Nie pali po zmianie na 72cc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #626916 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Witam, opiszę swój mały problem, sam niestety nie wiem dokładnie co to może być.

    Pacjent to Kymco Agility 50 4t. W tym momencie 15 tys przebiegu. Serwisowany, odblokowny. Zawory ustawione, gaźnik wyregulowany. Rok temu zmieniłem wariator z rolkami na komplet od Pollini, pasek Naraku i filtr powietrza jakiś chyba sportowy. Posiadam też nowe sprzęgło Stage6 ale jeszcze nie montowałem. Poza tym wszystko oryginal. Skuter pali na dotyk i smiga ok 70km/h (z lekkiej górki, wg GPS) licznikowo wiadomo – więcej. Pali mniej niż zero 😉

    Ale nieważne. Postanowiłem włożyć cylinder 72cc Naraku bo taki gdzies mi tam w szafie leży. No i niespodzianka. Po zmianie cylindra i tłoka skuter za nic w świecie nie chce zapalić, ani z kopki ani z rozrusznika. Nawet nie jest blisko.. lałem benzyny pod swiece i nic. Ani się nie zaksztusi.. chyba z 15 min kopałem i nic.. Skrecalem i rozkręcałem wszystko dwa razy żeby się upewnić czy jest złożone ok. No i pasuje. Uszczelki nowe, teoretycznie powinno śmigać. Aha – głowica standardowa.

    Wkurzyłem się i włożyłem stary cylinder – no i niespodzianek – odpaliłem za pierwszym razem.. co to może być? Czemu na większym nie chce palić?

    #626918 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    a jaką masz kompresje na tych zestawach? może głowica twoja z tym naraku daje takie rozprężenie że nie ma szans zapalić

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #626921 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Kompresji nie sprawdzałem bo nie mam manometru.. jedynie tak na wyczucie po wyjęciu świecy. No i jest zdaje się w normie..
    Wiem, że musze też zmienić dysze, ale żeby w ogóle nie chciał ruszyć ani na sekundę, nawet po zalaniu paliwem? Moze tak być?

    Z tego co czytałem to Naraku 72cc nie wymaga zmiany głowicy..

    #626923 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    a skąd naraku ma wiedzieć jaką do tej pory miałes głowice?

    #626925 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    No standardowa 😉 wydaje mi się że wszystkie te silniki mają takie same głowice? Tzn te gy6 o poj 50cc. W każdym razie w opisie, zarówno producenta jak i sklepów, stoi jak byk, że nie wymaga zmiany głowicy.. ale może się mylę? Dodam tylko że nic nie stuka, więc raczej zawory nie uderzają w tłok ani nic z tych rzeczy.
    Dawajcie proszę jakieś sensowne propozycje to będę jeszcze testował jak znajdę chwilę czasu 🙂
    Btw – przecież im większa kompresja tym lepiej, czyz nie?

    #626985 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Czy powodem może być zła mieszanka? A dokladniej hmmm.. Za mało powietrza? Może coś w tym kierunku?
    Tylko czy wtedy by tak się zachowywał? Że nie zalapie nawet na sekundę?

    #626989 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    stary, to się nie „zgaduje” nie „wydaje mi się” (zresztą źle ci się wydaje) tylko się sprawdza.
    Skąd wiesz że kompresja ci się podniosła? Może się właśnie obniżyła.

    #626992 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4
    • Postów: 5

    Po prostu pytam. Nie mam czasu grzebać się z tym codziennie.. auto stoi na warsztacie i skutera używam do dojazdów do pracy. Także zamiast codziennie przekładać te graty wole zebrać parę sugestii, co sprawdzic i gdzie może być problem, by potem za jednym razem sprawdzić wszystkie możliwości.
    Zapytam inaczej – czy ktoś miał podobny problem? Z odpaleniem po przekładce? Dodam że nie ruszalem gaźnika, ani nie zmieniałem dyszy.
    Będę wdzięczny za rzeczowe podpowiedzi. Dzięki

    Ps: dlaczego miałby się zmniejszyć kompresja?

    #626996 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 377
    • Postów: 21 432

    tak, 50% postów tutaj w technicznym to problemy po samodzielnym montażu gara – wystarczyło poprzeglądać zamiast od razu pisać.
    Gaźnik się rusza bo zmieniasz pojemność.
    Dlaczego by się miała zmniejszyć kompresja? Np dlatego że cylinder jest ciut wyższy i komora spalania robi się większa

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Nie pali po zmianie na 72cc
Twoje informacje:




Back to top button