Motorower turystyk?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #139171
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Elo. Chciałbym kupić motorower który wygląda jak turystyk. Bardzo podoba mi się honda varadero i coś takiego bym chciał ale w 50cc. Jest w ogóle taki motorek?

    #139177
    arekkobylo
    Użytkownik
    • Postów: 23

    Jak bardzo ci się podoba ta honda to możesz kupić 125 zarejestrowaną na 50. 🙂

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #139183
    belebele
    Użytkownik
    • Postów: 258

    Varadero nie da rady na 50 bo to jest v2 😛
    Tzn kiedyś widziałem, ale to nie może się udać bo silnik jest na wierzchu i każdy, ale to każdy się zorientuje

    #139192
    kuba2354
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Cagiva wypuściła kiedyś 8N. http://allegro.pl/cagiva-8n-50ccm-i3425378574.html

    Takiego typowego turystyka nie dostaniesz, musiałbyś kombinować. Ale to nie jest wielki problem. : ) na allegro czy innym sklepie moto-online poszukasz sakwy. Naxa 200 zł kosztują. : )

    #139203
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Tato nie pozwoli mi 125/50. Chodzi mi o konkretny model podobny do varadero? nic nie ma takiego?

    #139207
    Sparrow93
    Użytkownik
    • Postów: 298

    Nie znajdziesz turystycznej 50-ątki… Skutery/motorowery są przystosowane do jazdy po mieście, więc to by się mijało z celem…

    Sam jestem zawiedziony, że takiego nie ma bo bardzo lubię dalsze wyprawy skuterkiem 🙂

    #139226
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    50ccm to zbyt mała pojemność żeby robić maszyny turystyczne.
    Turystyki zaczynają się od 125ccm – Honda Varadero 125, Honda CBF125

    Obładowany bagażami, z silnikiem 50ccm będziesz jechał 30km/h! Dlatego nikt w takiej pojemności nie zrobi turystyka!

    Osobiście miałem CBF-kę – bardzo wygodny, mocny motorek. Prędkość przelotowa 80-90km/h spalanie zaledwie 2L/100km!

    #139227
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    benekpe napisał:

    ….
    Obładowany bagażami, z silnikiem 50ccm będziesz jechał 30km/h!
    ……

    Widzisz znawco – tu Cię muszę dla Ciebie niemiło zaskoczyć 🙂 Pojedziesz nawet 60 🙂 . Oczywiście nie wdaję się w dyskusję z Tobą ale wprowadzasz takimi wpisami ludzi w błąd.

    Pozdrawiam

    #139229
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    No tak… Ty jak zwykle masz rację.
    Proponuję na motorower z 3 konnym silnikiem załadować 50kg bagażu i przejechać dystans 300km… Powodzenia. Masa całkowita takiego pojazdu to jakieś 250kg! (120kg motorower, 50kg. bagaż, jakieś 80kg. kierownik – razem ok. 250kg!)
    Jak myślisz, z jaką prędkością polecą te 3 kucyki?

    #139239
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Spokojnie 50-55km/h non stop. Moje 2,5KM jakoś dają radę utrzymać taką prędkość z masą rzędu 250kg w 2 osoby.

    #139241
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    A może jakiegoś Junaka ? Na przykład 901 , 901 RS , 902 ? Dołożysz kufer , sakwy boczne i masz turystyka 🙂

    #139256
    Hindenburg
    Użytkownik
    • Postów: 203

    W zasadzie każdy klasyczny motorower by się nadawał. Wyposażony w kufry i sakwy – jak pisze kolega wyżej. Tylko przy pojemności 50ccm będzie trochę ciężko. Słaba dynamika, słabe osiągi. Jedynie tuning do 80ccm coś by pomógł. Tylko że to już jazda motocyklem i wszelkie konsekwencje jazdy bez uprawnień.

    #139316
    dzokej
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Ten Neken

    kilka dni temu załadowany po brzegi namiotem , 2x śpiwór, materac, laptop, koc, na baku plecak z żywnością itp. plus 2 osoby zrobił 160 km
    średnia przelotowa to 60 km/h max mierzona z Hondą CBR-600 to 105 ale on jest po małym tuningu 🙂 idzie jak burza 🙂

    #139719
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    A może nowy K-Pipe?

    Silnik mocniejszy i trwalszy od podobnych chińskich. W turystyce to ważne.

    #139763
    Karbon
    Użytkownik
    • Postów: 222

    Benekpe, nie masz racji twierdząc, że 50tka nie nadaje się do turystyki.
    Od kilku lat jeżdżę swoim Tirexem i nie mam z tym żadnych problemów. Jeśli komuś nie przeszkadza prędkość przelotowa w granicach 50 kilometrów i 30 na liczniku na stromych podjazdach to nie ma problemu. W lipcu zrobiłem Góry Świętokrzyskie. Przejechaliśmy ponad 600 km w trzy dni. Skuter był maksymalnie obładowany i silnik o pojemności 50 cm pchał około 260 kilogramów i dał radę. Prędkości przelotowe jak powyżej a ostatni 250 kilometrowy odcinek powrotny przejechaliśmy zatrzymując się tylko na tankowanie i siusiu, i nie było żadnych problemów ze skuterem, dał sobie doskonale radę. Na forum jest wiele relacji z podróży na 50tkach, wystarczy poszukać.
    Monek100, a może Zipp Quantum, duży, wygodny o dobrym dostępie do tanich części.

    #139790
    Padalec
    Uczestnik
    • Postów: 887

    benekpe napisał:

    50ccm to zbyt mała pojemność żeby robić maszyny turystyczne.
    Turystyki zaczynają się od 125ccm – Honda Varadero 125, Honda CBF125


    Obładowany bagażami, z silnikiem 50ccm będziesz jechał 30km/h! Dlatego nikt w takiej pojemności nie zrobi turystyka!
    Osobiście miałem CBF-kę – bardzo wygodny, mocny motorek. Prędkość przelotowa 80-90km/h spalanie zaledwie 2L/100km!

    – powiem krótko HEREZJE pan głosisz !!!
    Podam przykład: ADASTRA, MADI i Ja – trzy dni jazdy – Podlasie , Mazury i Mazowsze – łącznie 1000 km zrobione – 60 km/h prędkość podróżna.

    #139807
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Sam bzdety piszesz.
    Żaden fabrycznie zablokowany motorower, objuczony sporym bagażem nie przejedzie jednorazowo dystansu 200-300km ze średnią prędkością 60km/h! 3 konie mechaniczne nie uciągną motorowera z całkowitą wagą 250kg! ze średnia prędkością 60km/h!
    Bo pamiętaj, że mówimy tu o MOTOROWERZE, a nie o motocyklu – bo odblokowany i ze zwiększonym cylindrem motorower to już motocykl.
    Oczywiście nikt nie będzie nikogo namawiał, by jeździł na motocyklu turystycznie i narażał się na konsekwencje jazdy bez uprawnień.

    #139811
    Padalec
    Uczestnik
    • Postów: 887

    Słyniesz pan na tym forum z dość kontrowersyjnych opini-to raz , zaletą tego miejsca że każdy może pisać co mu „ślina na język przyniesie” , nawet nie mając praktyki w danym temacie- to dwa.
    Wzorem WODZA apeluję :
    „Oczywiście nie wdaję się w dyskusję z Tobą ale wprowadzasz takimi wpisami ludzi w błąd.” – to trzy.
    Kończę bo „nie ma sensu gryż kredensu” i pozdrawiam.
    P.

    #139812
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    Tak ,ale szczerze wątpię żeby kolega monek100 miał zamiar nie odblokować swojej maszyny. Wiadomo że to niezgodne z prawem , ale każdy tak robi ( no może poza emerytami ,którzy jeżdżą skuterkiem na działkę, raz w tygodniu). I wątpię , żeby czterosuwowy silnik K-Pipe , który jest chłodzony powietrzem , miał większą moc od silnika takiego Nekena.

    #139836
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Padalec, skoro przyznajesz się, że „nie masz praktyki w danym temacie”, to po co komentujesz wypowiedzi innych? Dlaczego skoro sam wprowadzasz innych w błąd, innym to zarzucasz? Jak się nie potrafi merytorycznie dyskutować, brakuje argumentów to posuwacie się do obelg i wyzwisk. Wasza grupa wszak z tego słynie.
    Jak motorower jadący z prędkością 45-50km/h, po pokonaniu dystansu kilkuset kilometrów w zróżnicowanym terenie może mieć średnią prędkość 60km/h! Kto tutaj wprowadza innych w błąd?
    Chcesz jeździć motocyklem bez uprawnień – Twój problem i Twoich kolesi. Tyle w Temacie.

    matol1798 – tłumaczenie, że wszyscy tak jeżdżą nie jest żadnym tłumaczeniem. Jak nie daj Boże potrącisz jakieś dziecko na przejściu dla pieszych, czy idące na poboczu, to wówczas nie będziesz się tłumaczył, że wszyscy tak robią. A wież mi, prawnik rodziców tego dziecka skutecznie wyegzekwuje od Ciebie, albo Twoich rodziców odszkodowanie, albo dożywotnią rentę. Takie przypadki się zdarzają.
    Co do silnika K-Pipe – to zdecydowanie będzie miał lepsze osiągi z racji chociażby jakości użytych materiałów i reżimu technologicznemu przy jego produkcji, spasowania wszystkich elementów itd. Cylinder i pozostałe elementy nie puchną tak bardzo pod wpływem przegrzania, efektywność chłodzenia jest lepsza ze względu na jakość użytych materiałów elementów użebrowania korpusu silnika. I wiele, wiele innych aspektów ma wpływ na różnice w osiągach. Nie raz poruszany był ten temat w wielu wątkach.

    #139839
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Równie dobrze to z roweru można zrobić „turystyka”, a że dłuższą rasę zrobi się w dwa tygodnie to cóż… a i z górki te 40 km/h się kulnie bez problemu. Nie trzeba do tego tankować – rewelacja. To, że ktoś używa sprzętów typu rower/motorower do podróży to jego sprawa, ale że do tego się nadają to już jest grube nadużycie. Nadają to się do jazdy po zakorkowanym mieście do i z pracy.

    Żeby sprawnie się poruszać poza miastem to minimum 250ccm jak stwierdzili znajomi i nieznajomi motocykliści.

    #139843
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    lucek71 – w latach głębokiego PRL-u ludzie potrafili WSK-mi 125 zjeździć pół świata. Ale to były inne czasy.
    Pojazd do turystyki charakteryzować się powinien kilkoma niezbędnymi cechami: odpowiednia moc, by potrafił wkulać się nawet na strome wzniesienie, duża przestrzeń bagażowa – kufry boczne i centralny, duża wygodna kanapa, wygodna, wyprostowana sylwetka za kierownicą, szyba turystyczna czołowa – chroniąca przed wiatrem i deszczem, prędkość przelotowa to 120-140km/h.
    Jak słusznie zauważyłeś skutery i motorowery zostały stworzone do jazdy miejskiej, na krótkich dystansach. Czasami można się pokusić na krótki wypad poza miasto. Takie jest przeznaczenie tych pojazdów, a to do czego inni je wykorzystują to ich problem.

    Ja w tym albo z początkiem przyszłego sezonu zamienię mojego Bandziora na Hondę Varadero albo Transalp:

    #139847
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Tak, a maluchami jeździło się do Warny na wczasy, ale kamperem fiacika nazwać nie sposób 🙂 Mi to osobiście zwisa i powiewa co, kto ze swoim pojazdem robi, tylko zachowajmy umiar w nazewnictwie. Turystyki, ścigacze, choppery czy maxi skutery przy 50ccm to śmiech na sali :-).

