Kufry ze światłem stop - czy to zgodne z prawem ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #123579 Reply
    WodzuWGK
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 418
    • Postów: 422

    Nurtuje mnie sprawa tzw. kufrów elektrycznych dostępnych na rynku czyli takich z dodatkowym diodowym światłem stop. Czy takie oświetlenie jest legalne, nie powinno posiadać homologacji ? – tak jak w przypadku samochodowych świateł do jazdy dziennej.

    #123580 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Muszą być z homologacją.
    W przepisach generalnie masz ustalone jakie odległości minimalne powinny być pomiędzy poszczególnymi światłami.
    Stop na kuferku jest generalnie dla Twojego bezpieczeństwa, więc nie sądzę, żebyś kupując nawet taki bez homologacji miał z tego tytułu problemy.
    Wystarczy popatrzeć ile samochodów po wiejskim tuningu jeździ z ledowymi światłami do jazdy dziennej i nikt się ich nie czepia.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #127567 Reply
    WodzuWGK
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 418
    • Postów: 422

    Ostatecznie darowałem sobie opcję kufer „srebrny średnich rozmiarów za światłem stop” gdyż :
    – są za drogie,
    – pojemność i wymiary raczej mało skuterowe tzn. powyżej 60 cm szerokości,
    – srebrnych jest mało na rynku i wybór jest mocno ograniczony,
    – można sprowadzić wymarzoną wersję ale trzeba poczekać miesiąc czasem dwa i cena wtedy też zabija.
    – do kosztu kufra trzeba naturalnie doliczyć odpowiedni bagażnik
    Ostatecznie zdecydowałem się na czarny Kappa K37NT Tech i w sumie fajnie to wygląda – foty można zobaczyć w mojej galerii w profilu

    #127568 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Ten kuferek aż się prosi, żeby mu tam kierunki zrobić 🙂

    #127573 Reply
    WodzuWGK
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 418
    • Postów: 422

    Może za jakiś czas pomyślę o tym.
    Na stronie producenta http://www.kappamoto.com/cases/Monolock-/K37-TECH jest w opcjach „light” ale żaden ze sprzedawców nie kwapi się żeby wyjaśnić czy to chodzi o kierunki, światło stop czy też może oświetlenie wnętrza

    #127575 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Są dwa idealne klosze na kierunki, biorąc pod uwagę ich kształt, wsadził bym tylko kierunki.

    #127596 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Zazwyczaj Kappa i Givi (w zasadzie jest to to samo) mają do swoich kufrów opcjonalne światło stop (odpowiednim zestaw dedykowanyn do typu kufra), kierunków jeszcze nie spotkałem. W akcesoriach do kufra który podałeś też jest taki zestaw http://www.kappamoto.com/cases/Optional/V108K

    A tu skład zestawu i cena w euro
    http://www.kappamoto.ro/genti-moto-top-laterale/957-stop-frana-geanta-moto-k37-k47.html

    #127609 Reply
    WodzuWGK
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 418
    • Postów: 422

    Dzięki Raven za info – popytam ile taki zestaw V108K kosztuje w PL.
    Mam nadzieję, że zamontowanie takiego bajeru nie koliduje z rozłączeniem kufra od płyty monolock tzn. jest jakiś styk w podstawie kufra tak sobie wyobrażam …

    #127614 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    Nie koliduje, wszystkie połączenia są na sprężynujących stykach (miedzy kufrem i płytą i drugie między dolna i górną częścią kufra). W linku który podesłałem są to takie czarne elementy z widocznymi stykami (na samej górze jest styk z kablem montowany do płyty i podłączany do instalacji skutera, niżej dwa styki połączone kabelkiem to elementy do dolnej części kufra i jeszcze pojedyńczy styk do górnej części do którego dochodzą kable z dod. światła stop). Podpięcie do świateł stop jest też banalne, w komplecie są specjalne spinki do wpięcia kabelków w przewody dla świateł stop (na zdjęciu jasnoniebieskie).

    #127618 Reply
    WodzuWGK
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 418
    • Postów: 422

    Ciekawe czy można dokupić srebrne elementy wieka tego kufra tak żeby wyglądał w ten sposób

    Waszym zdaniem lepiej będzie to wyglądać na srebrnym ND ?
    Zadałem pytania o ceny sprzedawcy i czekam co odpisze.

    #127623 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • Postów: 923
    • Postów: 927

    http://www.kappamoto.com/cases/Optional/KC47–
    Pytanie czy są dostępne w PL i czy nie taniej polakierować czarny u lakiernika samochodowego (to materiał podobny do tego z którego są zderzaki więc lakier powinien trzymać).

    #127635 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Pisałem o kierunkach bo widziałem u kogoś z burgmaniaków taki patent. Miał normalnie kierunki a na środku stopa. Kufer jakiś markowy i światełka prawdopodobnie oryginalne, wszystko na ledach ładnie wkomponowanych.

    #127723 Reply
    WodzuWGK
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 418
    • Postów: 422

    Dostałem maila od sprzedawcy że może sprowadzić zarówno światło stop jak i srebrne wykończenie pokrywy ceny ma mi przesłać w poniedziałek.

    Powiem Ci maxell, że przed zakupem interesowałem się również innym modelem kufra który ze względu na kształt odblasków jeszcze lepiej prezentowałby się z kierunkowskazami a mianowicie Givi B37 Blade Tech

    niestety jego dostępność w Polsce jest zerowa (trzeba zamawiać u producenta a to oznacza ponad miesiąc czekania). Naturalnie duże B47 Blade są dostępne od ręki.

    #127727 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • Postów: 3 020
    • Postów: 3 102

    Wiesz co, gdyby faktycznie bardzo mi zależało na światełkach to i miesiąc bym poczekał 🙂

    #128193 Reply
    WodzuWGK
    Uczestnik
    • 4
    • Postów: 418
    • Postów: 422

    Dostałem odpowiedź. O ile światło stop w cenie 160 zł jeszcze może w przyszłości przemyślę to srebrna dekoracja za 250 zł to już przegięcie (65% ceny kufra)

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kufry ze światłem stop - czy to zgodne z prawem ?
Twoje informacje:




Back to top button