który olej lepszy do 2T?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis który olej lepszy do 2T?

Tagi: ,

Ten temat zawiera 28 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 6 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #149999
    Zdjęcie profilowe skuterek123
    skuterek123
    Użytkownik
    • Postów: 292

    Witam. Mam pytanie. Mam kymco vitality 2t. Zaczyna kończyć mi się olej. Obecnie mam tam motul scooter expert 2t polsyntetyk (nalali go w serwisie) a wcześniej lalem castrol Power Racing 2t full syntetyk. Nie wiem jaki teraz wybrać. Który jest lepszy? Chcę skuterkiem długo pojeździć, nie katuje, ale też łatwo ze mną nie ma:D

    #150000
    Zdjęcie profilowe monek100
    monek100
    Użytkownik
    • Postów: 296

    Zostań przy tym samym. Słyszałem że jak się nie leje od początku syntetyka to nie powinno się potem lać syntetyka

    ______________________________________________________________________________________
    Komar 2352 – 1979r
    Peugeot XR6 2007r
    Simson S51 – 1988r
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #150002
    Zdjęcie profilowe skuterek123
    skuterek123
    Użytkownik
    • Postów: 292

    Nie no jeśli chodzi o oleje to pytałem się i są mieszalne;p nie należy na mineralny zmieniać;p

    #150009
    Zdjęcie profilowe DamianRysiekSr
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Oczywiście, że syntetyk lepszy i to o wiele. Ja sam wlałem teraz do swojej ‚Apy’ Castrol Power Racing, jakiś tam przyrost mocy jest, bo zauważyłem, że bardziej wyrywa do przodu. Nie jest to jakiś super przyrost mocy, ale jakąś tam setną część KM pewnie dodaje. A i jeszcze jedno, castrole w/w są w pełni mieszalne, więc możesz sobie spokojnie nalać tego lepszego (pełen syntetyk) i sprawdzić, czy jest jakaś różnica, a jak Ci się skończy, to zawsze możesz powrócić pół syntetyka, czyli zwykłego Castrol’a 2T. Dodam tylko, jeszcze, że na Power Racing masz wydajniejsze smarowanie, ponieważ jest to olej przeznaczony głównie do silników wysokoobrotowych czyli 9500< i więcej, a w skuterze ile masz? Z 6000? Z 8000? Mi spisuje się ten olej doskonale 🙂

    #150012
    Zdjęcie profilowe skuterek123
    skuterek123
    Użytkownik
    • Postów: 292

    Okej dzięki wielkie:d. A jeszcze jedno. Czy wszystkie oleje 2t są mieszalne? Ponieważ na początku miałem orlena:/ polsyntety, potem w serwisie dali agip polsyntetyk i potem castrola dałem

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #150013
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    Tak, wszystkie są mieszalne.

    Router WS 50 2013
    #150014
    Zdjęcie profilowe skuterek123
    skuterek123
    Użytkownik
    • Postów: 292

    Okej dzięki;)

    #150024
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    No jak widzę wypowiedzi, że jakiś olej mieszankowy dodaje mocy silnikowi to kieszonkowa siekiera sama wychodzi z kieszeni… Oświadczam – bezpośrednio NIE JEST to możliwe. Owszem – na „lepszym” oleju silnik może wkrecac się na wyższe obroty i będzie to trwało ułamek sekundy szybciej niż na „gorszym”. Wtedy może być przyrost mocy i prędkości maksymalnej. Na moim przykładzie – lałem Orlen Semisynthetic 2T – silnik był zamulony i nie wkręcał się zbyt wysoko – efekt zablokowanego modułu. Wyjeździłem niemal wszystko ze zbiorniczka i zalałem Elf Moto 2 HP Eco. I wyczułem wyraźnie moment kiedy ten drugi olej dotarł przewodami i pompą do gaźnika. Skuter nagle jakby zaczął rwać z kopyta – jakby ktoś odjał mu 30 kg co najmniej. Efekt ten jest zauwazalny przy przejsciu z najgorszego oleju na wyraźnie lepszy, a więc w wypadku przejścia z Motul Scooter Expert Na Castrol Power1 Racing bym sie go nie spodziewał. Należy też pamiętac, że olej syntetyczny nie musi wcale przedłużyć mocno życia silnika, a wydatki poniesione na niego mogą się nie zwrócić. Należy przeliczyć sobie czy chcemy dopłacać 10 – 12 zł do butelki oleju czy wolimy przeznaczyć te pieniądze na coś innego. Ja używanie olejów w pełni syntetycznych traktuję trochę jak stosowania paliw typu premium.

    Stosowanie oleju syntetycznego w seryjnym skuterze ma sens gdy leje się go od początku (ewentualnie gdy używało się dobrego półsyntetyku). Wtedy przez długie tysiące kilometrów nie trzeba tykać się silnika (pod warunkiem prawidłowej eksploatacji i regulacji). Skuterku123 – myślę, że 40 tysięcy spokojnie swoją Vitalką zrobisz. Lej dobry olej i ciesz się jazdą. Nie oszczędzaj na materiałach eksploatacyjnych i szanuj swój sprzęt.

    Olejów syntetycznych nie powinno się stosować w silnikach z dużym luzem montazowym pierscienie – cylinder gdyż pracuje on wtedy nieprawidłowo i pojawiają się problemy. Do takich gęsty półsyntetyk lub lepiej minerał. Nie do każdego silnika syntetyk jest zalecany ale jeśli silnik pracuje na nim dobrze to można go używac.

    #150026
    Zdjęcie profilowe DamianRysiekSr
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    Kisiu masz rację. Sam napisałem, ze olej syntetyczny dodaje jakąś tam setną część konia mechanicznego. Osiągi mogą się minimalnie zwiększyć, no ale ścigacza ze skutera nam nie zrobi 😉 W mojej od samego początku był lany olej Castrol (ten zwykły) bodajże Scooter Actevo 2T, raczej zakładam, że był lany od samego początku, ponieważ jestem 3 właścicielem tego skutera, ale oleje rekomendowane do jego silnika to właśnie Castrol, więc nic złego się nie dzieje, skoro wlałem Power Racing 🙂

    #150031
    Zdjęcie profilowe lemonek
    lemonek
    Użytkownik
    • Postów: 266

    Skuterek ,ja ze swojej strony mogę Ci tylko polecić castrola power Racing do 2 t. Miałem Hondę z przejechanymi prawie 20 tyś km, i lałem go od początku, olej jest ładnie spalany (zostawia najmniejszą ilośc nagaru ), dobrze smaruje i różnica w jeździe jest..
    Teraz w gilerze używam tego samego, i raczej nie zmienię go na nic innego ( a próbowałem) .

    Więcej kultury na ulicy moi mili…..
    Za literowki przepraszam – pisze często na szajsungu 😉
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie