Kingway Condor 50 4T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #614301 Reply
    Adi19
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 22
    • Postów: 25

    Witam. Mam pytanko. Otoz ile powinien spalac paliwa na 100 km skuter Kingway Condor 50 4T? Nie dawno go kupiłem i z tego,co wiem,to ma on zdjęte niektore blokady. Coś mi się wydaje,ze pali zadużo. Pomóżcie!

    #614303 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    To jest standardowy silnik 139QMB w tzw dużej ramie, więc na seryjnych częściach po odblokowaniu spalanie powinno wynosić 2,5 do 3L.

    #614307 Reply
    Adi19
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 22
    • Postów: 25

    Kurde,to musze cos chyba „poszperac”w gazniku,bo chyba pali wiecej,niz te 3 litry. Dokładnie nie wiem,bo mam go od nie dawna (tego Condora):-/

    #614308 Reply
    Adi19
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 22
    • Postów: 25

    Moze to też byc wina ssania,bo teraz zimą,jak jest zimny,to ssanie wyłącza się po okolo minucie i 30 sek.

    #614310 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    to jak już bedziesz wiedział dokładniej to wtedy się ew. zacznij martwić

    #614315 Reply
    Adi19
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 22
    • Postów: 25

    Ok,ale to normalne,ze ssanie wyłącza sie az po półtorej minucie od uruchomienia zimnego silnika 4t???

    #614316 Reply
    Adi19
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 22
    • Postów: 25

    ….i skąd te mity,ze skuter 4t pali 2 litry na 100 km,a 2 t 3-3,5????

    #614321 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 111
    • Postów: 21 166

    znikąd, niektóre tak palą. 4T od 1.8 do 3 a 2T najczęściej od 3 w górę – najczęściej miedzy 3 a 4.2 ale moga i więcej.
    To zależy od masy, stylu jazdy.. itd
    A ssanie się wyłącza jak się element ssania nagrzeje – zależy od temperatury

    #614324 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Takie uogólnianie jest zabiegiem chyba marketingowym. Skuter 4T to jaki? Duży, mały? 50cc a może 850cc? Z bagażem czy bez? W pojedynkę czy we dwoje? A 2T to już w ogóle inna bajka – tutaj nawet przy 50cc można wystroić silnik na spalanie bliższe 10 litrów, żeby miał najwyższe możliwe osiągi.
    Nie ma sztywnej reguły, ponieważ to ile spali silnik (nie skuter) jest zależne od ilości pracy, jaką musi włożyć w czasie napędzania pojazdu. Czyli ten sam silnik co masz u siebie, pracujący tzw małej ramie z Chin, czyli u Kingway’a to był model Coliber – jeżdżony tylko w jedną osobę, tempem rekreacyjnym, latem – jest w stanie spalić 2L. Natomiast ten sam silnik w dużej ramie (czyli cięższej), jeżdżony dokładnie w takich samych warunkach co opisałem – spali o pół do litra więcej. Dlaczego? Bo masa którą musi ten sam silnik udźwignąć jest różna. A to ona w dużym stopniu definiuje „opory” silnikowi.
    Oczywiście są jeszcze w nowoczesnych silnikach układy obniżające spalanie (wtrysk elektroniczny, system start&stop itd) które dają całkiem niezłe rezultaty, gdzie przy silniku 4T 300cc można mieć 3-4L w ramach jazdy uśrednionej. Czyli tyle, ile 2T 50cc palą fabrycznie w popularnych skuterach.
    W ogóle patrzenie na spalanie tylko przez pryzmat pojemności silnika mija się z celem. Nie jest prawdą, że małe silniki palą mało, a duże dużo. Wszystko zależy, jak bardzo się je obciąża podczas ich pracy. Dla jednego jazda normalna znaczy coś tam, a dla innego ta sama jazda jest już za wolna, bo on lubi zapier****ć i musi cisnąć w opór. Wówczas jeden będzie tam sobie pyrkał ze spalaniem powiedzmy 2 z groszem a drugi poniżej 3L nie zejdzie itd itd itd

    #614328 Reply
    Adi19
    Uczestnik
    • 3
    • Postów: 22
    • Postów: 25

    Dzięki za wyczerpującą odp.na moj „problem”.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Kingway Condor 50 4T
Twoje informacje:




Back to top button