Magnus Carave

  • This topic has 53 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 6 years temu by MwTg.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #184231
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Sprawa prosta, przy 50ccm jednak brakuje mocy. Chciałbym od kogoś doświadczonego usłyszeć co mam wymienić, żeby nie toczyć się jak stary dziadek samochodem tylko jechać. Myślałem nad cylindrem Airsala 80ccm. Silnik obecnie ma coś ok. 11k licznikowych kilometrów, od nowości nie było większych napraw. Jeśli już ktoś zechciałby się wypowiedzieć, jeśli można to proponowane rzeczy z linkami. Budżet to coś ok. 300zł. Nie są to duże pieniądze, ale chyba nie chcę więcej pchać w skuter.. Z góry dziękuję za odpowiedzi. 🙂

    #184232
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    za 300zł nic mu sensownego nie zrobisz. najwyżej poprawisz sobie humor jakimś wariatorem.
    Nawet nie byłeś łaskaw napisać czy to 2T czy 4T.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #184233
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Wybacz, godzina trochę późna i po prostu przeoczyłem to. Silniki 4T niestety. Zmiana na większy cylinder nic nie da?

    #184234
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812
    #184251
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    a wał a łożyska a wariator .. itd?

    #184253
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    ryzyk fizyk wytrzymają lub nie miałem się w 300 zmieścić.

    #184255
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    nie wytrzymają za dużo. nalatane 11 tys. nawet bym nie próbował próbować

    #184258
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812
    #184261
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Ja bym wrzucił cylek z głowicą ,np ten co paci podał w linku, 51mm podniesie wystarczająco moc i prędkość, ale nie radzę montować tego króćca i gaźnika bez inwestowania sporych pieniędzy w napęd. Po prostu ten cylinder z tym gaźnikiem generuje większą moc niż chiński wariator jest w stanie wytrzymać w efekcie napęd służy 200 kilometrów. W moim przypadku problem rozwiązał wariator malossi ale jak wiadomo tani nie jest. Zresztą poszukaj moich starych postów i poczytaj jak to było gdy miałem cylek 90ccm, ogólnie było OK ale później dołożyłem króciec i gaźnik 24mm i dopiero się zaczęły problemy, nie nadążałem wymieniać pasków i wariatorów. Trwałość takiego chińskiego cylka 51mm to było coś około15-16tyś km i zaczynał pobierać olej. Skuter z takim cylkiem rozpędzał się chyba od 0 do 60 około 7 sekund prędkość max cos około 85- może 90 km/h , natomiast nie prawdą jest że na większym cylku wzrośnie tylko moc a prędkość nie, to jest nie prawdą bo skuter 50ccm kręci około 6tyś obr/min i pomyka około 60km/h i to z łaską i z góry , silnik z cylkiem 90ccm popierdziela na 9tyś obr/min i łaski nie robi i nie musi jechać z góry żeby rozpędzić sie do maksymalnej prędkości. Poszukaj na forum moich starych tematów o 90ccm i poszukaj tematów gościa co się nazywał aras , on tez miał 90ccm też kombinował i nawet dodał film jak to sie rozpędza i jak to jedzie.

    #184293
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    odejście jak tu [widac że rolki ma przy ciężkie]
    https://www.youtube.com/watch?v=UHRt-pybdWA

    #184399
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Na starcie dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Co myślicie o tym : http://allegro.pl/cylinder-airsal-gy6-139qmb-4t-tlok-50mm-poj-81cm-i4849827709.html ewentualnie http://allegro.pl/cylinder-80-glowica-modul-139-qmb-gy6-skuter-4t-i5106785720.html
    Zanim dotarłbym go to z miesiąc minie pewnie jak nie dłużej
    Wtedy kupić http://allegro.pl/wal-korbowy-gy-6-chinskie-4t-139qmb-wzmocniony-i5060736076.html?source=mlt ?

    A może swap na 2T P/G 50ccm lub chińskie 125 4T, tylko z tym drugim akurat bedzie problem przy kontroli bo w końcu 125ccm.

    #184412
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    MwTg napisał:

    Na starcie dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Co myślicie o tym : http://allegro.pl/cylinder-airsal-gy6-139qmb-4t-tlok-50mm-poj-81cm-i4849827709.html
    Zanim dotarłbym go to z miesiąc minie pewnie jak nie dłużej
    Wtedy kupić http://allegro.pl/wal-korbowy-gy-6-chinskie-4t-139qmb-wzmocniony-i5060736076.html?source=mlt ?
    A może swap na 2T P/G 50ccm lub chińskie 125 4T, tylko z tym drugim akurat bedzie problem przy kontroli bo w końcu 125ccm.

    Cylinder+tłok Airsal 80 ten co podałeś to bardzo dobry wybór. Dociera się go 300km ponieważ to nicasil. Potem można względnie jeździć normalnie, byle nie pałować jak małolat. Po kilkuset km będzie już w pełni dotarty. A głowica fabryczna się nie nadaje ze względu na swoje przeznaczenie po 50tkę i będzie ograniczać moc. Lepiej dać dedykowaną pod pojemność cylindra. Co do wału, to może się okazać losowa ta jego jakość i wzmocnienie… Albo weź sprawdzony made in Taiwan (około 200zł) albo najlepiej markowy za około 300zł np. http://allegro.pl/wal-korbowy-top-racing-std-gy6-4t-139qmb-139qma-i5114258579.html

    #184413
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Myślałem jeszcze nad tym zestawem : http://czesci-moto.pl/p1790,cylinder-glowica-uzbrojona-do-skuterow-z-silnikiem-4t-gy6-139qmb-80ccm-tuning-wm-performance.html

    „Potem można względnie jeździć normalnie, byle nie pałować jak małolat.” ahh no ja akurat uwielbiam czasami po pałować, nie ważne czy samochód czy motor/skuter, ale aby nie zajechać jestem gotów jakoś wytrzymać te kilometry na dobre dotarcie. 🙂 Na jakiejś aukcji z tym cylkiem widziałem, że głowica od 50ccm pasuje. Myślałem nad tym, żeby najpierw cylka kupić, dotrzeć a w między czasie odłożyć na jakiś wał. Z kolei boję się o pasek i wariator, trochę już jednak km mają wyjeżdżone i nie wiem czy przypadkiem nawet docierając nie zajeżdżę tych rzeczy. ;p

    #184414
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    to nie jest tak że nie pałujesz aż nie dotrzesz tylko nie pałujesz wcale. To są duże stopnie sprężania, duże ciśnienia. Seryjny wał od chińczyka – do tego ze znacznym przebiegiem i zużyte łożyska nie mają szans.

    #184416
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    „Zanim dotarłbym go to z miesiąc minie pewnie jak nie dłużej wtedy kupić (i tu podałem link do wału)” to chyba wszystko wyjaśnia. Jeśli podjąłbym się zmiany cylindra na większy to w przeciągu 2 miesięcy i tak musiałbym drugie tyle włożyć co najmniej. Jeśli kupie cylinder, to po dotarciu wlatuje nowy wał i pasek (pasek może i od razu) a na koniec wariator i myślałem nad sprzęgłem nowym. Po pewnym czasie pewnie gaźnik i króciec taki jaki podesłał kolega @paci.

