Jak zwiększyć v-max -Suzuki Burgman 125

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Jak zwiększyć v-max -Suzuki Burgman 125

Ten temat zawiera 15 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 3 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 11 przez 16 (z 16 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #312452
    Zdjęcie profilowe wuja69
    wuja69
    Użytkownik
    • Postów: 128

    Jeździłem i jednym i drugim,różnica jest znaczna na korzyść 2setki
    Koledze chodziło oto czy Ktoś kombinował z cięższymi rolkami ?w celu ,,wypchnięcia,, paska bardziej na zewnątrz wariatora -uzyskania większej Vmax kosztem przyspieszenia.

    #312454
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 125

    ta znaczna różnica to kwestia względna. Znaczna różnica to jest miedzy 13 a 25KM. To faktycznie czuć.
    A tutaj masz 125 vs 200cm – co Vmax zmienia raczej symbolicznie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Pokochaj całą rodzinę Suzuki GSX-S

    Sezon w Suzuki trwa przez cały rok. Dlatego już teraz skorzystaj z wyjątkowej oferty na zakup dowolnego motocykla z rodziny GSX-S z rabatem do 5000 zł!Przyjmij zaproszenie do naszego grona dzięki GSX-S 125 na prawo jazdy B. Polub inspirowanego sportowymi emocjami GSX-S 750. Pokochaj bezkompromisowego GSX-S 1000.Advertisement
    #312460
    Zdjęcie profilowe wuja69
    wuja69
    Użytkownik
    • Postów: 128

    No tak ,nie dopisałem, chodziło mi o przyspieszenie, w 2setce było odczuwalnie lepsze.

    #312461
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 125

    ale jeżdziłeś takim samym sprzetem o takiej samej (dużej) masie z dwoma różnymi silnikami? bo wiesz – w skuterku 120kg może to i jest odczuwalne ale w 170kg to w zasadzie prawie nie a Vmax wzrasta z 5km/h

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #312473
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Wombat: może tuning gumówką dałby efekt. Odciąć tak z 50kg to powinien zdziczeć.
    A na serio 125 są projektowane pod miasto, a nie pod trasę.
    Można kupić zestaw testowy rolek i się bawić, ewentualnie zasięgnąć języka wśród wielbicieli marki, może ktoś coś próbował, ale nie spodziewam się różnicy na mocy więcej niż 0,5kW i 5-8km/h. Ale kto bogatemu zabroni

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #312475
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 125

    ale rolkami to sobie realnie można zmieniać osiągi w zakresie powiedzmy 0-80km/h – tzn ostrzej, łagodniej, wybrać zakres obrotów silnika z ktorymi poruszamy się najcześciej.. itd w każdym razie w tym zakresie gdzie jeszcze jest mocy troche a opory niewielkie. Powyżej tych 80-90km/h opory powietrza nabierają znaczenia.
    Stare prawo mówi że jeżeli prędkość wzrasta dwukrotnie to opory powietrza wzrastają do kwadratu natomiast moc ktora jest potrzebna do pokonania tych oporów powinna wzrosnąć do sześcianu. To się mniej więcej sprawdza.
    Dlatego te 125tki co mają 8KM jeżdżą 85km/h
    te 125tki co mają te 13-15KM pojadą te 110-115km/h w świetnych warunkach (choć najczęściej producenci deklarują bezpiecznie okolice 105km/h).
    Czyli wzrost mocy o 60% dający wzrost Vmax o 20% (około).
    Podwojenie pojemności nie daje wcale w podobnym silniku z tej samej rodziny podwojenia mocy tylko okolice 22KM co się przekłada na zwiększenie Vmaxa z tych 110km/h do tych powiedzmy 120km/h.
    A zrobienie 300cm i dołożenie wtrysku daje te 29-30KM i prędkość w okolicy realnych 130 km/h (dla SYM GTS 300i 29KM producent deklaruje 128km/h Vmax).
    Oczywiście liczy się stosunek mocy do masy, powierzchnia czołowa, masa, regulacja napędu.. ale zakładając że to wszystko jest zbliżone i optymalne to się to tak mniej więcej kształtuje.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
Oglądasz 6 postów - 11 przez 16 (z 16 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie