Ładowanie akumulatora 12V 8Ah

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Ładowanie akumulatora 12V 8Ah

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Druid Druid 4 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #185679

    Dawid Giżycki
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam, mam do was małe pytanie. Jako że jest to mój pierwszy post na waszym forum chciał bym się od razu przywitać. Mam pewien problem, a raczej nie jestem czegoś pewien. Czy przy ładowaniu akumulatora 12V 8Ah mogę się posłużyć tym prostownikiem http://allegro.pl/ladowarka-motocykl-skuter-12v-do-60ah-6v-do-16ah-i5105050299.html

    I tu się pojawia moje pytanie, jak narazie ładuję mój aku z przełącznikiem ustawionym na 6V/16 Ah. Czy dobrze robię? Może mam przełączyć na 12v/60Ah? Proszę o szybką odpowiedź.

    #185685
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    No bez jaj 12v masz ładować

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Przetestuj wymarzony motocykl na TRIUMPH MOTORCYCLES FESTIVAL 2019

    Atrakcje Triumph Motorcycle Festival 2019:

    • 19 i 20.09.2019 – Motowycieczki (cena: 299 zł)
    • 21.09.2019 – Triumph Motorcycle Festival:
      • jazdy testowe Triumph
      • grill
      • 20% rabatu na odzież
    #185688
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Skąd ten pomysł z 6V?
    Musi być 12V i prąd ładowania nie większy niż 0,8 do 1,0A

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #185691

    Dawid Giżycki
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Ok przełącznik ustawiłem na pozycję 12V 60Ah, Wskazówka na wskaźniku poskoczyła i utrzymuje się na poziomie 3A. Teraz jest dobrze?

    #185694
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    Yes,Yes,Yes:D

     
    Czytaj
    REKLAMA

    WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

    Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.
    #185695

    Dawid Giżycki
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Ok dzięki za pomoc, jak widać jestem w tych sprawach kompletnie nowy i dopiero co wchodzę w świat motoryzacji 😀

    #185696

    Dawid Giżycki
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Jeszcze jedno pytanie, ile aku ma się mniej więcej ładować, dodam że był prawie całkowicie rozładowany. Czy prostownik jakoś mi to pokaże?

    #185697
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Ustawiasz prąd ładowania 0,8A i ładujesz aż zapali się kontrolka na ładowarce informująca o naładowaniu akumulatora… No generalnie, jeżeli jeszcze się na tym nie znasz, to zachęcałbym Cię do dokładnego przeczytania instrukcji ładowarki… Przyda się… ;))))

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #185698

    Dawid Giżycki
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Do ładowarki w sklepie nie dostałem żadnej ładowarki, facet w sklepie mi powiedział że aku sam pobierze tyle prądu ile trzeba. Czy wskazówka na poz 3 A to nie za dużo?
    Zauważyłem teraz że wskazówka spadła do 2,5.

    #185699
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 367

    tu masz 2 kwestie.
    całkowicie rozładowany akumulator to akumulator co pokazuje około 10V.
    Jeżeli pokazuje niżej – tzn 5-6V to jest to tzw głebokie rozładowanie i jest dość szkodliwe dla baterii.
    Podpięcie takiego akumulator pod ładowarkę procesorową powoduje że wykrywa go jako 6V ogniwo i do 6V ładuje. Trzeba podłączyć „głupią” ładowarke która nie wnika tylko ładuje.
    Ja tak ratowałem akumulator głęboko rozładowany (poniżej 6V) – podłączyłem taką ładowarke od modelii ustawioną na 9V ładowałem ze 2-3h na 9V.
    Po 2-3 godzinach normalna ładowarka procesorowa wykryła go jako 12V akumulator ale rozładowany i go tam wskrzeszała impulsowo.
    Stara szkoła mówi że akumulatory ładuje sie prądem 10 godzinnym lub 20 godzinnym. Oznacza to prąd o wartości 1/10 albo 1/20 nominalnej pojemności i ładowanie 10h lub 20h.
    Dla akumulatora 12V 7.5Ah prąd 10-cio godzinny to 0,75A a 20godzinny to ~0.35A
    Jeżeli ty przełączyłeś prostownik na 12V 60Ah a ładuje 3A to znaczy żłe ładuje prądem 20-godzinnym dla akumulatora 60Ah. Ale twój ma tylko 4-7Ah i ten prąd jest stanowczo za duży. Jak widzisz 3A to prawie 10 razy więcej niż 0,35A. Może ci gazować, zagotować się albo zespawać płyty.
    prostownik na ogoł nie pokazuje stany naładowania – niektóre pokazują malejący prąd ładowania. procesorowe ładowarki same regulują wartość płynnie – zaczynają od dużego prądu ładowania i potem sukcesywnie zmniejszają. A jak już nie mają z czego zmniejszac to pokazują status „naładowany”
    W klasycznych akumulatorach z dostępem do cel mierzy sie przyrządem gęstość elektrolitu. W bezobsługowych – na czuja albo miernikiem symulującym obciążenie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie