Kolejne problemy z tym chinolem – Zgasł po wjechaniu w kałuże

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #111819
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    A więc od początku.
    Odpaliłem bez problemów i chciałem pojechać na stacje zatankować ten jeba*y skuter – Toros Gówno F16
    Jechałem po chlapach, błocie, kałużach, oddaliłem się od domu o 5 km, i jechałem drogą bez pobocza, chodnika, chlapami w tej pieprzonej wiośnie. Widok miałem bardzo ograniczony – skroplona woda na szybce od kasku. Wjechałem w jedną ogromną kałużę, drugą, trzecią i nagle zapłon się odłączył tak jak by go ktoś z kluczyka wyłączył. I nie da rady odpalić. Filtr powietrza nie zamoczony. Pchałem z powrotem go do domu 5 km po tej wspaniałej drodze. Doszedłem do domu kiwając się na nogach, calutki mokry byłem. Wiadomo – gorąca kompiel.

    No i teraz biorę się za setną naprawę tego wynalazku.
    Iskra jest, powietrze jest, paliwo jest. Jeżeli zmienię iskrę na nr. 2, wkręcę ją. To ledwo odpala. Przy dodaniu gazu dymi białym dymem z tłumika, nie schodzi ładnie z obrotów – od razu koło się zatrzymuje po odpuszczeniu gazu, i gaśnie. Jak zgaśnie to już nie odpalę. Trzeba wyjąć świecę, zmienić ją na nr. 1 i zabawa się powtarza manewrując między świecami 1 i 2.

    Pomóżcie bo ja już nie mam do niego siły.

    #111830
    Herosses
    Użytkownik
    • 17
    • 115Postów:

    To jest 2T?
    Może się przytarł?Dozownik nie jest zatkany?Masz olej wogóle wlany?

    #111833
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    4T 139qmb. Olej jest wlany.

    #111835
    Herosses
    Użytkownik
    • 17
    • 115Postów:

    Mi przychodzi do głowy tylko obejżenie cylindra i tłoka,czy wszystko z nimi w porządku.Ale ja sie nie znam za dobrze. 😉

    #111846
    faflusniak
    Użytkownik
    • 9
    • 140Postów:

    jesli gazowales mogl sie nagrzac.obejrzyj cyla czy nie popekany.sam mam chinczyka.da sie zrobic,naprawde.nabilem od sierpnia 16 tys.jesli spaliles cewke iskra moze byc fakt.ale moze nie odpalac.taki psikus.sprawdz modul i cewke.

    #111850
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    cylinder nie pęknie. jak swoim chinolem wjechałem w wode(po kierownice) to zalało mi moduł i też miał iskrę tylko że wkręcał się na ~3000 obrotów i strzelał z tłumika , wystarczyło wysuszyć wtyczkę i jeździł jak szalony

    #111855
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Wiesz – cylinder nie, ale pierścienie mogły popękać. Skoro jechał i silnik był nagrzany to może po wjechaniu w kałużę – gwałtowne zetknięcie z zimną wodą mogło przynieść taki efekt. Sprawdź kompresję i powąchaj ten biały dym z tłumika – jeżeli pachnie spalonym olejem to zapewne pierścienie do wymiany. Ja właśnie dlatego nie jeżdżę w tak beznadziejną pogodę – szkoda sprzętu, a przede wszystkim swojego zdrowia.

    #111858
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    biały dym w takich temperaturach jest normalnym zjawiskiem

    #111860
    faflusniak
    Użytkownik
    • 9
    • 140Postów:

    bialy dym fakt,normalny.ale ale,sam widzialem goscia ktoremu popekal cyl,te zeberka na zewnatrz,ogolnie pekniety.przypchal sie wczoraj na warsztat.caloac od razu out,nikt nic nie ogladal.dostal moje stare czesci.

    #111865
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    akumulator rozładowałem przez kręcenie rozrusznikiem.

    Skopałem kopką go kilkadziesiąt razy i zaczął gadać, biały dym już nie leci, ale tak:
    Z rozrusznika nawet na innym aku nie ma bata aby odpalił – rozrusznik kręci tłokiem do usranej śmierci. Jeżeli nawet uda mi się go odpalić kopką to gaśnie gdy schodzi z obrotów, oraz jak się go zrzuci z centralnej nóżki – trzeba go trzymać na obrotach. Mocy chyba nie stracił

    #111877
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    loj -ja bym obstawial -przykra wiadomosc skrzywienie walu(korby)
    trzy razy w zyciu to mialem w chlodzonym powietrzem 50cm3
    podczas jazdy rozgrzany garnek i blok i wjazd w duza zimna wode tak sie skonczylo zycze ci tylko jakiegos spalenia przypalenia od modulu po instalacje
    jezeli stwierdzisz na 100 procent ZE mocy nie stracil (przejazdzka )to bedzie to co innego =jak zbyt szybkie schlodzenie bloku,silnika wraz z skrzywieniem walu-korby
    pozdro

    4T FOREVER

    #111878
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    jakie koszta poniose gdy oddam go do serwisu? bo przy silniku grzebać nie będę

    #111879
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Pieprzycie wszyscy głupoty. Ile tej wody i przez jaki czas stykała się z karterem ? Chyba przez nie całą sekundę i na dodatek jakie jej olości ? ZNIKOME !

