Cena może przyciąga, ale w trasy i do takich przebiegów Kymco o wiele lepsze.Przede wszystkim piszesz że we 2 osoby chcesz latać.Kymco jest jednak sporo mocniejszy, więc + dla niego.Trwałość również bez porównania.Niestety, trzeba wybulić trochę ;/

    #9597 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Tylko że, kupując Kymco dostajesz bezawaryjność w tej cenie.

    #9613 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307
    #9614 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Piękny okaz i to jeszcze bardzo blisko mnie;D

    #9615 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Na 20 tyś.km rocznie(jazda w dwie osoby)skuter chińskiej produkcji nie da rady.Chyba że trafisz na cudowny egzemplarz,a prawdopodobnie jest to niemożliwe.Dwie osoby + bagaż – nie ma wała żeby chińczyk to wytrzymał.Ja uważam że to tego musi być bardzo dobra 50-tka,najlepiej chłodzona cieczą.

    #9616 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    qazwsxedc napisał:

    Piękny okaz i to jeszcze bardzo blisko mnie;D

    To jest ten sam co Patrykk się nad nim zastanawiał.Sam bym go kupił gdyby nie kłopoty finansowe.Cena jak na ten rocznik niska,chyba że jest coś nie tak.

    #9617 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Tymbardziej, gdzie włożysz ten bagaż w chińczyku, no i jaki chińczyk ma bak, a jaki B&W?

    #9619 Reply
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 3 022
    • Postów: 3 026

    Pyjan, może komuś zależy na czasie albo hajsie;) napewno trzeba bylo by go sprawdzić gruntownie;)

    #9621 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 3
    • Postów: 304
    • Postów: 307

    Mimo wszystko ja uważam że okazje się zdarzają,może bardzo rzadko ale jednak.Ale zawsze trzeba dobrze sprawdzić.

    #9642 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Wszystko jest warte tyle ile ktoś chce za to zapłacić. Szkoda że to tak daleko. Na zdjęciach prezentuje się bardzo ładnie. Za tą cenę pobija tego Kingway’a. Eh, jak ktoś kupuje chiński skuter, nie szanuje, części zamienne są opatrzone napisem „Made In China” to na pewno nie pojeździ tyle. 20 tys rocznie dla dobrego cylindra tajwańskiej produkcji (tam znajduje się najwięcej fabryk produkujących takie rzeczy, jakość o niebo lepsza niż chińskie zamienniki) jest jak najbardziej realne. Wały korbowe są do regeneracji po 40 tys km, łożyska wału można wymieniać razem z cylindrem. Gaźnik się nie zużywa, pompa oleju może troszkę, pasek to już mniejszy wydatek, akumulator to też rzecz eksploatacyjna. W zimę serwisy robią takie rzeczy bez umawiania się i czasem zdarza się że będzie można odebrać go na wiosnę bo za parę złotych przezimuje w ciepłym garażu. Silniki 2T są proste i jest tam mniej rzeczy które mogą się popsuć.

    #61581 Reply
    angel_75
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 24
    • Postów: 24

    degename napisał:

    No dobrze, niech będzie że szukam 50 która pociągnie mnie i moją dziewczynę bardzo daleko bez awarii. Byłem dziś w kilku salonach i w końcu zobaczyłem Euroboy’a. I miałem szczęście że niedaleko stał Bet&Win. Kingway nie był dużo większy, sprawiał tylko takie wrażenie ale jednak pozycja za kierownicą była dla mnie lepsza w Euroboy’u. Po otwarciu obu kanap okazało się że Bet&Win ma dużo więcej miejsca niż Euroboy. Teraz jestem rozbity pomiędzy nimi choć do Kingway’a przyciąga mnie ponad dwa razy niższa cena.

    Ja mam Euroboya,wygodny i bezpieczny.
    Bez problemu można podróżować dłużej w dwie osoby.
    Kłopotliwe są plastiki, które są skręcone straszą ilością dziwnych śrubeczek w miejscach najbardziej zadziwiających…Ale bardzo jestem z niego zadowolona.
    Mam też Quantum GT5 ale bez porównania wolę Euroboya.

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=335441666521026&set=a.168877046510823.39466.100001655850474&type=1&theater

    To mój Kingwey:)

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Niedługo chcę kupić (maxi) skuter - nie wiem jaki
Twoje informacje:




Back to top button