    #184417
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    to nie tak działa jak ci się wydaje. I zupełnie błędne masz wrażenie że jak będziesz jeździł delikatnie to wytrzyma.
    Po pierwsze nie dotrzesz go prawidłowo nie używając całego zakresu manetki. A jak użyjesz to może być słabo.
    Po drugie – to jazda na niskich i średnich obrotach jest najbardziej szkodliwa dla łożysk, wału i korbowodu bo przy małych obrotach suwy trwają dłużej a wiec i siły działają dłużej.
    M.in dlatego z podtlenku azotu strzela sie dopiero przy wysokich obrotach silnika i turbo też osiąga najczęściej maksymane doładowanie dopiero przy wysokich obrotach.
    Z kolei jazda na wysokich obrotach niesie inne niebezpieczeństwa – zwłaszcza w niedotartym silniku (wzrost oporów i temperatury.. itd).
    Po trzecie – zmieniając „potem wał”, łożyska i obsadzając to powtórnie jest duża szansa że nie ułoży się wszystko tak samo. Wiec docieranie zaczynasz w sumie od początku i niekoniecznie tak super się to poukłada.
    U ciebie trzeba brać jeszcze poprawkę na kilkanaście tyś km normalnego, eksploatacyjnego zużycia – te części nie są już jak nowe.
    Sporo ryzykujesz.
    Tutaj niestety zestaw startowy to cylinder z głowicą i osprzętem, wał i łożyska.
    Ten zestaw pozwoli ci bezpiecznie wyprodukować większą moc.
    Ale potem jest napęd który musi to przenieść i się nie przegrzać – bo się wygnie, strzeli… a to że może nie jechać to twój najmniejszy problem.

    #184420
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 812

    Kupuj części stopniowo i na pulkę jak na raz tyle kasy nie masz ,skompletujesz to do roboty a na razie lataj jak latasz.

    #184489
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Poszukałem trochę i wychodzi drogo. http://www20.zippyshare.com/v/JXlS2A9h/file.html na start trzeba 600 zł, później dochodzi kolejne 250.

    @paci w sumie to teraz i tak skuter rozebrany w połowie stoi, więc tak czy siak jazdy nie ma. ;p

    #184493
    rLy
    Użytkownik
    • Postów: 109

    W około 1200 zł mógłbyś już dorwać porządny silnik 150cc w 4T kompletny z amorkami, wydechem i kołem, albo dokupić koła 13 cali przynajmniej + akumulator. W około 1200 zł myślę, że byś się zmieścił. I byś jeździł i jeździł. Tylko masz chińczyka skuter tak, więc miałbym do niego ograniczone zaufanie.

    #184509
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Wiesz, kwestia tego, że jakoś nie koniecznie uśmiecha mi się pakować 1200 zł w skuter. Druga kwestia to taka, że nie mam prawa jazdy na 125cc, więc jednak przy ewentualnej kontroli leci 500 zł za jazdę bez uprawnień, a po dźwięku silnika i kołach to chyba raczej kontrolujący się domyśli, że to nie jest 50cc.

    #184530
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    skoro nie chce ci sie wpakować 1000-1200zł w silnik to cie musze zmartwić: tunigng 50cc wcale nie będzie tańszy.
    Wiec może po prostu pokochaj go takiego jakim jest 🙂

    #184531
    eadem
    Uczestnik
    • Postów: 2 328

    Wombat napisał:

    Wiec może po prostu pokochaj go takiego jakim jest 🙂

    Wombat taki romantyczny 🙂

    #184533
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    a co mu miałem napisać ? Nie masz na wjazd to nie wchodzisz ? 🙂

    #184539
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Ja w taki chiński silnik włożyłem 1400zł i jak nie kombinować to nie ma na czy zaoszczędzić, wał dałem 400zł cylek z głowicą 220-250zł wariator 320zł gaźnik z króćcem pewnie ze 150zł jakiś pasek z 50zł i już masz 1200zł a gdzie nowy łańcuch rozrządu , nowe prowadnice łańcucha, przydały by się nowe uszczelniacze , uszczelki, wysyłki tych części bo rzadko kiedy jeden sprzedawca ma wszystkie części które akurat ty chcesz i wyjdzie 1400zł oby wystarczyło. Fakt jeździłem jeden sezon na tym silniku był bezawaryjny i bezobsługowy, ale strzeliło mi do głowy żeby ten silnik zmienić na coś innego bo po prostu mi się znudził , mimo że był zbudowany na dobrych częściach ledwie się go udało sprzedać za 500zł, Później wstawiłem silnik z piaggio x9 125ccm tu jest cały temat tego przeszczepu zdjęcia itp http://www.skuterowo.com/forums/topic/swap-na-piaggio-125ccm koszt takiego przeszczepu jest podobny do tuningu chińczyka, ale osiągi jakie on oferuje masakrują tuning nawet nie ma co porównywać, szczególnie że już sprzedałem ten skuter za całkiem przyzwoite pieniądze mimo że był uszkodzony bo niechcący spotkałem sie ze szlabanem i było konieczne lakierowanie czaszy, a za chińczyka z chińskim silnikiem nikt o zdrowych zmysłach by mi tyle nie zapłacił nie wiem czy 1/3 by ktoś dał, szczególnie że na liczniku było ponad 40tyś kilometrów, a skuter miał tylko 2 lata.

    #184548
    H2SO4
    Użytkownik
    • Postów: 245

    Wystarczy skok pojemnościowy na 72 cm3 (cylinder 47 mm z dedykowaną dla takiej pojemności głowicą przy silniku 4T GY6 139 QMB) plus dysza #90 w gaźniku. Reszta napędu to już wedle uznania (nowa seria też spokojnie kilka tysiączków przebiegu wytrzyma).

    Cylinder 51 mm z wypukłym tłokiem (np. dystrybucji Wilmatu), można sobie już zwyczajnie podarować przy takim przebiegu małego chińskiego GY6.

    #184553
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Dla tego właśnie na początku pisałem żeby zamontował cylek z głowica i to wszystko, nawet niech dolotu nie zaczepia, bo każda inna modyfikacja pociąga za sobą kolejną. Mój standardowy seryjny wał wytrzymał 16tyś km i zaczął hałasować, od nowości z cylindrem 51mm, po prostu kupiłem nowy skuter ale szkoda mi było nerwów na jazdę nim bo 50ccm to nawet z góry nie jedzie, i do nowiutkiego skutera prosto z salonu zamontowałem taki cylek, fakt pozbyłem się w ten sposób gwarancji z której i tak bym nie korzystał, w zamian miałem skuter którym dało się normalnie jeździć z góry i pod górę.

    #184574
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Miło panowie, że w ogóle ktoś zainteresował się tematem. 300zł to faktycznie niezbyt duża kwota, ale nie sądziłem, że aż tak mała nawet jak na chiński skuter. „mimo że był zbudowany na dobrych częściach ledwie się go udało sprzedać za 500zł” czyli można poszukać całego dłubniętego już silnika.

    Co sądzicie o takich zestawach ? :

    http://allegro.pl/zestaw-tuning-high-speed-skuter-4t-139qmb-gy6-nu-i5106142912.html
    http://allegro.pl/cylinder-80-gy6-glowica-wal-modul-mcn-skuter-4t-i5126415983.html

    Nie ważę dużo, przy moim aktualnym (w pełni seryjnym) silniku na prostej zamknie licznik (licznik do 60km/h) a raz nawet udało mi się wkręcić go na 10k obrotów, tyle że z górki. Rozumiem, że mogę was irytować swoją gadką i pytaniami, ale jestem po prostu zielony w temacie. Nie chcę kupić syfu który ledwo przejedzie mi 1k km i pół silnika mi rozwali, z kolei po prostu nie stać mnie na wpakowanie 1200 zł. Za taką sumę to można przecież zrobić swapa na 2T 50cc i jeszcze zostanie sporo pieniędzy. Mam na chwilę obecną na ten cel z 300zł, powiedzmy, że pod koniec miesiąca mógłbym jeszcze dodać do tej sumy 200zł, może 400 no i robi się już 700 zł. A może właśnie jednak swap na 2T ? Mam teraz chiński silnik który ma 11, może nawet i 13 tys km przejechane <sam nawet pewny nie jestem> no i zastanawiam się czy opłaca się pakować kase w już powiedzmy wyeksploatowany silnik.

    #184577
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    ale za 800zł kupisz najwyżej kolejny chiński silnik.

    #184580
    MwTg
    Użytkownik
    • Postów: 21
    #184583
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 909

    wszystkie silniki „markowe” które kupisz poniżej 600-800zł to szczątki do grubego remontu. Albo to półtora roku rdzewiało na placu albo ma 30 tys km przebiegu a nie 5 tys.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button