Junak Vintage 125 brak iskry

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #657579 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Cześć,
    mój Junak Vintage 4t 125 wtrysk, nie chce zapalić, nie ma iskry. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zepsuty moduł/cewka. Jeszcze myślałem, że może być problemem z iskrownikiem, poprawcie mnie jeśli się mylę. Przestał jeździć gdy go zlało, a potem mróz. Niestety po przeniesieniu go do temp pokojowej już nie chce odpalić. Paliwo podaje do wtrysku, aku i rozrusznik dobrze działają. Macie jeszcze jakieś pomysły? Czy to problem z modułem/cewką? Niestety nie mogę znaleźć na allegro dokładnie taki jaki mam zamontowany.

    #657603 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    cewka, sterownik wtrysku. skoro nie masz na podmianke odstaw go do serwisu co powinien dysponowac takimi elementami.
    Mierzyć cewki nie ma co – chyba że ma na boku opisane rezystancje – to sobie z nimi porównasz.

    Akumulator odłączyłęś – tak żeby sie to wszystko poresetowało?

    #657604 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Tak, aku odłączone. Jeszcze przed tym jak przestał palić, to zapalił raz, ale za bardzo nie chciał wchodzić na obroty i świeciła się żółta/pomarańczowa dioda check engine, może jakieś zwarcie? Coś się przepaliło?

    #657605 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    jeżeli świeciło sie chceck engine (od tego trzeba było zacząć) to znaczy że sterownik wtrysku wyłapał jakis błąd.
    Jaki błąd i jak krytyczny to dowiesz sie odczytując kod błędu ze sterownika. Czasem sie da wprost z deski (po jakiejś magicznej procedurze typu przekrec kluczyk 2x trzymają gaz odkręcony do oporu…itd) a czasem bez skanera do konkretnego typu wtrysku nic nie zdziałasz. Nie wiem co tam siedzi to ci więcej nie pomogę.
    A ta kontrolka zapala sie cały czas czy już teraz nie a mimo to nie pali?
    Bo jest możliwość że po zalaniu sam steronik łapał jakiś błąd typu zwarcie czy coś ale go to zwarcie w końcu wykończyło i teraz już nic nie pokazuje i nie diagnozuje bo padł na amen.

    #657606 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Dalej świeci, z tego co pamiętam to wtedy przy dodaniu gazu kontrolka znikała, a przy puszczeniu znów się zapalała.

    #657607 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    odczytanie kodu błędu to podstawa.
    jakbyś wygrzebał jaki masz sterownik wtrysku to by można szukać dalej.

    #657618 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Nie umie odczytac, gdzieś znalazłem że w junakach się robi kluczykiem on-off-on-off-on, ale nie działa.
    Taki mam sterownik
    https://drive.google.com/file/d/14cQNDHpp5-Sso9fUyVJ8nkE6dmPh9eTt/view?usp=drivesdk

    #657632 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    ma jakieś 5 lapeczek to może cos wymigują?

    ale wg mnie po lewej na dole zdjęcia jest zakryte gniazdko diagnostyczne do podłaczenia interfejsu diagnostycznego – są takie przelotki na bluetooth nawet że mozesz sobie czytać dane z tego ecu ROJO. Tylko że to 60 funtów kosztuje.
    A nie wie czy sam sterownik można jakoś zmusić do wymigania kodów błędu bez osprzetu

    #657634 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Tak, 4 świeci na zielono, 5 na żółto, reszta nie swieci. Ale nic nie mogę znaleźć co to znaczy.

    https://drive.google.com/file/d/1tiJy9B8IrvWSjX0JRv44ev2XtvR1s4zZ/view?usp=drivesdk

    #657638 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15
    #657639 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    ok. rozumiem że to jest takie ECU od razu na obudowie przepustnicy?

    dogrzebałem sie tylko że to jest FI Euro 4 stosowany w masie chińczyków system ale zero instrukcji od tego – albo źle szukam

    #657641 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15
    #657644 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    brawo ty!
    wygląda na to że to jest to.
    Czyli 4 to problemy z sondą lambda a 5 to kłopot z zasilaniem przez stacyjke (Electric Door Lock) lub walnięte ECU

    zacznij od resetu z 1 strony:
    przepustnica na maxa, przekręc kluczyk w pozycje ON, trzymaj tak przepustnice 10 sekund, pusc gaz i wyłacz stacyjke

    #657651 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Żółte znikło, 4 dalej świeci, 2 miga w momencie takiego cykania z okolic baku:

    https://drive.google.com/file/d/1bp-2fv3eMIDbarnLyhExUXd_eyh0LyNB/view?usp=drivesdk

    #657653 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    no to 2 to jest sterowanie wtryskiwaczem – padniety wtrysk, zwarcie w instalacji, luźna wtyczka.. itd tojuż dla komputera poważny problem

    duo róznych dziwnych masz tych błędów – na 100% nie stoi gdzieś jeszcze wilgoć? Nie wskazują usterki tylko szereg usterek – a to jest dziwne że tam sie wszystko psuje na raz. Albo w ECU stoi woda albo to ECU oszalało.

    #657654 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Wyciągnięcie wtyczki z wtrysku, 2 przestaje migać, przewody od ecu do wtrysku są ok, nie ma zwarcia. Jak sprawdziłem piny we wtrysku to jest między nimi przewodzenie, ale chyba tak powinno być? Ecu jest suche, nawet w miare czyste.

    #658211 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Hej, dzięki za odpowiedzi, zamówiłem nowa cewke ale nie pomogło. Wygląda jakby wtrysk nie lał paliwa, jest sucho. Sprawdziłem go na zasilaczu i wygląda, że działa. Kable do wtrysku tez daja napiecie, obydwa (pialy i czerwony) po 12-13v. Kontrolki błędu znikają jak troche przepustnice otworze. Masz moze jakis pomysł?

    #658213 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    może TPS własnie (czujnik położenia przepustnicy)… ale to masz niestety w jednym urządzeniu. To by trzeba podmienić. Albo rozkładać (co może być cieżkie) i czyścić ścieżki od TPS-a (to w sumie zwykły potencjometr) bo może sie od tej wilgoci sniedzą/patyną czy innymi tlenkami pokryły

    #658214 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Znalazłem na innym forum:
    „Do wtryskiwacza dochodzą dwa przewody:
    1. zasilanie
    2. sterujący
    Przy wtryskiwaczach sterowanych masą (99% przypadków) na zasilającym jest +12V, a na sterującym jest +12V zwierane do masy tylko na czas otwarcia wtrysku”
    Wiec by sie zgadzało, natomiast jak testowalem go manualnie na zasilaczu to jeden przewod dawalem mase.

    #658216 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Troche nie jestem pewny czy przepustnica ma takie znaczenie, oczywiscie błąd znika, ale przeciez „bez gazu” tez powinien lać paliwo.

    #658222 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Zaciekawiłeś mnie z tym potencjometrem, gdzie to jest? Rozebrałem to, tu są zdjecia:

    https://drive.google.com/open?id=1QvxOKGyIkRqV0dSwXbVGEqjdT8Bv_7xB

    https://drive.google.com/open?id=1uYprv1pWRTHj9LnuFVH0rWo3TbGOTA5-

    #658227 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    jest na osi lub przedłuzeniu osi przepustnicy

    #658242 Reply
    wojciech789
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 43
    • Postów: 45

    Do tych chińskich wynalazków z euro 4 są jakieś kable diagnostyczne?

    #658261 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    300zł i twój.
    Nawet sobie tryb „sport” możesz włączyć

    https://westbikes.be/en/parts/1419-rojo-bluetooth-module-zhenhua.html

    #658469 Reply
    kolus
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 13
    • Postów: 15

    Mam jeszcze pytanie, czy na to znaczenie że skuter jest rozebrany? Kierunki odłączone, dolot odłączony? Jak dodaje trochę gazu to jest tylko to cykanie, żadna dioda nie swieci.

    #658472 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 122
    • Postów: 21 177

    to zależy jak jest rozebrany. jak ma poodpiane jakies czujniki to może mu robić. no i jak czujniki z racji „niezamontowania” we właściwym miejscu pokazują głupie wartości – to też mu może robić – ale wtedy powinien pokazywać raczej jakies błędy

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Junak Vintage 125 brak iskry
Twoje informacje:




Back to top button