Mam problem ze skuterem huatian 50cc

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #670193
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Mam problem ze skuterem huatian 4t mianowicie skuter chodził nawet dobrze pomimo faktu że odpalał tylko na gazie a na ciepłym silniku bez gazu miał zepsutego kopniaka postanowiłem go rozebrać naprawiłem i złożyłem spowrotem od tego momentu skuter nie chce odpalać na zimnym silniku i zawala świece na czarno przed rozebraniem kopniaka nie działo się coś takiego regulowałem mieszankę paliwowo powietrzną ale skuter ledwo reaguje na kręcenie tą dyszą świeca i tak czarna gaźnik jest wyregulowany prawidłowo do tego po rozebraniu kopniaka pasek przy opalaniu lekko piszczy ale to chyba nie jest rządem problem proszę o pomoc

    #670200
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Sprawdź kompresję. Zdejmij węża od podciśnienia kranika paliwa i sprawdź czy przypadkiem nie leci nim paliwo. Jeśli tak jest regulacja gaźnika nic nie da.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #670201
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Wsęsie z karania czy przy odpalaniu ma posiekać bo jak zdejmę wężyk od gaźnika to z kranika
    nika kapie a jeżeli chodzi o ciśnienie to przy kręceniu rizrusznikiem z wężyka psiaka paliwo po czyszczeniu świecy odpala za pierwszym razem a po zgaszeniu znowu świeca czarna

    #670203
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Na wyłączonym silniku. Z kranika idą dwa węże. Jeden do gaźnika a drugi jest od podciśnienia. Jak silnik jest wyłączony to z żadnego z tych węży ma nie cieknąć paliwo. Jeśli cieknie z któregokolwiek to kranik do wymiany.

    #670204
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    A to u mnie są trzy jeden od baku do kranika jeden do gaźnika i na grze kranika jest od podciśnienia czyli jak odepne ten od podciśnienienia i od gaźnika i będzie ciekło z którego kółek otworu z kranika to kranik do wymiany? Wsumie to ma sen bo czytałem na internecie że świeca jest czarna bo skuter ma ubogą mieszankę w benzynę zaraz zobaczę i napisze co się dowiedziałem

    #670206
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Otuż sprawdziłem kranik i nic z niego nie cieknie może jakieś inne pomysły

    #670208
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    To może być wszystko. Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji żeby było wiadomo czy szukać problemu w silniku czy gdzieś obok.

    #670209
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    A jak to sprawdzić w jakiś łatwy sposub

    #670210
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Sposób sprawdzenia jest łatwy. Trzeba wkręcić manometr zamiast świecy i zakręcić silnikiem ;). Możesz też kupić nową świece i zobaczysz czy na nowej będą te same objawy. Jak tak to potem myśleć co dalej robić.

    #670211
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Takiego miernika nie posiadam ale mogę założyć starą świece która jeszcze chodziła ale była zmieniona na zapas jeżeli zrobi się czarna to co morze być przyczyną dodam iż świeca była dokręcania na Maxa a dzisiaj przy zdejmowanie odkreciła się bez żadnego problemu trochę się zdziwiłem była cała czarna wraz z gwintem i jeżeli skuter jedzie na czystej benzynie a na dole ma dolewany olej silnikowy to 4t czy 2t bo to może być ważne mi się wydaje że 4t

    #670212
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Spytam się na zapas ponieważ jestem zielony w tym temacie jeśli skuter jeździ na czystej benzynie i na dole ma olej silnikowy chyba to 4t czy 2t bo to morze być ważne w tej sprawie

    #670214
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Tak. 4t. Nie może być inaczej

    #670215
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    To pójdę jeszcze sprawdzę filtr powietrza patrzyłem rzeźby sprawdzić ssanie i wkręcić starą świece jak będę po testach to napisze

    #670216
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Przedmuchałem cały gaźnik, filtr powietrza, gwint od świecy kompresorem odkręciłem ssanie wyczyściłem zmontowałem wszystko wygląda na to że jest okej ale ostateczny werdykt będzie jutro po założeniu starej świecy tak samo się zakopciła po przedmuchaniu wygląda lepiej ta świeca i odziwo zapalił za pierwszym razem ale to mogą być tylko pozory jutro z rana na zimnym silniku się zobaczy czy odpali jak nie to zdejmę ssanie i je sprawdzę bo dzisiaj już nic nie zrobię jeżeli ssanie będzie zepsute to mamy przyczynę a jeśli nie to prawdopodobnie Doś z silnikiem jest nie tak

    #670235
    Felek
    Uczestnik
    • Postów: 99

    Świeca też wyczyszczona ze starego nagaru? Jeśli wyczyściłeś wszystko to zostaje tylko odpalić skuter i regulować mieszankę paliwowo powietrzną na gaźniku aż będzie działać płynnie i stabilnie. Później ustawić wolne obroty i przejechać się (najlepiej z 10km) Po powrocie gasisz silnik, wykręcasz święcę i w ten sposób ocenisz po tym co widzisz czy dobrze wyregulowana została mieszanka. Jeśli jest w ogóle nie zakopcona to znaczy, że odrobinę za mało paliwa. Jeśli jest bardziej czarna to znaczy, że za dużo paliwa. Niekoniecznie oznacza to, że trzeba regulować gaźnik. Może to być też wina ssania, lewego powietrza, nieszczelnego filtra albo w ogóle braku gąbki w filtrze. Gąbka powinna tam być, nie porozrywana i nasączona w oleju do filtrów powietrza. Wszystko szczelnie skręcone (filtr, króciec ssący, dolot powietrza, przewody paliwowe i podciśnienia, skręcony szczelnie gaźnik) Jeśli tu wszystko jest prawidłowo, a świeca jest odpowiednia do silnika, skuter odpali i da się w końcu wyregulować. Świeca zakopca się na czarno niemal zawsze ale w miarę pracy silnika oczyszcza się do koloru zwanego kawą z mlekiem. Taki brąz, raz ciemniejszy raz jaśniejszy. Żeby dobrze wyregulować gaźnik to jednak całe popołudnie zejdzie, więc lepiej to zrobić w weekend.

    #670245
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Spytam się jeszcze czy da się sprawdzić kompresje bez manometr? Za chwilę idę uczelniac uszczelki regulować mieszankę itp. Zapytam się jeszcze który kabel przy ssanie to plus? ja mam żułty i zielony z czarnym paskiem

    #670252
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Nie da się bez manometru. A kable do ssania z tego co pamiętam to obojętne jak podłączysz. Tam jest grzałka. Jak chcesz ją sprawdzić to miernikiem sprawdź opór.

    #670257
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Wygląda na to że ssanie jest wporządku podpiełem pod aku poczekałem parę minut i się odrobinę wysuneło jutro zobaczę kompresje dzwoniłem do pobliskiego serwisu koszt to 30zł nie mam już pomysłu co mogło się popsuć jutro też zmieniam pasek napędowy bo strasznie piszczy przy odpalaniu jeżeli to kompresji niema to nic innego jak remont silnika w serwisie gościu mi powiedział że prawdopodobnie to wina silnika ponieważ wcześniejszy właściciel wymienił sam cylinder na 80cc a reszta silnika jest na 50cc i to może być przyczyną uszkodzenia silnika dodam iż mam dwa skuter i ten drugi odpala normalnie bez gazu a ten musi mieć gaz na Maxa aby odpalił na zimnym silniku

    #670270
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    O tym nie wspominales że był zmieniany cylinder. To jest duże prawdopodobieństwo że jest źle wyregulowany gaźnik. I objawy są podobne. Jak sprawdzisz kompresję i będzie ok to polecam kupić nowy gaźnik dostosowany do większej pojemności i nie powinno być problemu z odpalaniem

    #670276
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    A czy minie wtedy problem czarnej świecy jak dokupie gaźnik 80cc?

    #670277
    Przemysław
    Uczestnik
    • Postów: 35

    Najpierw sprawdź kompresję. Potem pomyśl jak coś o wymianie gaźnika. A czy problem minie trudno powiedzieć. Jak to wina gaźnika to wymiana pomoże. Jeśli problem jest gdzie indziej to jest wymiana nie pomoże

    #670294
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Bardzo dziękuję za pomoc okazło się że to była wina gaźnika kupiłem nowy gaźnik nowy pasek filtr powietrza stożkowy i skuter pali ja nówka świeca odzyskała kolor kawy z mlekiem serdecznie dziekuje

    #670295
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 911

    tyko wyreguluj ten gaźnik lub sprawdź dokładnie jego nastawy bo żaden gaxnik z pudełka nie jest wyregulowany

    #670297
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Ten pan w serwisie powiedział że ten gaźnik jest wyregulowany i wsadzić i jeździć i tak zrobiłem ale szczeże podregulował bym odpalanie ponieważ na zimnym trzeba mu gazu dodać już nie tyle co wtedy ale jednak jak to zrobić? Ja podkreciłem obroty ale to działa tyko po chwili łapie za duże obroty i muszę znowu je zmniejszać jak by był ktoś miły i powiedział mi czy to da się wyregulować czy nie jak tak to jak?

    #670308
    Felek
    Uczestnik
    • Postów: 99

    Generalnie to, że dodasz odrobinę manetką gazu przy odpalaniu to nic złego. Łatwiej wtedy na zimnym odpalić, dalej tylko utrzymujesz obroty aż się rozgrzeje silnik i jazda. Można trochę pogrzebać dyszą wolnych obrotów, przynajmniej w teorii powinno to pomóc przy odpalaniu ale ona służy raczej do ustalenia obrotów dzięki, którym silnik nie będzie gasł na postoju czy światłach.

    #670310
    Rafal Maraszek
    Uczestnik
    • Postów: 17

    Skoro tak to nie będę już nic grzebał dzięki za pomoc ten gaźnik był wyregulowany tak jak tamten gościu powiedział założyłem i przejechałem ok 5km świeca nie jest już czarna już prawie się oczyściła ma kolor kawy z mlekiem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button