    Nowy Translap wygląda fajnie, te w starszej budzie mi nie pochodzą, za to KTM-a bym chętnie przytulił. Jednak kat. A w następnym sezonie dopiero.

    #139856
    dzokej
    Użytkownik
    • Postów: 746

    Benekpe a jak można spytać czym jeździłeś zanim kupiłeś motocykl ?

    #139863
    Robertonos
    Użytkownik
    • Postów: 537

    Od Grupy Mazowieckiej to wara z daleka koleżko Bernardyk !!!!Padalec ( i inni Panowie)z tym panem to nie warto pisać i polemizować,toć to wszech znawca,król i bóg jednośladów z silnikiem jest!Wszystkie rozumy o skuterach,motorowerach i motocyklach pozjadał-wie wszystko do sześcianu tam!!A inni gówno wiedzą dla niego,nie ma tematu forum na Skuterowie by się nie wypowiedział i każdego z Nas który śmie cokolwiek napisać nie wyzwał-mnie od dzieciaków z piaskownicy dla przykładu.Więcej całe grupy jak powyżej Grupę Mazowiecką pozwala sobie jechać od tego i owego.Oj koleżko żebyś ty sobie nie nagrabił zbytnio u ludzi.do twojej wiadomość mam 38 lat i patrz co piszesz synuś!!!

    #139866
    Robertonos
    Użytkownik
    • Postów: 537

    Jak masz Bandita to wywalaj na forum dla Suzi tego modelu,to jest Skuterowo.com portal dla ludzi na skuterach i motorowerach!!Jakiś nie dowartościowany jesteś z deka jak musisz we wszystkich tematach być taki przemądrzały i ludzi łajać!!Kim ty jesteś człowieku w ogóle???

    #139867
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Robertonos – zapewne opcja edytuj jest Ci obca…
    Padalec powołując się na WODZA zasugerował, że jest z jego grupy. Oczywiście miałem na myśli grupę której przewodzi WODZU.
    Dla Twojej wiadomości – miałem kilka skuterów i motorower.
    Niebawem będę stał przed dylematem jaki znowu model kupić. Więc kto, jak kto, ale ja na pewno mam coś w tej materii do powiedzenia. Zapoznaj się może z netykietą. Twój wiek tym bardziej Cię kompromituje w sytuacjach, kiedy nie mając argumentów w rozmowie posuwasz się do obrażania innych. No cóż, i tacy muszą żyć na tym świecie.

    dzokej – zanim kupiłem WSK 125, przygodę z jednośladem zacząłem na Osie.

    Lucek – KTM-y turystyczne to marzenie chyba każdego. Ale ceny są niestety zaporowe. Ostatnio oglądałem odcinek \”Najwspanialsze trasy motocyklowe \” gościu po Niemczech śmigał takim KTM`em.

    Chodzi mi też po gowie taka suzi: V-Strom

    #139879
    Robertonos
    Użytkownik
    • Postów: 537

    A ty chłopie pomyśl jak piszesz o.k!Ja rozumiem możesz mieć coś np:do mnie ponieważ moje informacje o jednośladach mogą wydawać się tobie zerowe-to mogę zrozumieć jeszcze.Ale powyżej piszesz że cała Grupa Mazowiecka słynie z czegoś tam.Zastanów się czy to jest obiektywna i inteligentna wypowiedzi w poście?>Nie znasz ludzi,nic o ludziach z tej grupy tak naprawdę nie wiesz i piszesz takie pierdoły niesprawiedliwe no.Z netykietą się zapoznałem i zdaję sobie sprawę ile i jakie pojazdy posiadałeś to raz,motocykla większej pojemność nie miałem i nie mam to prawda.To że jest tak a nie inaczej z moimi lejcami też prawda-to jest wstyd i nie powinno tak być przyznaję to.Ja również sporo skuterów w czasie tych 9 lat jazdy zdarłem ale pisać jakie modele i ile ich było to bezsens według mnie.Boli mnie fakt że nie masz szacunku do mnie bo mam TYLKO tą 125-tkę,sam przecież kiedyś dosiadałeś małych pojemność nie?!Nie musisz panie Bernardzie wywyższać się z powodu śmigania teraz na 600-tce,a nie długo na litrowym motocyklu.Nie twierdzę również że nie znasz się na motocyklach w wielu sprawach bo byłbym głupi jeśli tak bym stwierdził.Chodzi o to że ty uwierz mi w oczach ludzi którzy cię czytają na Skuterowie robisz z siebie kurteczka jakiegoś Mega wszech mistrza !Poza tym poważnie jest tak że jak ktoś cokolwiek napisze co mija się z twoim zdaniem to jedziesz po całość chopie drugiego i wyższość gatunkową jakąś odczuwasz.Proszę cię trochę dystansu do własnej osoby i twojego OGROMNEGO znania się na motocyklach bo pisanie z tobą po prostu czasami może być dla innych ludzi nie miłe.Ja jestem przykładem albo kolega padalec na przykład-dlaczego musisz być taki Super Najlepszy i mieć zawsze patent na ostateczną rację?Jeśli masz tak ogromną wiedzę to dobrze,przecież są portale dla ludzi którzy mają duże motocykle z dużymi silnikami prawda.Tam możesz zabłysnąć wiedzą tak jak potrzebujesz.Tu jest Skuterowo.com portal dla ludzi z motorowerami i skuterami większymi czy mniejszymi.Wiesz mam kolegów z Mazowiskiej Grupy,oni też mają motocykle z większymi silnikami.Mam również znajomych w Warszawie którzy mają różne pojemność-Yamahę V-maxa 1700cm,Hondę Shadow 1100cm.Gold Winga kredensa 1500cm,Valkyrie 1800cm i innych z którymi kulam po Mazowszu.Ale co jest ciekawe nikt z nich się tak nie sadzi jak ty wiesz,i nikt z nich nigdy nie mówi do kogoś kto ma 125-tkę że jest zielony bo nic nie wie o jednośladach-potrafią szanować tych z mniejszymi pojemnościami i nie wywyższają się.Tego również tobie życzę-dystansu.

    #139882
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Robertonos – kurde, w połowie Twojego postu darowałem sobie dalsze czytanie 🙂 Za dużo tego na takie upalne dni 🙂
    Weź proszę jeszcze raz przeczytaj to co wyżej napisałem, jednak tym razem bez emocji na spokojnie.
    Napisałem, że kolega powołał się na wypowiedź kolegi WODZA, i w kontekście jego grupy napisałem to, o czym wiadomo od dawna.
    To o śląską grupę chodzi, wszyscy chyba się domyślili, prawda?
    Jeśli kogokolwiek obraziłem swoimi wypowiedziami, to bynajmniej nie było to zamierzone.
    Wcale się nie wyśmiewam z innych, mniejszych pojazdów. Jednak musisz wiedzieć, że nie wszyscy jeżdżą wyłącznie na maszynach o pojemności 50ccm.
    Sam będę kupował jakiś maxi skuter, biorę pod uwagę pojemności 400ccm. Tyle w temacie. Jeśli kogoś uraziłem, albo obraziłem, szczerze przepraszam. Proszę jedynie o więcej merytoryki w rozmowach i dystansu.

    #139886
    WODZU
    Użytkownik
    • Postów: 1 204

    benekpe napisał:


    Napisałem, że kolega powołał się na wypowiedź kolegi WODZA, i w kontekście jego grupy napisałem to, o czym wiadomo od dawna.
    To o śląską grupę chodzi, wszyscy chyba się domyślili, prawda?…

    Kolego – w dupie byłeś i gówno widziałes i gówno wiesz. Obrażasz Śląską grupę wkoło – piszesz jakieś bzdety nie poparte faktami. Jesteś internetowy cfaniak? Spotkaj się na live i wyskocz na gołe cyce a nie rżnij hojraka i cfaniaka tu na forum. Osobiście mnie obraziłeś.
    Patrz w lusterka 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button