kymco bierze za dużo oleju
- This topic has 35 odpowiedzi, 8 głosów, and was last updated 10 years, 10 months temu by
Kisiu1981.
- AutorWpisy
- 20 listopada 2012 dnia 17:02 #88362
Witam, zauważyłem ostanio w swoim Kymco Vitality 2T, że z tłumika wydobywa się spora ilość oleju. Końcówka tłumika jest od spodu zabrudzona olejem. Chciałbym dodać, że niedawno zmieniłem olej na castrol power racing1 2T. Podejrzewam, że trzeba wyregulować gaźnik, poniewasz może bierze za dużo oleju, jednak nie jestem pewny i proszę o pomoc 🙂
20 listopada 2012 dnia 17:07 #88363Dozownik?
20 listopada 2012 dnia 17:11 #88365Dozownik jest raczej okej, wcześniej, przy innych olejach nie było tego problemu. Czy da się to jakoś wyregulować, czy trzeba do serwisu?
20 listopada 2012 dnia 17:46 #88373Ja gdy miałem kiepski kit i zacząłem lać tego Castrola to silnik dosłownie rzygał olejem. Aż się lało. Zmieniłem na półsyntetyk i przeszło.
20 listopada 2012 dnia 17:48 #88376Jaki przebieg tej Vitalki?
20 listopada 2012 dnia 17:54 #88378niecałe 2900 kupiona w lipcu, jak miałem polsyntetyk nie było takiego problemu
20 listopada 2012 dnia 17:58 #88379To lej półsyntetyk. Widocznie dla Twojego skutera syntetyk nie jest dobry. Kymco swego czasu nawet odradzało oleje syntetyczne.
20 listopada 2012 dnia 18:08 #88381ale chyba nie muszę go spuszczać? Dopiero jak bedzie się kończył wleje pół-syntetyk. Jednak jednego nie rozumiem, moj kolega też ma Vitalitke tyle że przebieg ok 6,5 tys i w tej włoskiej wersji. Wlewa ten sam olej i nie ma takich problemów.
20 listopada 2012 dnia 18:33 #88386Możesz wyjeździć i dolać.
Widzisz, Michał… To jest tak, że każdy skuter, każdy egzemplarz ma jakieś indywidualne “preferencje” co do typu oleju. Na przykładzie mojej Inki => jak pisałem wczoraj w innym temacie => przed remontem, na oryginalnych cześciach Bzyczek wolał gęstsze oleje. Super podpasował mu Elf mineralny. Na półsyntetykach i syntetykach nie rozwijał mocy i palił więcej. A po zatarciu zmieniłem tłok na Meteora do oryginalnego cylindra i na mineralnym Elfi czy nawet gęstszym półsyntetyku nie chodzi jak powinien, ma muła… Najlepiej pasują mu teraz oleje syntetyczne i rzadkie półsyntetyczne (np. Statoil, na którym kiedyś nie chciał w ogóle pracować). A gdy przejściowo miałem chiński kit za 100 zł to na syntetyku rzygał olejem aż się lało z rury, na półsyntetyku dużo palił i tylko na minerale dobrze chodził.
Więc u Ciebie lałbym półsyntetyk – np. Platinum lub coś w tym stylu. Możesz popróbować trochę na mineralnym ale to wtedy gdy półsyntetyk nie podpasuje. nie miałeś przytartego silnika?
20 listopada 2012 dnia 18:52 #88390Moja Vitalka dopiero koło 20000km zaczęła pluć olejem,a mojej kobiety Vitalka ma już ponad 15000km i nadal suchutki tłumik,jeździ od nowości tylko na pół syntetyku Mobil Extra 2T,polecam ten olej 🙂
20 listopada 2012 dnia 19:21 #88399Może dlatego, że jeździ na półsyntetyku… Pan Adam z Motolizaka mówił, że niewiele jest silników spalających w 100% olej syntetyczny Castrol. I to tylko jak są w pełni sprawne na pewno…
Maliniak mojemu nie służy. Dziś odstawiłem na parking pod Lidlem, zrobiłem zakupy i ile ja się namęczyłem żeby go zapalić… Manetka na full i kręcę dłuższy czas i dopiero załapał. A na Mobilu nigdy tak nie było. Nawet po najostrzejszej jeździe.
20 listopada 2012 dnia 19:25 #88402mobil, stihl, midland, motul i problem zniknie
w 2t najważniejsze co jakiś czas dać mu ostro po obrotach żeby wypluł olej z komory korbowej i dyfuzora20 listopada 2012 dnia 20:04 #88418Jak miałem pierścienie słabe i dawałem ostro po obrotach na syntetyku to pluł olejem. Owszem, ważne jest utrzymywanie obrotów takich jakie silnik lubi ale też dobór odpowiedniego oleju – nie za rzadkiego ale i nie za gęstego.
21 listopada 2012 dnia 16:14 #88516HugoBoss napisał:
Moja Vitalka dopiero koło 20000km zaczęła pluć olejem,a mojej kobiety Vitalka ma już ponad 15000km i nadal suchutki tłumik,jeździ od nowości tylko na pół syntetyku Mobil Extra 2T,polecam ten olej 🙂
Małe sprostowanie,skuter mojej kobiety ma przejechane dopiero 11800km,nie wiem skąd mi się wzięło te 15000km.
