Jaka dysza do suchego systemu podtlenku azotu?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Jaka dysza do suchego systemu podtlenku azotu?

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 10 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #649046
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Jaką dysze powinienem użyć do silnika o pojemności 125cm? Chcę ją wytoczyć sam, lub ewentualnie kupić, wiertło najmniejsze jakie posiadam to 0,2mm, nie wiem jednak czy nie będzie za duże, pytam tutaj bo na forach samochodowych nikt nie ma doswiadczenke z tak małymi silnikami, cała instalacje robię sam, znalazłem już bardzo fajną małą butlę z reduktorem 0,2L od paintball a, elektrozawór i węże, sterowanie elektrozaworem uruchamiającym wtrysk będzie realizował mój komputer pokładowy w którym jest dedykowana, programowalna do tego opcja, która polega na otwarciu zaworu przy zaprogramowanych wczesniej obrotach silnika lub prędkości.

    #649259
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 681

    http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=24636

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #649315
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Czytałem to zanim napisałem posta, ale nke wiem jak to obliczyć, byłem strasznie słaby z matmy, tyle tych parametrów, może podpowiesz żeby wyprowadzić sam wzór to już sobie poradzę może.

    #649350
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 681

    szczerze – to mi sie nie chce.
    Bo to jest wyliczenie do systemu mokrego. W suchym trzeba wyliczyć wydajność wtryskiwacza, ocenic zapas i ją podstawiać.
    Przy czym uważam że w skuterze z CVT nie ma to sensu. Raz że CVT a dwa że szkoda silnika. Suche nitro zabija silniki bo jest niesterowalne.
    W czasach kiedy był szał na nitro znałem wiele samochodów jeżdżących z nominałem 90-110KM brykających na strzale +35KM (~30%) i po sezonie większość był a wyraźnie słabsza.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #649666
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    A możesz napisać coś o szkodliwości tego systemu?
    Dlaczego niszczy silnik? Jakie są skutki fizyczne dla silnika?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #649669
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 681

    raz że gwałtowna zmiana siły na korbie
    dwa że na suchym nitro prawie zawsze jest za ubogo wiec i za gorąco. dostają wtedy pierścienie, materiał tłoka, świeca..itd
    dlatego nitro generalnie odpala się przy pełnym otwarciu przepustnicy i wysokich obrotach – wtedy suw trwa najkrócej i siła na korbe działa krótko a i komputery od wtrysku najcześciej już pracują w „open loop” – czyli upraszczając – srają na wskazania sondy lambda i przelewają prewencyjnie silnik paliwem (tryb/obszar mapy wtrysku dla WOT). No i teoretycznie z tego przelania (nadmiaru) korzysta suchy system i „dopala” te nadmiary paliwa. Tylko tych nadmiarów wcale nie jest tak dużo wiec sie kończy tak że jest zbyt ubogo.
    Zresztą to instalacja typowo na 10-15 sekund wyścigu, potem trzeba dać silnikowi się wychłodzić po tym soku z gumijagód przez jakiś czas i ew. można użyć znowu. W skuterze co nie startuje na ćwiartke nie bardzo jest sens.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #649674
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Mokry system raczej na pewno, na dzień dzisiajszy, przerasta moje umiejętności, co do suchego systemu, to dodatkowa dawka paliwa powinna zostać podana na skutek zmiany temperatury w dolocie za sprawą N2O prawda?
    Chciał bym uzyskać te 2hp więcej i może z 10km/h przy V maxie,i raz, czy dwa razy na sezon użyć ten system na odcinku zamkniętym w ramach testu i doswiadczenia, poprosiłem kogoś o pomoc w sprawie wyliczenia tej dyszy i czekam na odpowiedź, nie wiem tylko co będzie jeśli potrzebna dysza będzie miała mieć średnicę mniejszą od 0,2mm bo takie jest najmniejsze wiertło z jakim się spotkałem.

    #649682
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 681

    Mokry system raczej na pewno, na dzień dzisiajszy, przerasta moje umiejętności, co do suchego systemu, to dodatkowa dawka paliwa powinna zostać podana na skutek zmiany temperatury w dolocie za sprawą N2O prawda?

    nie – chyba że wtryśniesz nitro przed przepustnicą i przed czujnikiem temperatury (bez sensu z co najmniej 2 powodów).
    Podtlenek podajesz w kolektor dolotowy tuż przed zawór

    Chciał bym uzyskać te 2hp więcej i może z 10km/h przy V maxie

    Sie zdecyduj.
    2HP więcej to w granicy błędu statystycznego. Załóż lżejsze buty, zrób dużą kupe..itd i to podziała jak 2HP więcej. Bez kitu. 10km/h więcej to w zasadzie potrzebujesz sobie moc podwoić. Poza tym z CVT i mizernej mocy 125 i jeszcze reakcji napędu to zanim na tym nitro ta prędkość ci wzrosnie to już bedziesz musiał je wyłączyć.

    Podtlenek NIE MA SENSU przy prędkościach maksymalnych bo żeby ją podnieść to trzeba by ładować gigantyczne strzały. Maksymalne obroty na Pierwszych 3-4 biegach – tak. Ale nie przy Vmax. Zobacz że wszystkie samochody startujące z podtlenkiem na 400m nigdy nie robią maxa na tym odcinku. Średni ale przyzwoity cywil po 400m ma w okolicy 130-160km/h kiedy Vmax dla nich to mniej więcej odpowiednio 160-220km/h.. ale dokręcić na IV czy V biego do maxa w nich to już bardzo długo. Dużo za długo na podtlenek z wariackiem sterowaniem. To tylko w F&F jechali 250 km/h maxem, wciskali i już jechali 300 :). Ale tam i biegi zmieniali z 9 razy :D. Jest prawda ekranu i prawda czasów w których żyjemy..

    Ostatnia sprawa to rozszerzalność cieplna i pojemność cieplna układu w skuterze. Tam sie w głowicy urządza piekło większe niż w samochodowej instalacji.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #649693
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Ok,rozumiem 🙁

    #655187
    Zdjęcie profilowe ixion
    ixion
    Użytkownik
    • Postów: 271

    Czy można prosić o komentarz do filmu, gdzie w x maksie jest zamontowany system podtlenku azotu, widać że ludzie są profesjonalistami i chyba wiedzą co robią i ten system coś im daje, tymczasem w naszej dyskusji doszliśmy do wniosku że w skuterze nie ma to sensu, co oni zrobili że ma to jednak jakiś sens

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie