Microcar.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #139142
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    witam!
    mam prawo jazdy am i jest taka sprawa czy można nim jeździć microcarami? jeżeli bym takie coś kupił to jak to się rejestruje? jako skuter?

    #139144
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    A jest coś takiego w sensie prawnym jak skuter? To czy możesz danym pojazdem możesz jeździć na AM regulują przepisy. Dokładniej rzecz ujmując, możesz jeździć motorowerem i czterokołowcem lekkim.

    #139145
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    no to właśnie to jest czterokołowiec lekkki

    #139146
    dzokej
    Użytkownik
    • 7
    • 746Postów:

    Mikro-cary są rejestrowane jako czterokołowce lekkie i dostajesz tablice rejestracyjną jak do motoroweru taką małą i tak możesz prowadzić do z prawkiem AM

    #139148
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    a to auto musi mieć jakąś homologację bo na ogłoszeniach pisze albo b1 albo am o co to chodzi?

    #139149
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    musi mieć homologację jako “czterokołowiec lekki”. W mnie na mieście dwóch gości takimi jeździ. Z jednym gadałem to mówił, że śmiga takie autko jakieś 60 km/h, plus taki że na łeb nie leci. Ma silnik 2T chłodzony cieczą i automatyczną skrzynię biegów.

    #139150
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    dzokej napisał:

    Mikro-cary są rejestrowane jako czterokołowce lekkie i dostajesz tablice rejestracyjną jak do motoroweru taką małą i tak możesz prowadzić do z prawkiem AM

    Są różne mikrocary – dedykowane do AM i do B1, każde z nich musi spełniać wymagania danej kategorii. Czytałem kiedyś o gościu, którego pojazd przekraczał limit 350 kg o raptem parę kg i jako czterokołowiec lekki nie zarejestrował.

    #139151
    matol1798
    Użytkownik
    • 27
    • 750Postów:

    I nie wspomnę o tym , że nie opłaca się kupować takiego auta. Patrzyłem na aukcje na allegro i takie używane auta kosztują prawie tyle co nowa TZR 🙂 A i tak pojedzie 60 km/h . Za takie pieniądze można dostać normalne, używane auto średniej klasy .

    #139185
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    no ja wiem ile to kosztuje ale mimo to chciałbym takiego mieć
    lucek a jak by przekraczał 350 kg i by miał homologację to zarejestruje?

    #139188
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    a te microcary co są na b1 to można jakoś zrobić tą homologację? jeśli tak to ile to kosztuje?

    #139215
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    te mikrocary na b1 potrafią mieć silniki 500ccm, więc jak byś chciał uzyskać homologację na czterokołowiec lekki?

    Poza tym stać Cię na taki pojazd, czy tylko tak bijesz pianę?

    #139240
    matol1798
    Użytkownik
    • 27
    • 750Postów:

    Ale te auta na AM , na pewno nie mają silników 50 ccm ! Jak oglądałem na allegro te samochodziki , to w danych technicznych była wpisana pojemność 500 ccm. A w pojazdach na B1 chodzi o wagę , chyba do 500 kg czy jakoś tak. A czterokołowiec lekki musi ważyć maksimum 350 kg. Ale to moim zdaniem szkoda kasy. To już lepiej kupić skuter z dachem np. Kingway Poster , lub cokolwiek innego 🙂

    #139243
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    haha 😀 Auto napędzane silnikiem 50cm3? Przecież pod takim cylkiem ledwo skuter jeździ, a co dopiero auto…

    #139245
    Danio96
    Użytkownik
    • 7
    • 76Postów:

    Microcar na AM musi ważyć do 350 kg i v-max 45 km/h

    #139246
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    matol1798 napisał:

    Ale te auta na AM , na pewno nie mają silników 50 ccm ! Jak oglądałem na allegro te samochodziki , to w danych technicznych była wpisana pojemność 500 ccm. A w pojazdach na B1 chodzi o wagę , chyba do 500 kg czy jakoś tak. A czterokołowiec lekki musi ważyć maksimum 350 kg. Ale to moim zdaniem szkoda kasy. To już lepiej kupić skuter z dachem np. Kingway Poster , lub cokolwiek innego 🙂

    Mają, mają – skoro mają być rejestrowane na czterokołowiec lekki MUSZĄ mieć silniczek 50ccm. 500tki, które oglądałeś są właśnie na B1.

    #139284
    matol1798
    Użytkownik
    • 27
    • 750Postów:

    W aukcjach ludzie pisali ,że dane auto jest na kartę motorowerową , bądź AM. To nierealne żeby ten samochód chociaż ruszył , jeśli ma silnik 50 ccm. Takie Leone RK50 waży swoje 134 kg i już się toczy, a co dopiero maszyna która waży ponad dwa razy więcej . A silnik 500 cm też raczej mocą nie grzeszy 🙂 Nawet Fiat 126p ma większy silnik (choć nieznacznie) 🙂

    #139288
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Panowie, ale o czym wy piszecie.. cylinder 50cm3 jest za słaby nawet na skuter… taki cylinder jest dobry w kosiarkach, a nie w skuterach, ale wiadomo.. jakoś jeździ… Aby skuter zaczął w miarę normalnie jeździć potrzebna jest wymiana cylka na przynajmniej 60 cm3, lub 72cm3.
    Wyobrażacie sobie samochód, który jedzie na takim cylindrze? – Chyba tylko taki zabawkowy dla dzieci poniżej 5 lat.

    #139289
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:


    Samochód “Miro Tis” 139QMB

    Dane techniczne:
    Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
    Pojemność 50 ccm
    Moc maksymalna 5KM
    Zasilanie Gaźnik
    Akumulator 12V/4Ah
    Podwozie Wzmacniany plastik
    Zawieszanie przednie Brak
    Zawieszanie tylne Elastyczny szklany plastik
    Hamulec przedni Brak
    Hamulec tylny Ręczny
    Opony 6,00-14
    Pojemność zbiornika paliwa 1L
    Masa własna pojazdu 15 kg
    Skrzynia biegów Automatyczna
    Homologacja drogowa 2-osobowa
    Kolorystyka Czerwony

    #139297
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Dziennik Ustaw Nr 162 definiuje czterokołowce lekkie jako te, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg, nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:

    a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym
    b) maksymalna moc nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym
    c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego.

    4 kW to około 5,5 KM, więc nawet jeśli te pół litrowe diesle są zaliczane do punktu b) to i tak mają śmieszną moc porównywalną z 50ccm 2T markowych silników.

    #139303
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    matol1798 napisał:

    W aukcjach ludzie pisali ,że dane auto jest na kartę motorowerową , bądź AM. To nierealne żeby ten samochód chociaż ruszył , jeśli ma silnik 50 ccm. Takie Leone RK50 waży swoje 134 kg i już się toczy, a co dopiero maszyna która waży ponad dwa razy więcej . A silnik 500 cm też raczej mocą nie grzeszy 🙂 Nawet Fiat 126p ma większy silnik (choć nieznacznie) 🙂

    Niby nie realne a jednak takie samochody są i jeżdżą. Dynamika faktycznie jest kiepska, v-max w okolicach 55-60 km/h ale jeździ. Gadałem z właścicielem takiego samochodu – pokazał silnik i wnętrze pojazdu. Rama stalowa, obudowy z plastiku. Dwa fotele, bagażnik. Zbiornik coś koło 10 l (nie pamiętam dokładnie).

    https://www.youtube.com/watch?v=4fa_bHoWLo0

    #139307
    OstRy
    Użytkownik
    • 10
    • 465Postów:

    Izdebski nie zapominaj ze tam nie siedzi “china power ” tylko AM6 😉

    #139320
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    lucek71 napisał:

    matol1798 napisał:
    Ale te auta na AM , na pewno nie mają silników 50 ccm ! Jak oglądałem na allegro te samochodziki , to w danych technicznych była wpisana pojemność 500 ccm. A w pojazdach na B1 chodzi o wagę , chyba do 500 kg czy jakoś tak. A czterokołowiec lekki musi ważyć maksimum 350 kg. Ale to moim zdaniem szkoda kasy. To już lepiej kupić skuter z dachem np. Kingway Poster , lub cokolwiek innego 🙂

    Mają, mają – skoro mają być rejestrowane na czterokołowiec lekki MUSZĄ mieć silniczek 50ccm. 500tki, które oglądałeś są właśnie na B1.

    http://otomoto.pl/aixam-a741-C30092305.html a to auto ma silnik 400 a pisze że na am

    #139321
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Masz racje zwracam honor i odsyłam do mojego postu wyżej. Takie autko by zarejestrować na AM musi mieć homologacje na kategorię pojazdu L6e. Warto się dowiedzieć przed zakupem.

    Poza tym to autko ma moc 4KM czyli tyle co skuterki 50 ccm 2T.

    #139324
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    noooo wreszcie się dowiedziałem jak to jest dzięki! a tak wgl to awaryjne są te auta czy nie? czytałem że mają silnik kubota (podajże z jakiś maszyn czy z czegoś)

    #139325
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    U nas takie cuda są mało popularne, więc ciężko o jakąś wiążącą opinie. A co Ci przyszło do głowy, żeby takie cudo kupować?

    #139329
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    no bym miał swój pierwszy samochód zamiast skutera, a z wyglądu to mi się nawet podoba

    #139331
    arekkobylo
    Użytkownik
    • 2
    • 23Postów:

    Osobiście bym tego nie kupił ze względu na cenę tej zabawki.Za taką kwotę to można kupić porządny samochód.Ale to twoja decyzja.Cieżko o opinie na temat tych pojazdów ponieważ w Polsce te maszyny nie sa zbyt popularne (nie ma co się dziwić).Czemu nie chcesz skutera ? W tym przedziale cenowym a nawet niższej możesz kupić porządny motorower np: Yamaha Tzr 😉

    #139332
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    heh wiem że można kupić porządny samochód ale tym autem mam zamiar jeździć ok. 3 lata, skutera nie chcę bo już mam i trochę nim jeżdżę, spróbuje czegoś innego 😉

    #139340
    ziomek1
    Użytkownik
    • 53
    • 556Postów:

    a jak jest z rejestrowaniem takiego auta?

    #139368
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Jak to jak? Jeżeli spełnia wymogi w papierach na czterokołowiec lekki to zarejestrujesz, jeżeli jest za ciężki, itd. to nie zarejestrujesz. Pisałem o homologacji L6e i jej się trzymaj, a to, że sprzedawca coś twierdzi to nie jest żaden pewnik. On by sprzedać swój szrot jest w stanie wiele powiedzieć.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button