Korektor do wymiany???

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #200607 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Cześć.
    Pisałem o tym w temacie *Wasze Jadnoślady*, ale problem nadaje się chyba do działu serwis. Do rzeczy:
    .
    Po nasmarowaniu korektora, chyba muszę ponownie zdjąć korektor i go przejrzeć 🙁 . Działa prawidłowo, moto ciągnie jak szalone ale po wczorajszym zdjęciu – dla sprawdzenia – kapy z silnika, widzę że pasek zrobił się wygięty. Nie wiem jak to opisać… Górna powierzchnia paska na której jest nadruk wymiaru normalnie jest płaska. U mnie też była. Teraz zrobiła sie jakby lekko wklęsła; zewnętrzne krawędzie tej powierzchni są \”zadarte\” w górę. Poglądowo wygląda to tak:
    .

    .
    …a w rzeczywistości tak:



    .
    Ten na rysunku na górze z lewej to poprawny pas, a z prawej jak wygląda u mnie (fotki niżej). Dodam, że nie pruje się a ni nic z niego nie odpada.
    Boję się o pasek, podejrzewam że coś z tarczami korektora (w końcu cały czas nic się nie działo z paskiem). Możliwe że któraś tarcza (dolna stała?) w chwili odkręcania sprzęgła musiała się gdzieś odgiąć i zaczyna szarpać paskiem >:-( ; choć jedzie poprawnie i bez żadnych przykrych objawów.
    Dziś zdemontowałem sprzęgło i nakręciłem taki filmik:
    https://youtu.be/TzJKNisvASA <—- w HD, oglądać na full-screen wówczas widać to kiwanie tarczy
    .
    Jak widzicie tylna tarcza lekko bije. Czy to oznaka dyskwalifikująca tarczę? Da się to jakoś delikatnie naprostować (np. w uchwycie tokarki + czujnik odchyłu (taki mikrometr ze wskazówką) ?
    Co sądzicie: tak lekko bijąca tarcza w korektorze może dawać taki efekt \”zduszania\” paska na krawędziach?

    #200608 Reply
    Just_as_planned
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 170
    • Postów: 170

    Lata ci to, niczym… koła w Kamazie. 🙂
    >
    Dzwonu też nie założyłeś i nie dokręciłeś, żeby mieć pewność pracy danego zespołu jako całości, ale skoro w ten sposób szarpie ci pasek, to gdzieś musi być… skloźma. ;]

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #200609 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Dzwonu nie musiałem dokręcać, bo całość pracuje na dwóch łożyskach które się nie kiwają. Tarcza korektora (ta ruchoma) ma powierzchnię OK (widać tylko kiwającą się krawędź która nie bierze udziału w napędzie; tam nie ma paska), natomiast kiwa się tarcza elementu stałego 🙁 . No nic, zdemontuję jutro korektor, wsadzę element stały w uchwyt tokarki i będę starał się jakoś doprowadzić go do porządku; jak się uda to do setnych mm. A jak nie, kupię całość nową.
    Jutro dam znać co i jak dalej i jakie są efekty.

    #200610 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    ja bym tego nie tokał tylko wymienił. Bicie jest duże i nie ma sie co bawić.

    #200613 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Hmm…. może i masz rację…. . Tylko gdzie nie patrzę, to sprzedają albo same tarcze korektora (te ruchome), albo komplety ze sprzęgłem, sprężyną, jednym słowem całość – a reszte mam ok. A może po prostu odżałować i zainwestować w komplet?
    .
    Coś z tych rzeczy? Skłaniał bym się do 1-wszego linka, bo u nich już trochę kupowałem i zawsze było wszystko ok.
    http://allegro.pl/dzwon-sprzeglo-lozysko-kpl-139qmb-romet-zipp-4t-i5637474704.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-skuter-4t-gy6-139-qmb-zipp-romet-i5598885915.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-tylne-bez-dzwona-107mm-139qmb-qma-gy6-50-i5184900681.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-dzwon-skuter-4t-107mm-gy6-139qmb-ip29-i5144528195.html
    http://allegro.pl/sprzeglo-chinski-skuter-4t-chinczyk-139qmb-139qma-i5680965232.html

    #200616 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    to bierz z tego pierwszego i z głowy

    #200622 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Ok, kupuję. Przynajmniej będzie z nowym dzwonem i sprzęgłem, a stary na półeczkę; może się kiedyś przyda (sprzeda?)

    #200633 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Zamówiony nowy zestaw. Mimo wszystko korciło mnie wyprostowanie tego talerza. Bicie było na poziomie +/-1,3 mm (!). Udało się na całym obwodzie i na całej szerokości dojść do +/-0,12 mm a w niektórych miejscach na obwodzie nie przekracza 0,04 mm. Niestety nie daje się wyprostować go całkowicie, bo jak naciągnie się w jednym miejscu, krzywi się w drugim. No nic, będzie na zapas.

    #200634 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 324
    • Postów: 21 379

    a po co ci krzywy zapas? to tak jakby dziurawą opone trzymać w miejscu koła zapasowego. Zaciśnij zęby i rozstań się z nim. Złom to złom. Bonć tfardy.

    #200635 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Masz rację, ale o zapasie myślałem o pozostałych elementach: sprzęgło, sprężyna, korektor etc. Ten prostowany talerz to faktycznie już złom.
    No nic, mam ze dwa dni przymusowego odpoczynku od dwóch kółek 🙂

    #200716 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    .
    Skąd te uśmiechy? Nowy zestaw już jedzie do mnie kurierem 😀 . Jutro (mam nadzieję) składanie.
    .
    Dziś miałem tą *nieprzyjemność* wyprowadzić 4 kółka z garażu z musem jazdy do centrum miasta. Załamka i totalna dolina może człeka dopaść po miesiącach poruszania się skuterem i nagłą zmianą dwóch na cztery kółka. Brrrrr……….. Fuj!

    #200724 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Racja. To samo dopada w szczycie w komunikacji bardziej zbiorowo-miejskiej :-)))

    #200743 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    No i radość moja była krótka…. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Mój korektor (stała tarcza) miał bicie jakie widzieliście, po naprostowaniu już jakoś było, ale to co dostałem jako nowe (!) to jest jakaś kpina z klienta !
    .
    FILM —> https://youtu.be/MF4F70pOVss
    .
    Oczywiście całość odsyłam. Tylko że znów będzie czekanie na „dobry”. Bo jak znów przyjdzie taki, to zwrot kasy i szukam innego sprzedawcy.
    No i już mam dzień zje…any >:-(

    #200744 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Ja pierdziu… słabo. Jak to wszystko ma dobrze latać, jak takie coś sprzedają i pewnie czasem zakładają…

    #200751 Reply
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 2 876
    • Postów: 2 876

    Ktoś mocarny na nim usiadł… cy co?
    Porażka… No,ale to zapewne kontrola jakości z chinolandu… :(((

    #200753 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Albo kurier atleta-kowal z zamiłowania 🙂

    #200790 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Nie, paczka nie była uszkodzona. Ewidentnie element stały jest albo źle zespawany albo po prostu był uszkodzony przez producenta.
    .
    Dziś ciąg dalszy męczarni na czterech kółkach: 27 km w 3 godziny i 15 minut. Ale musiałem 🙁

    #200793 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Się bergu nie dziw bo ja u nich przez 3 lata brałem [już nie biorę i brał nie będę bo coś sie u nich spier…..].Dwa tygodnie mi kasę odsyłał bo wysłał 2 cylindry zamiast cylindra i głowicy i nawet tego z paczki nie wyjąłem,wychodzi na to że nie tylko ch strzelił obsługę ale i jakość.Ja zmieniłem hurtownię mają 10% drożej ale jak na razie jest git.
    Teraz jak zamawiam to już komplet [tylko dzwonię i mówię jaki długi pasek]
    http://allegro.pl/sprzeglo-dzwon-wariator-pasek-669-skuter-4t-chiny-i5558219584.html

    #200799 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Uuu… To widzę, że Wawa ma godnego konkurenta w organizowaniu ^wolnego^ czasu mieszkańcom 🙂
    Gratulacje! :-)))

    #200804 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Paci, możliwe że coś u nich *nawaliło*. Póki co, nie miałem z nimi złych przygód. Co do linku który podałeś, fajnie, tylko że nie potrzebuję całego kompletu 🙂 . Wariator mam porządny, paska takiego jak mam właściwie sie nie dostanie (ale już wiem, że na dłuższym od Peugeot’a można się kulać; tylko regulacja wymagana). Potrzebny mi tylko korektor. Nawet bez sprzęgła bo to mam dobre, ale nie ma samych tarcz stałych w sprzedaży 🙁 więc nie mam wyjścia.
    Zulus, no, rośnie konkurencja. I to jak! Samochodem od Pn…Pt w dzień nie ma sensu się poruszać. Wczoraj nawet mnie dziadek na rowerze wyprzedził (bo on jechał a ja stałem). Dobrowolnie autem w takim dniu w miasto już chyba nie wyjadę bo to nie ma sensu. Wczoraj wieczorem sobie liczyłem, że gdybym wyjechał za miasto, wskoczył na obwodnicę, przez odcinek A2 i przez inne miasto, to – mimo nadrobienia z 15 km więcej – , pokonał bym ta drogę w niecałe 40 minut. A tak… ponad 3h w korkach. Dobrze że mam LPG, bo *jadąc* na nPb, chyba bym się wściekł >:-(

    #200807 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • Postów: 4 665
    • Postów: 4 666

    Z objazdem przez A2 też uważać trzeba 🙂 Zastanawiałem się kiedyś, czy ma sens zimowa trasa A2 z Wawy przez Niemcy do Włoch, jak bramki pod Poznaniem potrafią zatrzymać ruch na dobre. Na szczęście zawsze ruszamy nocą, więc szanse utknięcia pod Poznaniem z okazji zjazdów do miasta jest niewielka 🙂 I za każdym razem jak słyszę o zatkanej autostradzie przez bramki, to się zastanawiam co będzie, jak ktoś kiedyś uruchomi jednak bramki pod Wawą… Cały POW stanie natychmiast i sens korzystania z obwodnicy zniknie. Już czasem widać ^wąskie gardła^, np. zjazd z S2 na fragment S7 pod lotniskiem cargo. Potrafi być kilka kilometrów koreczka tylko dlatego, że mamy tu zjazd w tunel. Droga przed i za całkowicie luźna…

    #290953 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Korektor wrócił do właściciela – do „sklepu”. Przyjęli reklamację, oddali kasę w kilka dni+zwrot za przesyłki – to zalicza się na duży plus dla nich. Na minus (też duży) – stwierdzili, że „korektor nie jest krzywy” (dziwne, bo dla mnie coś co niszczy pasek i na oko widać że kiwa się – jak to ktoś opisał: jak koła Kamaza – jest krzywe). Na moją prośbę żeby sprawdzili ew. drugi wysyłany korektor bo proszę o absolutny brak bicia tarcz korektora, miałem odpowiedź żebym „kupił gdzie indziej”. Nie wiem jak do tego się odnieść: albo nie chce im się sprawdzać, albo mają wszystkie egzemplarze pogniecione i nie mieli co wybrać. Chociaż… jedno odniesienie mam – już u nich nie kupuję. Po prostu stracili (kolejnego?) klienta. Widocznie im nie zależy. Nie szkodzi, są jeszcze inni. Tylko że czasu dużo zleciało 🙁 .
    .
    Rozglądam się za innymi. A skuter stoi i tylko go odkurzam 😉 . Dobrze że choć teraz pogoda paskudna, to przynajmniej mniej mnie wkurza że stoi i nie jeździ.
    .
    PACI, ten co podałeś go w linku wyżej (gdzie kupowałeś zestaw) korektory które dostałeś ma proste? Wiesz…. pytam bo nie chce mi się znów tracić czasu. Ciekawi mnie tylko dlaczego gość ma dwa zestawy, niby takie same, a cena różna:
    http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-wapor-wilga-quest-coliber-chiny-49-i5240842781.html
    http://allegro.pl/dzwon-sprzeglo-lozysko-kpl-139qmb-romet-zipp-4t-i5710349047.html
    Hmm……..

    #290959 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    To zależy kiedy kupil i jaki był kurs ojro:) dlatego to samo a ceny różne, co do zestawu to zamontowalem od nich kilka takich i jak na razie nikt nie nazeka i reklamacji mi nie zgłasza.

    #290969 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Dzięki, to kupię jeden egzemplarz.

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Korektor do wymiany???
Twoje informacje:




Back to top button