Lżejsze rolki – mniejsza prędkość max ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #688244 Reply
    pmedela
    Uczestnik
    • 3
    • 10Postów:

    Witam

    Może ktoś wyjaśnić dlaczego lżejsze rolki mają niby powodować mniejszą
    możliwą do osiągnięcia prędkość maksymalną?

    Z czego wynika to twierdzenie ?
    Pytam, bo raczej nie zgadzam się z tą teorią, na przykładzie własnego skutera.

    #688256 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 490Postów:

    nie jest to regułą ale tak najczęściej bywa jak sie z tym obniżaniem masy rolek przesadzi.
    Wynika to z tego że mniejsza masa rolek nie pozwala wygenerować nimi takiej siły żeby przeciwstawić się sprezynie centralnej i do końca otworzyć wariator.
    Wiec jak masz fart i lekko przyciężkie rolki i je zmianisz na lżejsze to bywa że silnik zakręci sie wyżej lub przy wyższym przełożeniu bedzie pracował – co sie przekłada na wzrost osiągów (i spalania). Ale docierasz do punktu granicznego z ta masą i potem jest tyko gorzej. Tzn to gorzej to też jest względne. Niektórzy nie chcą prędkości tylko bardzo dużo momentu obrotowego na kole żeby łatwo przód wstawał (np stunterzy na pokazach) i im pasi taki setup. i To że wyjąc silnikiem mają max 40km/h ich nie obchodzi

    Tak obrazowo – kluczem przywiązanym na sznurku możesz kręcić nad głową swobodnie i bardzo szybko. Jak zamiast tego klucza przywiążesz coś lekkiego (np kulke z waty) to już sobie tak nie zakręcisz… masa tego układu jest tak niska że „nie ma energii”

    #688269 Reply
    pmedela
    Uczestnik
    • 3
    • 10Postów:

    Super, dzięki za wyjaśnienie.
    Czyli reasumując, jak się trafi z odpowiednim ciężarem rolek to można
    poprawić dynamikę, w zasadzie bez straty vmax. Jak się przesadzi z ciężarem w dół, to tak
    jak piszesz…

    #688277 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 490Postów:

    jak przesadzisz w obie strony to tak jest

    #690689 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • 817Postów:

    Jednym słowem:
    – lżejszymi rolkami podniesiesz osiągi na małych szybkościach i jest duże prawdopodobieństwo, że te rolki nie otworzą wariatora ile by mógł czyli straciłeś na szybkości.
    – cięższymi rolkami powodujesz, że wariator za wcześnie zaczyna się otwierać podczas gdy silnik jeszcze nie osiągnął swojej mocy/momentu. W efekcie na małych szybkościach nie masz wyników (tzw. muł) ale w końcu się rozpędzisz.
    – Cięższe rolki nie zwiększą Ci szybkości maksymalnej, bo przełożenie wariator-pas-korektor jest już wyliczone i nie da się tego przełożenia zwiększyć.

    Analogicznie do roweru z przerzutkami:
    – lżejsze rolki to ruszanie rowerem z miejsca na przełożeniach z przodu mała, z tyłu duża. Pedałujesz szybko, masz kopa tylko że się za bardzo nie rozpędzisz.
    – cięższe rolki to próba sportowego ruszenia rowerem gdy z przodu masz łańcuch już na dużej tarczy a z tyłu na małej koronce. Ciężko będzie ruszyć ale w końcu się rozpędzisz.
    – Z przełożeniem z przodu największa tarcza z tyłu najmniejsza koronka nie pojedziesz szybciej niż to producent zaprojektował z założeniem że nie będziesz szybciej pedałować (bo silnik tez ma ograniczenie że „więcej nie może kręcić”).

    Mam nadzieję że się rozjaśniło.

    #690811 Reply
    pmedela
    Uczestnik
    • 3
    • 10Postów:

    Oczywiście macie koledzy rację 🙂
    Dzięki 🙂

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Lżejsze rolki – mniejsza prędkość max ?
Twoje informacje:




Back to top button