    Nie obraźcie się, ale myślałem że z was jacyś znawcy są a tu się zawiodłem, pierdolicie głupoty aż głowa boli, wchodzę od czasu do czasu na forum i zawsze gdy wejdę w byle który temat to mam ubaw z was.

    Co do problemu to do czyszczenia gaźnik

    Haha parę kropel wody zrobiło taki szok termiczny że skrzywiło korbe hahahah Opanujcie się.

    #111880
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    AraS napisał:

    Pieprzycie wszyscy głupoty. Ile tej wody i przez jaki czas stykała się z karterem ? Chyba przez nie całą sekundę i na dodatek jakie jej olości ? ZNIKOME !
    Nie obraźcie się, ale myślałem że z was jacyś znawcy są a tu się zawiodłem, pierdolicie głupoty aż głowa boli, wchodzę od czasu do czasu na forum i zawsze gdy wejdę w byle który temat to mam ubaw z was.

    wiec slucham szpeca bo komentowac kazdy potrafi-i widocznie malo przezyles zabaw z motorkami i woda -raz zrobiles 80 czy 90 i zawsze masz jakies dodatki do gadania a zero pomocnych tekstow

    ps zobacz czy jeszce ci filtra nie zalalo

    #111881
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Czekam na rozwiązanie co było przyczyną awarii 😉

    #111882
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    AraS napisał:

    Czekam na rozwiązanie co było przyczyną awarii 😉

    tak juz przyjazniej 🙂

    #111883
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    CEFA napisał:

    AraS napisał:
    Pieprzycie wszyscy głupoty. Ile tej wody i przez jaki czas stykała się z karterem ? Chyba przez nie całą sekundę i na dodatek jakie jej olości ? ZNIKOME !
    Nie obraźcie się, ale myślałem że z was jacyś znawcy są a tu się zawiodłem, pierdolicie głupoty aż głowa boli, wchodzę od czasu do czasu na forum i zawsze gdy wejdę w byle który temat to mam ubaw z was.

    wiec slucham szpeca bo komentowac kazdy potrafi-i widocznie malo przezyles zabaw z motorkami i woda -raz zrobiles 80 czy 90 i zawsze masz jakies dodatki do gadania a zero pomocnych tekstow
    ps zobacz czy jeszce ci filtra nie zalalo

    Jakbyś nie wiedział, to ja robię cały czas przy MOTOCYKLACH i samochodach a nie MOTORACH(motor to masz w pralce !)

    #111884
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    AraS napisał:

    Pieprzycie wszyscy głupoty. Ile tej wody i przez jaki czas stykała się z karterem ? Chyba przez nie całą sekundę i na dodatek jakie jej olości ? ZNIKOME !
    Nie obraźcie się, ale myślałem że z was jacyś znawcy są a tu się zawiodłem, pierdolicie głupoty aż głowa boli, wchodzę od czasu do czasu na forum i zawsze gdy wejdę w byle który temat to mam ubaw z was.
    Co do problemu to do czyszczenia zaworek podciśnieniowy paliwa+filtr paliwa+ gaźnik + oględziny co siedzi na spodzie w baku.
    Haha parę kropel wody zrobiło taki szok termiczny że skrzywiło korbe hahahah Opanujcie się.

    Filtr powietrza suchy, filtr paliwa raczej w porządku, zaworek też. Syfu w baku nie ma – nic nie lata.

    Silnik był raczej letni bo za bardzo się nie nagrzał, gdyż odpaliłem go po 2 dniach postoju na mrozie i ile jechałem? 3 minuty? max 4.

    Ale bardzo dziwna sprawa – rozumiem, jak bym jechał i nagle zaczął mulić lub coś w tym stylu.

    Były 3 ogromne kałuże. W jedną wjechałem, drugą, trzecią. Zaraz po wjechaniu w trzecią skuter przestał reagować na manetkę, i zaczął schodzić z obrotów – to tak jak byś w trakcie jazdy wyłączył stacyjkę. Odpalić już nie chciał ze startera.

    Po kilku godzinach pokopałem go, odpalił jednak zchodząc z obrotów natychmiast gasł – trzymał wolne obroty, potem dawało mu się wyższe, i gdy schodził to od razu gasł.

    Myślicie, że tu leży wina po stronie gaźnika? Ale chyba nie powinno nagle odłączyć mu się zapłon. Filtr powietrza był suchy – sprawdziłem na boku zaraz jak mi zgasł.

    #111888
    Herosses
    Użytkownik
    • 17
    • 115Postów:

    A może gdzies odpadł jakiś przewód?Od stacyjki czy czegoś podobnego? mozna zerknąć.

    #111890
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Czyść gaźnik nie kombinuj

    #111892
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    jezeli dobrze wysuszyles instalacje (zdejmnij metalowa oslone fajki)
    i jestes pewny ze nie ma przebicia to zerknij do gaznika

    ps a ja od 30 lat maluje obrazy i pokoje 🙂

    #111893
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    jesteście pewni, że to wina gaźnika skoro świeca po kręceniu rozrusznikiem jest mokra?

    #111896
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    zaznaczylem jezeli jestes pewien stanu instalacji to zostal gaznik

    #111898
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    instalacja chodzi, na innej świecy sprawdzane, innej cewce zapłonowej też sprawdzane, iskra jest.

    A czy w gaźniku jest opcja, że coś się zablokuje? Tak sobie myślę i rozważam wersję, że wjechałem w dziurę w końcu, i mogło coś podskoczyć w gaźniku i się zablokować? Ja nie wiem – nigdy gaźnika nie rozkręcałem

    #111901
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Boże kombinujesz jak koń pod górę a nawet gorzej. Za ten czas co tu marudzisz od mojej wypowiedzi już byś dawno go naprawił jakbyś robił to co mówię.

    Co do instalacji: jak iskra jest to czego wy chcecie od instalacji ?

    #111902
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    wszystko jest mozliwe – musisz go rozebrac i upewnic sie ze jest czysty i wszystko gra -od czystych kanalow ,dysz, sprawnego ssania,wlasciwie dzialajacego plywaka ,zaworka itp
    czesto zmudne sa takie czynnosc i troche trwa ustalenie awarii ale powoli trzeba eliminowac wszystko az dojdzie sie do przyczyny
    na szybko jezeli chcesz sprawdzic gaznik wsadz od jakiegos kumpla na probe lub wsadz twoj do innego i bedziesz wiedzal czy padl ci gaznik
    w razie prawidlowego dzialania twojego u kogos lub odwrotnie trzeba szukac dalej

    #111907
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Jutro zobaczę ten gaźnik, gdyż teraz skuter już stoi na zewnątrz a ja siedzę w piżamie. – może rzeczywiście tu leży przyczyna w gaźniku.

    #111918
    faflusniak
    Użytkownik
    • 9
    • 140Postów:

    moze moze.jestem kucharzem,nie musze wiedziec,z gaznikiem problemu nie mialem.za to z zalana cewka pare jazd bylo.1-przebicie spalilo cewke.silnik nie gadal,iskra byla.tylko slaba,nieregularna.2-przebicie na cewce spalilo modul.najpierw poszarpal,zgasl,odpalil,poszarpal,zdechl.3-z dzis.zalalo cewke.poszarpal,zgasilem.wytarlem przewody poczekalem az przeschnie to wszystko i dzida.udalo sie tym razem.no…..zawsze moze to byc magneto ktore magnetem nie jest ale zapomnialem nazwe.

    #111920
    Mario1
    Użytkownik
    • 0
    • 1 223Postów:

    Kochani a pomyśleliście chociaż raz o bocznej stopce ? – nie , już raz gdzieś pisałem jak swojego zalałem na myjni – iskra była a świeca mokra – powód zawilgocony kabel wysokiego napięcia , innym razem też po myjni ( podobny efekt ) ale okazało się wilgoć na wtyczce od bocznej stopki – odpięcie tej rzekomej blokady pomogło – do dziś nie podpinałem i zero problemów jak przez wodę i ciapę śmiga , sprawdź to izdebski.

    #111921
    CEFA
    Użytkownik
    • 15
    • 844Postów:

    Mario1 napisał:

    Kochani a pomyśleliście chociaż raz o bocznej stopce ? – nie , już raz gdzieś pisałem jak swojego zalałem na myjni – iskra była a świeca mokra – powód zawilgocony kabel wysokiego napięcia , innym razem też po myjni ( podobny efekt ) ale okazało się wilgoć na wtyczce od bocznej stopki – odpięcie tej rzekomej blokady pomogło – do dziś nie podpinałem i zero problemów jak przez wodę i ciapę śmiga , sprawdź to izdebski.

    w sumie to samo mial kumpel po jezdzie w mrozach i po ociepleniu -po poszukiwaniach problemu pomoglo odpiecie wtyczki z bocznej stopki
    ps.doszly problemy zamarznietych czujnikow stopu (nie krecil rozrusznik)

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button