Korektor do wymiany???

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Korektor do wymiany???

Ten temat zawiera 23 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 5 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 24 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #200607 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 816

    Cześć.
    Pisałem o tym w temacie *Wasze Jadnoślady*, ale problem nadaje się chyba do działu serwis. Do rzeczy:
    .
    Po nasmarowaniu korektora, chyba muszę ponownie zdjąć korektor i go przejrzeć 🙁 . Działa prawidłowo, moto ciągnie jak szalone ale po wczorajszym zdjęciu – dla sprawdzenia – kapy z silnika, widzę że pasek zrobił się wygięty. Nie wiem jak to opisać… Górna powierzchnia paska na której jest nadruk wymiaru normalnie jest płaska. U mnie też była. Teraz zrobiła sie jakby lekko wklęsła; zewnętrzne krawędzie tej powierzchni są \”zadarte\” w górę. Poglądowo wygląda to tak:
    .

    .
    …a w rzeczywistości tak:



    .
    Ten na rysunku na górze z lewej to poprawny pas, a z prawej jak wygląda u mnie (fotki niżej). Dodam, że nie pruje się a ni nic z niego nie odpada.
    Boję się o pasek, podejrzewam że coś z tarczami korektora (w końcu cały czas nic się nie działo z paskiem). Możliwe że któraś tarcza (dolna stała?) w chwili odkręcania sprzęgła musiała się gdzieś odgiąć i zaczyna szarpać paskiem >:-( ; choć jedzie poprawnie i bez żadnych przykrych objawów.
    Dziś zdemontowałem sprzęgło i nakręciłem taki filmik:
    https://youtu.be/TzJKNisvASA <—- w HD, oglądać na full-screen wówczas widać to kiwanie tarczy
    .
    Jak widzicie tylna tarcza lekko bije. Czy to oznaka dyskwalifikująca tarczę? Da się to jakoś delikatnie naprostować (np. w uchwycie tokarki + czujnik odchyłu (taki mikrometr ze wskazówką) ?
    Co sądzicie: tak lekko bijąca tarcza w korektorze może dawać taki efekt \”zduszania\” paska na krawędziach?

    Kymco Downtown 125i
    #200608 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Just_as_planned
    Just_as_planned
    Użytkownik
    • Postów: 170

    Lata ci to, niczym… koła w Kamazie. 🙂
    >
    Dzwonu też nie założyłeś i nie dokręciłeś, żeby mieć pewność pracy danego zespołu jako całości, ale skoro w ten sposób szarpie ci pasek, to gdzieś musi być… skloźma. ;]

    Router Metro City 4T 50 –> 72 cm3; Peugeot Sum-Up 4T 125 –> 169 cm3 –> 150 cm3 (proza życia); Toros El Lider 4T 125 –> 150 cm3; Honda NSS 4T 250 v.2 (by Jazz); Yamaha Majesty 400.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #200609 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 816

    Dzwonu nie musiałem dokręcać, bo całość pracuje na dwóch łożyskach które się nie kiwają. Tarcza korektora (ta ruchoma) ma powierzchnię OK (widać tylko kiwającą się krawędź która nie bierze udziału w napędzie; tam nie ma paska), natomiast kiwa się tarcza elementu stałego 🙁 . No nic, zdemontuję jutro korektor, wsadzę element stały w uchwyt tokarki i będę starał się jakoś doprowadzić go do porządku; jak się uda to do setnych mm. A jak nie, kupię całość nową.
    Jutro dam znać co i jak dalej i jakie są efekty.

    Kymco Downtown 125i
    #200610 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 658

    ja bym tego nie tokał tylko wymienił. Bicie jest duże i nie ma sie co bawić.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #200613 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 816

    Hmm…. może i masz rację…. . Tylko gdzie nie patrzę, to sprzedają albo same tarcze korektora (te ruchome), albo komplety ze sprzęgłem, sprężyną, jednym słowem całość – a reszte mam ok. A może po prostu odżałować i zainwestować w komplet?
    .
    Coś z tych rzeczy? Skłaniał bym się do 1-wszego linka, bo u nich już trochę kupowałem i zawsze było wszystko ok.
    http://allegro.pl/dzwon-sprzeglo-lozysko-kpl-139qmb-romet-zipp-4t-i5637474704.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-skuter-4t-gy6-139-qmb-zipp-romet-i5598885915.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-tylne-bez-dzwona-107mm-139qmb-qma-gy6-50-i5184900681.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-dzwon-skuter-4t-107mm-gy6-139qmb-ip29-i5144528195.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-chinski-skuter-4t-chinczyk-139qmb-139qma-i5680965232.html

    Kymco Downtown 125i
     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #200616 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 658

    to bierz z tego pierwszego i z głowy

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #200622 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 816

    Ok, kupuję. Przynajmniej będzie z nowym dzwonem i sprzęgłem, a stary na półeczkę; może się kiedyś przyda (sprzeda?)

    Kymco Downtown 125i
    #200633 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 816

    Zamówiony nowy zestaw. Mimo wszystko korciło mnie wyprostowanie tego talerza. Bicie było na poziomie +/-1,3 mm (!). Udało się na całym obwodzie i na całej szerokości dojść do +/-0,12 mm a w niektórych miejscach na obwodzie nie przekracza 0,04 mm. Niestety nie daje się wyprostować go całkowicie, bo jak naciągnie się w jednym miejscu, krzywi się w drugim. No nic, będzie na zapas.

    Kymco Downtown 125i
    #200634 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 658

    a po co ci krzywy zapas? to tak jakby dziurawą opone trzymać w miejscu koła zapasowego. Zaciśnij zęby i rozstań się z nim. Złom to złom. Bonć tfardy.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #200635 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 816

    Masz rację, ale o zapasie myślałem o pozostałych elementach: sprzęgło, sprężyna, korektor etc. Ten prostowany talerz to faktycznie już złom.
    No nic, mam ze dwa dni przymusowego odpoczynku od dwóch kółek 🙂

    Kymco Downtown 125i
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 24 łącznie)
Odpowiedz do: Korektor do wymiany???
Informacje o Tobie: