Honda PCX 125, gaśnie na postoju (nie system start-stop) i podczas ruchu manetką

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Honda PCX 125, gaśnie na postoju (nie system start-stop) i podczas ruchu manetką

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez  Rafal Paradowski 4 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #193301
    Zdjęcie profilowe pdolinski
    pdolinski
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam, mam taki problem w moim PCX.
    Dzisiaj po przejechaniu jakichś 10km, zatrzymałem się na światłach normalnie (miałem włączony system start-stop) i po chwili skuter mi zgasł, niestety – nie chciał odpalić. Zjechałem na bok, próbowałem odpalać i jak to jest w hondach po przekręceniu kluczyka wskazówka prędkościomierza dochodzi do konca i opada na zero, wtedy należy uruchomić skuter – niestety, przy próbie uruchomienia znów wskazówka dochodziła do końca i wszystko gasło.

    Obstawiałem akumulator, ale co ciekawe, po ok. 20 minutach stania i „odpoczynku”, odpalił jak gdyby nigdy nic, zrobiłem ok. 30 km, choć w jednym momencie, po dojechaniu do skrzyżowania, zatrzymaniu się i próbie ruchu manetką znów zgasł – tyle że od razu odpaliłem i bez problemu odpalił.

    Nie wiem co może być :/ miał ktoś podobny problem?

    Z góry dzięki za odpowiedzi!

    #193304
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 880

    odpowiedź jest taka:
    Jedziesz do ASO hondy. Nie jesteś w stanie samodzielnie zdiagnozować tego wtrysku. Pali sie chociaż (i nie gaśnie) check engine?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #193307
    Zdjęcie profilowe pdolinski
    pdolinski
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Wombat napisał:

    odpowiedź jest taka:
    Jedziesz do ASO hondy. Nie jesteś w stanie samodzielnie zdiagnozować tego wtrysku. Pali sie chociaż (i nie gaśnie) check engine?

    No właśnie nie, wszystko normalnie, po prostu nagle zgasł i po 20 minutach odpalił, (poprzedzony wieloma próbami) a później ten jeden raz na skrzyżowaniu mi też zgasł, ale odpalił od razu (system start-stop wyłączyłem, nie używam narazie).

    #193346
    Zdjęcie profilowe Deep_Nothingness
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • Postów: 538

    pdolinski napisał:

    i próbie ruchu manetką znów zgasł

    Coś na moje oko, to właśnie ten system start stop niedomaga. Zabawna sytuacja. Akurat wczoraj była tu krótka prezentacja tego systemu i napisałem, że nie ufam takiej elektronice, i że będą jaja, jak zawiedzie podczas jazdy. I masz, jak na zawołanie.

    Było, ale się zmyło:
    Zipp Quantum RS
    Toros F16
    Keeway Hurricane
    Obecnie lata:
    Romet K125
    #193347
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 19 880

    elektronice to ja ufam. bez przesady. jest hermetyczna i dopracowana – zwłaszcza w wykonaniu hondy. Ale czasem popsuje sie nawet honda.
    Problemem w szopie jest diagnostyka tego układu.
    Tutaj problem jest na moje oko znacznie prostszy – jeżeli nie informuje o nim check engine to jest to jedna z niewielu rzeczy w tym systemie nie objęta samodiagnostyką. Samodiagnostyka nie obejmuje układów „analogowych” typu zapchany filtr paliwa, zaśniedziały przekaźnik pompy paliwa lub systemu start-stop.. itp. Chyba że alarmuje tylko nie widać – lampka check engine sie normalnie zapala przy starcie i gaśnie po chwili czy jest spalona..?
    jakby to było zwarcie od wody to elektronika by szalała.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #195415

    Rafal Paradowski
    Użytkownik
    • Postów: 2

    pdolinski napisał:

    Witam, mam taki problem w moim PCX.
    Dzisiaj po przejechaniu jakichś 10km, zatrzymałem się na światłach normalnie (miałem włączony system start-stop) i po chwili skuter mi zgasł, niestety – nie chciał odpalić. Zjechałem na bok, próbowałem odpalać i jak to jest w hondach po przekręceniu kluczyka wskazówka prędkościomierza dochodzi do konca i opada na zero, wtedy należy uruchomić skuter – niestety, przy próbie uruchomienia znów wskazówka dochodziła do końca i wszystko gasło.
    Obstawiałem akumulator, ale co ciekawe, po ok. 20 minutach stania i „odpoczynku”, odpalił jak gdyby nigdy nic, zrobiłem ok. 30 km, choć w jednym momencie, po dojechaniu do skrzyżowania, zatrzymaniu się i próbie ruchu manetką znów zgasł – tyle że od razu odpaliłem i bez problemu odpalił.
    Nie wiem co może być :/ miał ktoś podobny problem?
    Z góry dzięki za odpowiedzi!

    Mam taki sam problem. Czasami po 2 dniowym, a czasami po 2h postoju nie chce odpalać. Jakby rozrusznik kręcił ale nie wchodził na wyższe obroty. Chyba skończy się w ASO. Aku mam nowy. Byłeś może z tym gdzieś?
    Poza tym maszyna MEGA 🙂
    Pozdro

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie