Kody PKD- a zmiany konstrukcyjne pojazdow

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #672284
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    Hey,

    zastanawiam się nad przełożeniem silnika 110cc do swojego Rometa Pony.

    Szukam teraz info jaki kod PKD musi posiadać warsztat na swojej liście by moc legalnie dokonywać zmian konstrukcyjnych. Które idzie popchnąć w Okręgowej stacji kontroli pojazdów.

    Wiecie może czy kod: PKD 45.40.Z uprawnia warsztat do wystawienia takich dokumentów?

    #672285
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    Tak, taki warsztat wystarcza ale on ci specjalnie jakichś dokumentów nie wystawia (oprócz faktury) i nic nie stwierdza.
    Oni tylko sie deklaruja że za kwote x-złotych wymienili ci silnik.
    Natomiast do zmiany kategorii pojazdu potrzebujesz opinii rzeczoznawcy po którą cie zapewne wyśle Stacja Kontroli podczas badań technicznych.
    I ja się o rzeczoznawce rozwaliłem mimo znajomości w PZMot, Pimot i innych takich. Po prostu kazał mi dostarczyć tak abstrakcyjną ilość dokumentów że odpadłem.
    Po prostu najlepiej jakbym kupił taką samą 125 (bo szczęśliwie w identycznej budzie była 125) i porównał punkt po punkcie grubośc i wage materiału ramy, grubość punktów podparcia silnika, grubosc lag, tarcz hamulcowych czy nawet szpilek mocujących silnik do ramy. I jakbym mu to ładnie zestawił i wykazał że róznic nie ma to on by sie pod tym podpisał. Ale 90% tych danych nie idzie zdobyć bez posiadania do dyspozycji sztuki ze 125.
    Pewnie ta częsc może w różnych punktach kraju wyglądać róznie – ale jakby „dokładność” stacji tutaj sie stale zaostrza.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #672286
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    Wombat dzięki za info. Będę grzebał dalej.

    Dziwi mnie tylko fakt iż tak trudno z 50 zrobić 110 lub 125… gdy na drodze widziałem nawet aprille 125 z małymi blachami…

    #672287
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    jeżeli widziałes 125 z małymi blachami to jest to normalny przewał w kwitach. To tak jakbys sobie wstawił 125 i jeździł na kwitach od 50cm.
    A tutaj mówimy o zmianie kategorii homologacyjnej pojazdu – i to nie tak powszechnej jak zrobienie z cienkocienko cięzarówki przez wstawienia kartki (co w sumie tez sie już zmieniło).

    #672288
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    No nic, będę jeszcze lokalnie się orientował co i jak. Dam znać jakby mi się udało to załatwić. 😉

    #675387
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    Odświeżając stary temat orientujecie się, gdzie w Warszawie i okolicach można znaleźć jakichś rzeczoznawców zajmujących się motocyklami/motorowerami? Szukałem w necie, ale nic konkretnego nie znalazłem. Może macie kogoś do polecenia?

    #675388
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 967

    pimot i pzmot

    #675430
    Freeb
    Uczestnik
    • Postów: 127

    Dzieki. Zostalem namiar na jednego z tych rzeczoznawcow. Bede pozniej z nim gadal. Ciekaw jestem co mi powie.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button