21 listopada 2012 dnia 16:30 #88521Może za dużo listów zwróciłeś 15. listopada i piętnastka wbiła Ci się w głowę:-)
21 listopada 2012 dnia 17:34 #88533Mój “Pizdryk” jeżdzi od nowości na oleju Castrol Power Racing 2t i rówież “pluje” olejem.Zastanawiam się nad zmianą oleju,ale tak po prawdzie wcale mi to nie przeszkadza ;).
21 listopada 2012 dnia 17:38 #88534Ale jak teraz pluje tym olejem, to nie muszę go spuszczać? Nic się w nim nie uszkadza? Cylindra nigdy nie zatarłem, wiec silnik raczej przytarty nie jest?
21 listopada 2012 dnia 17:41 #88535Możesz go wyjeździć.
21 listopada 2012 dnia 17:45 #88537A jak mogę sprawdzić czy z silnikiem jest wszystko okej? Czy nie jest lekko pozacierany czy cos 😀
21 listopada 2012 dnia 17:59 #88538zobacz na stan cylindra tak robi Kisiu po każdym innym oleju sprawdza cylinder czy jest nagar itp.
21 listopada 2012 dnia 18:03 #88540a czy mogę na podstawie świecy to sprawdzić?
21 listopada 2012 dnia 20:48 #88610Możesz choć to nie jest aż tak miarodajne jak zdjęcie głowicy. Sam miałem chęć teraz tak zrobić żeby się nie paprać.
Ja jednak myślę, że nie jest u Ciebie to konieczne. Nie sądzę żeby był nagar (choć z forum na M był taki przypadek ale chyba jeden). Możesz sprawdzić czy coś jest przytarte ale nie sądzę żeby było. Po prostu => lej teraz półsyntetyk i objawy powinny ustać. Wyjeździj Castrol i wlej właśnie półsyntetyczny. Marka nie ma znaczenia. Najważniejszy jest rodzaj.
W międzyczasie dowiedz się czy są do dostania same pierścienie do Twojego skutera. I jak pojeździsz tak długo aż na półsyntetyku zacznie pluć z rury to sobie kupisz i wymienisz. I tyle.
Ach i jeszcze jedno => są co najmniej dwie grubości pierścieni. Takie jak do chińczyków (te cieńsze) jakie i ja miałem w oryginale i jakie są w kicie Power Force bodajże. I są drugie – grubsze – jak w kicie Meteora i chyba Zipp-a.
Ostatecznie możesz dać (gdy będziesz robił remont oczywiście) oryginalny cylinder do szlifu i dokupić nadwymiarowy tłok Meteora albo kupić cały markowy kit.
21 listopada 2012 dnia 20:59 #88615HugoBoss
Poleciles mi kiedys olej mobil extra mialem go i jest naprawde dobry, gdy zmieilem ten olej to od razu przegrzalem(ja nie oszczedzam skutera), godny polecenia.21 listopada 2012 dnia 21:14 #88622No to ja przegrzałem gdy zmieniłem z Mobil 1 Racing na maliniaka. Teraz na ciepło ciężko zapalić. Masakra jakaś.
Wyjeżdzę ten badziew i zaleję na razie olej Statoil albo znów Mobil.
Oto co zobaczyłem w maliniaku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/12cae74fc2754ab9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4e981b267e0b4b5e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a6c14c5ab7e45ec4.htmlMoże to było coś co wpadło przy przelewaniu ze zbiorniczka do butelki ale szczerze wątpię…
21 listopada 2012 dnia 21:17 #88627Dobry i w rozsądnej cenie półsyntetyk:
21 listopada 2012 dnia 21:28 #88639W Motolizaku po 33 zł ale jak się pogada z panem Adamem to może trochę spuści. Ten też planowałem kiedyś lać ale jakoś się nie złożyło.
22 listopada 2012 dnia 17:45 #88732Wykręciłem dzisiaj świecę, była czarna
22 listopada 2012 dnia 17:57 #88738Czyli teoretycznie mieszanka za bogata. Wiesz która to śruba mieszanki w gaźniku? Wykręć ją ale tak max ćwierć obrotu.
22 listopada 2012 dnia 18:36 #88745Właśnie nie bardzo ;/ ale za ok 50 km będę miał przegląd więc powiem o całym problemie. Poza tym świecy nie czyściłem od nowości a przebieg 2950 a jeździłem już na orlenie polsyntetyk, agipie polsyntetyk i teraz castrol
22 listopada 2012 dnia 18:40 #88746Dobrze, że nie jeździsz już na orlenie półsyntetyku. Pochwalam decyzję.
Wiesz gdzie jest gaźnik? Jeśli tak to spójrz na niego z boku. Jest śruba wystająca i śruba schowana. Tę schowaną się lekko wykręca.
Może jeszcze przepustnica dawać za dużo paliwa. Albo zbyt duża dysza. Ja jednak zacząłbym od uprania filtra powietrza przy pomocy płynu do mycia naczyń.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.