Motorower pali zarówki.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #136543 Reply
    ejacek
    Użytkownik
    • 4

Witam
    Posiadam motorower Benzer Xcross (klon Romet CRS).Problem polega na tym
    że od pewnego czasu przepala mi przednie zarówki i tylko przednie.
    Napięcie na gnieżdzie zarówki dochodzi max. do 14V.

#136551 Reply
    DeelBeat
    Użytkownik
    • 15

Odpalaj motorower z wyłączonymi światłami, mi to pomogło.

REKLAMA

SCORPION EXO 520 AIR

Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

#136555 Reply
    Sparrow93
    Użytkownik
    • 7

Jeżeli napięcie dochodzi do 14V to jest za wysokie… Instalacje w większości skuterów jest 12V i do takiego właśnie napięcia te żarówki są przystosowane. Nie znam się zbyt dobrze na elektryce, ale wydaje mi się, że regulator napięcia do wymiany…

#136597 Reply
    Metros
    Uczestnik
    • 2

Kolego *ejacek*

Jeżeli napięcie na odbiornikach nie przekracza maksymalnej granicy 14,5 Volta (typowe i w pełni bezpieczne dla odbiorników i akumulatora to jednak jest napięcie rzędu 13,2 Volta) i przepala Ci włókna tylko tej przedniej żarówki to wlutuj w obwód jej zasilania diodę (diody) prostowniczą krzemową odpowiednio spolaryzowaną np. na prąd 4 lub 6 Amper (każda dioda krzemowa ma katodę *-* i anodę *+* i występuje na niej spadek napięcia o ok. 0,6…0,7 Volta). 4 lub 6 Amper x 14 Volt = 56 lub 84 Watt mocy (nawet halogen takiej diody nie spali, a sam będzie już zasilany nieco niższym napięciem).
    Można też wlutować równolegle z żarówką kondensator elektrolityczny np. 2200 lub 4700 mikroFaradów na napięcie 40 lub 63 Volty, też powinien dość dobrze odfiltrować przepięcia z instalacji elektrycznej. Jakkolwiek nie postąpisz, wizyta w sklepie elektronicznym z pewnością nie zaszkodzi. Pozdrawiam.

#136748 Reply
    ejacek
    Użytkownik
    • 4

Dziekuje wszystkim za pomoc.Kolego Metros,tak jak mówisz: wizyta w sklepie elektronicznym z pewnością nie zaszkodzi.
    Pozdrawiam.

Wyświetla 1 wpisów z $