Kymco Agility 4T Nie równa praca silnika

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #162549 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    Witam

    Mam problem – silnik 4T nie równo pracuje – nie chce wejść na obrotu. Odpala dość dobrze. (sporadycznie zdarza się „odbić kopnik”). Nie da się jechać – co chwile go coś dusi.

    Awaria zdarzyła się nagle – nie wiem dlaczego. Stał około tygodnia i się zaczęło.

    Wymieniałem ostatnio olej (wydaje się w nim być wyjątkowo dużo sadzy) – może po zimie – miałem plan pojeździć chwilę żeby wypłukać i znów wymienić olej.

    #162550 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    Może to ważne ale gdy wymieniałem olej – odpaliłem go na moment żeby spłynęły resztki i pracował równiutko jak nowy.

    Po wlaniu nowego oleju zaczął przerywać ponownie.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #162551 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Odpaliłeś go bez oleju? Nie potrzebnie. Z internetu tą więdzę wygrzebałeś? 🙂

    #162553 Reply
    luka24
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 46
    • Postów: 48

    Może olej bierze kopci z wydechu? Spróbuj wyregulować gażnik, ustaw zawory, przeczyść filtry może pomoże.

    #162554 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    Oleju raczej nie bierze – choć po zeszłym roku było mało.
    Nie kopci wcale – „zapach” spalin jest normalny – wiadomo olej śmierdzi… Więc raczej to nie to.

    Nie rozumiem dlaczego bez oleju pracował super stabilnie.
    Czy świeca ma kontakt z olejem? Jutro ją wymienię / wyczyszczę to może pomoże. Ale raczej jeśli jest iskra to za każdym razem bez względu na olej.

    #162556 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    To jak bez oleju Ci ładnie chodził to nie lej oleju 🙂

    #162559 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    Nie jest to chyba rozwiązanie. Ma ktoś lepszy pomysł lub wskazówkę?

    #162601 Reply
    Krzoku4
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 104
    • Postów: 105

    Kolego, jaki jest przebieg skuterka?

    #162610 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    13 tyś km.

    Problem jest taki że nic przy nim nie robiłem. Jedyne wymiany to olej, filtr powietrza oraz rolki.

    Może znacie serwis w Krakowie który wyremontuje go na zicher?

    #162611 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Zacznij od początku-sprawdź gaźnik, filtr powietrza, posprawdzaj przewody-może jakiś się rozleciał.

    Potem możesz spróbować ustawić zawory.

    #162612 Reply
    Krzoku4
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 104
    • Postów: 105

    13tysięcy, myślę że czas go trochę zacząć lepiej serwisować prócz oleju.Jak wyżej było pisane, zaopatrz się w:
    -nową świecę (~ 12zł )
    -nowy filtr paliwa (~5zł)
    -nowy filtr powietrza( ewentualnie jeżeli stary jeszcze jest w miarę sprawny, to go dobrze wyczyść)

    Sprawdź dodatkowo sobie kompresję (tak orientacyjnie)

    Gaźnik do czyszczenia i regulacji ( jaki kolor ma aktualnie świeca?- przejedź się ze 2km i sprawdź)

    No i zawory do regulacji, po 13tysiącach możliwe że się rozregulowały.

    Sprawdź czy go nie zalewa/nie dochodzi lewe powietrze.

    Ale przede wszystkim gaźnik do czyszczenia i regulacji, możliwe że jakiś śmieć się przedostał i pozatykał dysze itp.

    #162628 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    Po zjawisku że bez oleju pracuje stabilnie wydaje mi się że to nie gaźnik – ale jak nie pomoże to przeczyszczę.

    W poniedziałek wymienię:
    – świecę
    – może wymienię fajkę ?
    – zastanawiam się nad cewką – ale skoro pali to chyba nie?

    // Podsumowując – jeśli cokolwiek jest na granicy zużycia to chciałbym to wymienić żeby kolejne 13 tyś mieć spokój…

    #162640 Reply
    Krzoku4
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 104
    • Postów: 105

    Sprawdź kompresję, może pierścionki poszły, może przytarty tłok/ cylinder. Bez grzebania się nie obejdzie:)

    PS:Jeżeli będziesz już rozkręcał i oglądał/wymieniał części, warto wymienić również uszczelniacze zaworowe(koszt około 7zł). Po takim przebiegu już mogą nie spełniać swojego zadania:)

    #162658 Reply
    Krzoku4
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 104
    • Postów: 105

    A tak nawiązując do oleju, jaki miałeś wcześniej i na jaki wymieniłeś?

    #162663 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    Ponowię pytanie porządny serwis w Krakowie?

    Olej zwykle Castrol – czasem jak nie było to Motul.

    Jeśli przytarty tłok / cylinder to co wtedy? Wydaje mi się że na początku sezonu miał mało oleju – może go przytarło?

    #162664 Reply
    luka24
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 46
    • Postów: 48

    Jeżeli przytarty to do wywiany, ale musisz się do niego dostać żeby to sprawdzić.

    #162668 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Już podczas odpalania zaczyna pompa oleju pracować, a po odpaleniu to nawet sekunda nie mija i już tłok ma smarowanie, po max 2 sekundach zaczyna olej przez kanał dostawać się na łożyska wałku rozrządu. Jak odpaliłeś bez oleju to w zasadzie masz już po ptokach. – min. tłok musisz wymienić coś o tym już wiem.

    #162670 Reply
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • Postów: 1 126
    • Postów: 1 164

    Jeśli zapaliłeś bez oleju to musisz całą górę silnika (oprócz głowicy) wymienić.

    MOŻNA NACISNĄĆ KOPKE ZE 2 RAZY ALE NIGDY NIE ODPALIĆ.

    Na bank przytarło go.
    I jeszcze jak przejechałeś sie bez oleju to… bez komentarza:)

    #162679 Reply
    specops
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 123
    • Postów: 129

    #162680 Reply
    specops
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 123
    • Postów: 129

    specops napisał:

    Podobno przed całkowitym zatarciem lub
    koncem żywotności silnik potrafi bardzo ładnie pracować.

    #162701 Reply
    Krzoku4
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 104
    • Postów: 105

    hektor190, tak ja Ci pisałem wcześniej oraz tak jak koledzy wyżej podpowiadają, ponownie- sprawdź kompresję. Z pewnością poszły pierścionki, tłok będzie przytarty, cylinder raczej też już będzie cały w rysach… prócz tego wymień to co pisane było stronę wcześniej:)

    specops- tak to prawda, sam mogę to potwierdzić własnym doświadczeniem. W sobotę postanowiłem wymienić pierścionki w swoim nocniku- toros el diablo- brał mi olej. Z racji tego że miałem same pierścionki, a na zakup tłoku nie było czasu(sobota, już pozamykane) więc wymieniłem je same. Po rozkręceniu moim oczom ukazał się taki oto widok:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5bd4e22c96eb50e7.html

    Cylinder za to wygląda jak nowy:) Tak więc chińczyk ma przejechane 4000km, od razu po „dotarciu” ok 500km była przez cały czas manetka na full. Zmieniłem pierścionki same, (przed zmianą śmigał licznikowe 78-79)teraz zamykam licznik (80km/h) czasem uda się wyjść poza skalę. Przed zmianą był problem z odpalaniem, gasł na wolnych obrotach, miał o wiele mniej mocy, wyczyściłem gaźnik, wyregulowałem i parę innych pierdół, a po zmianie pierścionków jakaś tam poprawa w mocy się pokazała, choć nie wielka. Z górki gps pokazał 74km/h(na liczniku grubo poza skalę ok 85-86km/h) czekam tylko aż dojade cylinder do końca i zmieniam:)
    Kompresja przed zmianą pierścionków:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f51ad32dd4b093e0.html

    Po zmianie jeszcze nie mierzyłem, przejadę z 30km jeszcze, poczekam aż się ułożą i zmierzę:)
    Tak więc tłok przytarty, a mocy nadal jest, ale już niedługo, przejade na nim może z 500km i padnie:)

    Dlatego hektor190 mimo że to jest Kymco należy już się trochę zainteresować, tym bardziej po 13tysiącach:)

    #162702 Reply
    Krzoku4
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 104
    • Postów: 105

    A co do tego oleju… to zawsze pół- syntetyk lałeś( 10w40)? Czy inne?

    #162844 Reply
    hektor190
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 22
    • Postów: 26

    Panowie skuter działa – dzięki za wskazówki

    Padła świeca i chyba zapłon (wymieniłem cały zestaw – świeca , cewka , fajka , przewód).
    Grunt że działa.

    Dodatkowo udało mi się w końcu naprawić rozrusznik i pozostał do przeczyszczenia przedni hamulec. (Jak cofam – to czuć że hamuje…) Jak jadę do przodu jest OK.

    //Temat można zamknąć

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Kymco Agility 4T Nie równa praca silnika
Twoje informacje:




Back to top button