Jak to jest z tłumikami...?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #47128
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • Postów: 256

    Witam….
    Jedni mówią że przy zmianie np na wydech przelotowy w 4T może poprawić osiągi jeśli jest większa pojemność a w 2T pogorszyć je, natomiast druga strona mówi że wręcz przeciwnie, że w 2T poprawi osiągi a w 4T nic nie zmieni oprócz bardziej „basowego” dźwięku…
    Więc jak to jest tak naprawdę?

    #47131
    elastyna
    Użytkownik
    • Postów: 244

    W 2t osiągi się pogorszą. W 4t osiągi się nie powinny zmienić, chyba że ma się większy cylinder i seryjny tłumik nie wyrabia bo jest za mały i nie odprowadza swobodnie spalin. Mi tak się zdaje ale nie jestem pewny.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #47132
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    w 2T układ wydechowy musi być dobrze dobrany do pojemności i rodzaju cylindra.
    prawidłowo skonstruowany powoduje przyrost mocy nawet 100%.
    dotyczy to komory rezonansowej, sam tłumik ma mniejsze znaczenie, może go nie być o ile wytrzymamy z hałasem.

    w 4T wydech niewiele zmienia, trzeba dużo zmian konstrukcyjnych silnika aby był widoczny efekt poza zmianą dźwięku, np obróbka głowicy czy prawidłowe wyliczenie dolotu

    #47134
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    barteklodz to 100% przyrostu to chyba w porównaniu do seryjnego zablokowanego wydechu, wtedy się zgodzę.

    A co do tego co daje wydech w jednym i drugim rodzaju skutera to wystarczyło trochę poszukać:
    http://www.skuterowo.com/skuter-i-technika-uklad-wydechowy/
    http://www.skuterowo.com/skuter-i-technika-silnik-dwusuwowy/
    http://www.skuterowo.com/tuning-dla-kazdego-testujemy-sportowy-wydech/

    #47137
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • Postów: 256

    Czyli ogólnie jest tak jak myślałem,ze w 4T nie poprawi osiągów…Akurat nie dawno zmieniłem wydech na przelotowy w swoim Nexxonie a teraz w środę wstawiam cylka 72ccm i byłem ciekaw czy ma jakies to znaczenie jeśli miał bym seryjny tłumik

    #47155
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    w 4t nic się nie zmieni po wymianie tłumika, jeśli chodzi o osiągi. Za to dźwięk owszem, może ulec zmianie 🙂

    #47172
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • Postów: 256

    No i uległ zmianie 🙂 zresztą na YT jest mój filmik…co prawda nie oddaje tego co w realu ale jest pięknie…Ha no i jutro o 10 jadę zmienić cylinder na 72ccm….a no własnie, podepnę od razu pod temat żeby nie robić następnego…słyszałem że dyszy nie koniecznie trzeba zmieniać na większa jeśli uda się porządnie wyregulować gaźnik…a druga sprawa to że też nie zawsze potrzebna jest zmiana głowicy…jak to w końcu jest? Czemu na allegro są zestawy z głowicą lub bez i co ona daje i co daje większa dysza…

    #47183
    elastyna
    Użytkownik
    • Postów: 244

    Większa dysza=więcej paliwa, to logiczne że jak zmieniasz cylek na większy to i potrzeba więcej paliwa. Można ustawić iglice w gaźniku żeby była większa dawka paliwa. Te 72cc to chińskie czy markowe? Jeżeli markowe np. Polini sport 70 to potrzeba też zmienić gaźnik na większy np 17,5 lub 19mm.

    #47197
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Dyszę zawsze trzeba zmienić bo zasadniczo iglica służy do czegoś innego i nie powinno się jej ruszać. Co do głowicy to zazwyczaj są w komplecie dedykowane pod większą średnicę cylindra.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button