kymco bierze za dużo oleju

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #88362
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    Witam, zauważyłem ostanio w swoim Kymco Vitality 2T, że z tłumika wydobywa się spora ilość oleju. Końcówka tłumika jest od spodu zabrudzona olejem. Chciałbym dodać, że niedawno zmieniłem olej na castrol power racing1 2T. Podejrzewam, że trzeba wyregulować gaźnik, poniewasz może bierze za dużo oleju, jednak nie jestem pewny i proszę o pomoc 🙂

    #88363
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    Dozownik?

    #88365
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    Dozownik jest raczej okej, wcześniej, przy innych olejach nie było tego problemu. Czy da się to jakoś wyregulować, czy trzeba do serwisu?

    #88373
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Ja gdy miałem kiepski kit i zacząłem lać tego Castrola to silnik dosłownie rzygał olejem. Aż się lało. Zmieniłem na półsyntetyk i przeszło.

    #88376
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Jaki przebieg tej Vitalki?

    #88378
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    niecałe 2900 kupiona w lipcu, jak miałem polsyntetyk nie było takiego problemu

    #88379
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    To lej półsyntetyk. Widocznie dla Twojego skutera syntetyk nie jest dobry. Kymco swego czasu nawet odradzało oleje syntetyczne.

    #88381
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    ale chyba nie muszę go spuszczać? Dopiero jak bedzie się kończył wleje pół-syntetyk. Jednak jednego nie rozumiem, moj kolega też ma Vitalitke tyle że przebieg ok 6,5 tys i w tej włoskiej wersji. Wlewa ten sam olej i nie ma takich problemów.

    #88386
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Możesz wyjeździć i dolać.

    Widzisz, Michał… To jest tak, że każdy skuter, każdy egzemplarz ma jakieś indywidualne “preferencje” co do typu oleju. Na przykładzie mojej Inki => jak pisałem wczoraj w innym temacie => przed remontem, na oryginalnych cześciach Bzyczek wolał gęstsze oleje. Super podpasował mu Elf mineralny. Na półsyntetykach i syntetykach nie rozwijał mocy i palił więcej. A po zatarciu zmieniłem tłok na Meteora do oryginalnego cylindra i na mineralnym Elfi czy nawet gęstszym półsyntetyku nie chodzi jak powinien, ma muła… Najlepiej pasują mu teraz oleje syntetyczne i rzadkie półsyntetyczne (np. Statoil, na którym kiedyś nie chciał w ogóle pracować). A gdy przejściowo miałem chiński kit za 100 zł to na syntetyku rzygał olejem aż się lało z rury, na półsyntetyku dużo palił i tylko na minerale dobrze chodził.

    Więc u Ciebie lałbym półsyntetyk – np. Platinum lub coś w tym stylu. Możesz popróbować trochę na mineralnym ale to wtedy gdy półsyntetyk nie podpasuje. nie miałeś przytartego silnika?

    #88390
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Moja Vitalka dopiero koło 20000km zaczęła pluć olejem,a mojej kobiety Vitalka ma już ponad 15000km i nadal suchutki tłumik,jeździ od nowości tylko na pół syntetyku Mobil Extra 2T,polecam ten olej 🙂

    #88399
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Może dlatego, że jeździ na półsyntetyku… Pan Adam z Motolizaka mówił, że niewiele jest silników spalających w 100% olej syntetyczny Castrol. I to tylko jak są w pełni sprawne na pewno…

    Maliniak mojemu nie służy. Dziś odstawiłem na parking pod Lidlem, zrobiłem zakupy i ile ja się namęczyłem żeby go zapalić… Manetka na full i kręcę dłuższy czas i dopiero załapał. A na Mobilu nigdy tak nie było. Nawet po najostrzejszej jeździe.

    #88402
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    mobil, stihl, midland, motul i problem zniknie
    w 2t najważniejsze co jakiś czas dać mu ostro po obrotach żeby wypluł olej z komory korbowej i dyfuzora

    #88418
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Jak miałem pierścienie słabe i dawałem ostro po obrotach na syntetyku to pluł olejem. Owszem, ważne jest utrzymywanie obrotów takich jakie silnik lubi ale też dobór odpowiedniego oleju – nie za rzadkiego ale i nie za gęstego.

    #88516
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    HugoBoss napisał:

    Moja Vitalka dopiero koło 20000km zaczęła pluć olejem,a mojej kobiety Vitalka ma już ponad 15000km i nadal suchutki tłumik,jeździ od nowości tylko na pół syntetyku Mobil Extra 2T,polecam ten olej 🙂

    Małe sprostowanie,skuter mojej kobiety ma przejechane dopiero 11800km,nie wiem skąd mi się wzięło te 15000km.

    #88521
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Może za dużo listów zwróciłeś 15. listopada i piętnastka wbiła Ci się w głowę:-)

    #88533
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • 802Postów:

    Mój “Pizdryk” jeżdzi od nowości na oleju Castrol Power Racing 2t i rówież “pluje” olejem.Zastanawiam się nad zmianą oleju,ale tak po prawdzie wcale mi to nie przeszkadza ;).

    #88534
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    Ale jak teraz pluje tym olejem, to nie muszę go spuszczać? Nic się w nim nie uszkadza? Cylindra nigdy nie zatarłem, wiec silnik raczej przytarty nie jest?

    #88535
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    Możesz go wyjeździć.

    #88537
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    A jak mogę sprawdzić czy z silnikiem jest wszystko okej? Czy nie jest lekko pozacierany czy cos 😀

    #88538
    lisu7
    Użytkownik
    • 55
    • 835Postów:

    zobacz na stan cylindra tak robi Kisiu po każdym innym oleju sprawdza cylinder czy jest nagar itp.

    #88540
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    a czy mogę na podstawie świecy to sprawdzić?

    #88610
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Możesz choć to nie jest aż tak miarodajne jak zdjęcie głowicy. Sam miałem chęć teraz tak zrobić żeby się nie paprać.

    Ja jednak myślę, że nie jest u Ciebie to konieczne. Nie sądzę żeby był nagar (choć z forum na M był taki przypadek ale chyba jeden). Możesz sprawdzić czy coś jest przytarte ale nie sądzę żeby było. Po prostu => lej teraz półsyntetyk i objawy powinny ustać. Wyjeździj Castrol i wlej właśnie półsyntetyczny. Marka nie ma znaczenia. Najważniejszy jest rodzaj.

    W międzyczasie dowiedz się czy są do dostania same pierścienie do Twojego skutera. I jak pojeździsz tak długo aż na półsyntetyku zacznie pluć z rury to sobie kupisz i wymienisz. I tyle.

    Ach i jeszcze jedno => są co najmniej dwie grubości pierścieni. Takie jak do chińczyków (te cieńsze) jakie i ja miałem w oryginale i jakie są w kicie Power Force bodajże. I są drugie – grubsze – jak w kicie Meteora i chyba Zipp-a.

    Ostatecznie możesz dać (gdy będziesz robił remont oczywiście) oryginalny cylinder do szlifu i dokupić nadwymiarowy tłok Meteora albo kupić cały markowy kit.

    #88615
    DooOminO
    Użytkownik
    • 56
    • 1 610Postów:

    HugoBoss
    Poleciles mi kiedys olej mobil extra mialem go i jest naprawde dobry, gdy zmieilem ten olej to od razu przegrzalem(ja nie oszczedzam skutera), godny polecenia.

    #88622
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    No to ja przegrzałem gdy zmieniłem z Mobil 1 Racing na maliniaka. Teraz na ciepło ciężko zapalić. Masakra jakaś.

    Wyjeżdzę ten badziew i zaleję na razie olej Statoil albo znów Mobil.

    Oto co zobaczyłem w maliniaku:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/12cae74fc2754ab9.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4e981b267e0b4b5e.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a6c14c5ab7e45ec4.html

    Może to było coś co wpadło przy przelewaniu ze zbiorniczka do butelki ale szczerze wątpię…

    #88627
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Dobry i w rozsądnej cenie półsyntetyk:

    #88639
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    W Motolizaku po 33 zł ale jak się pogada z panem Adamem to może trochę spuści. Ten też planowałem kiedyś lać ale jakoś się nie złożyło.

    #88732
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    Wykręciłem dzisiaj świecę, była czarna

    #88738
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Czyli teoretycznie mieszanka za bogata. Wiesz która to śruba mieszanki w gaźniku? Wykręć ją ale tak max ćwierć obrotu.

    #88745
    Michał
    Użytkownik
    • 40
    • 280Postów:

    Właśnie nie bardzo ;/ ale za ok 50 km będę miał przegląd więc powiem o całym problemie. Poza tym świecy nie czyściłem od nowości a przebieg 2950 a jeździłem już na orlenie polsyntetyk, agipie polsyntetyk i teraz castrol

    #88746
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Dobrze, że nie jeździsz już na orlenie półsyntetyku. Pochwalam decyzję.

    Wiesz gdzie jest gaźnik? Jeśli tak to spójrz na niego z boku. Jest śruba wystająca i śruba schowana. Tę schowaną się lekko wykręca.

    Może jeszcze przepustnica dawać za dużo paliwa. Albo zbyt duża dysza. Ja jednak zacząłbym od uprania filtra powietrza przy pomocy płynu do mycia naczyń.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button