Gotowanie tłoka?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Gotowanie tłoka?

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 5 lata, 8 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #149379
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Nie długo będę w posiadaniu owego zestawu: http://www.racing-planet.pl/cylinderkit-72cc-47mm-naraku-139qmb-kymco-p-2500-1.html?cPath=10992_21103_21115

    Ktoś mi powiedział, że aby tłok nie puchł można go jako nowego wygotować w oleju. Co o tym sądzicie? jak się za to zabrać? czy owa operacja nie zniszczy tłoku wartego ponad 150 zł? Czy to naprawdę skuteczne? Z racji, że jeżdżę na bardzo długie wycieczki zależy mi aby to się nie grzało, nie puchło, oraz nie przecierało.
    W jakim oleju to się robi?
    Cylinder będzie pracował na oleju ZIPP: http://skutery-zipp.pl/product-pol-1646-OLEJ-silnikowy-ZIPP-4T-10W-40-SEMI-SYNTHETIC-1-L-.html A może ktoś zna lepszy olej? Wole zainwestować nawet te 50 zł w olej, niż potem mieć przytarty cylinder naraku. Nie proponujcie mi olejów samochodowych.

    #149380
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    gotowanie w oleju ? nie radzę. jeśli tłok był hartowany lub coś w tym stylu(nie znam się dokładnie na produkcji tłoków) efekt mógłby być odwrotny do zamierzonego. przecież ten zestaw jest gotowy do montażu więc nie powinno się nic z tym robić.
    PS jeśli chciałbyś przedłużyć żywotność swojego silnika to zamontuj grzałkę w misce olejowej która nagrzeje olej do temperatury około 50 stopni i cylka nie przytrzesz na zimnym silniku i nie trzeba będzie grzać w zimne dni 😀 tak na serio to twój pomysł nieco mnie rozbawił w pozytywnym tego słowa znaczeniu oczywiście xD

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
    #149386
    Zdjęcie profilowe adamos247
    adamos247
    Użytkownik
    • Postów: 117

    Zamontuj to, kup olej Castrol, nic nie grzej. Lej do benzyny na 5 litrow 10-20ml oleju polsyntetycznego do silnikow 2t. Wiem, ze masz 4t – lepiej go dotrzesz, koledzy wszyscy tak wlewali przez pierwsze 500 km. Tylko nie lej wiecej niz mowilem, bo za duzo go zamuli i będzie zbieral nagar, a z taka dawką bedzie Ci potem lepiej latac. Pamięta o wymianie gaznika na wiekszy, jezeli seryjny jest za maly. Nie jezdzij na rozregulowanym gazniku itp, pierw wszystko wyreguluj, zrobisz jak mowie i będzie sz latac na dlugie dystanse. Jezeli masz tez taka opcje, to kup na allegro wiekszy wiatrak do chlodzenia, one kosztuja z 15zl.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Odkryj Stylowe Jeansy Motocyklowe City Nomad

    Polska marka, polska produkcja! Zero kompromisów. Najwyższa jakość i zaawansowane technologie. Wykonane z użyciem włókien 100% DuPont™ Kevlar®. Komplet certyfikowanych protektorów SAS-TEC® z regulacją położenia. Dopasowany krój i nowoczesny design. Poczuj styl, bezpieczeństwo i komfort!
    #149388
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    A nie myślałeś, żeby cały skuter ugotować? Może by urósł, jak makaron 🙂
    A tak serio, zamiast pakować kasę w to…coś, odkładał byś systematycznie i już byś kupił coś chłodzonego cieczą i problem przegrzewania miałbyś załatwiony. I podejrzewam, że większość problemów też.

    #149392
    Zdjęcie profilowe Filippo73
    Filippo73
    Użytkownik
    • Postów: 477

    Można też dodać chili – nabrałby pikanterii 😀

    #149393
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 789

    Wy się śmiejecie ale kiedyś się gotowało tłoki w oleju, żeby zapobiec puchnięciu…

    Router WS 50 2013
    #149396
    Zdjęcie profilowe dychul
    dychul
    Użytkownik
    • Postów: 971

    adamos247 napisał:

    Zamontuj to, kup olej Castrol, nic nie grzej. Lej do benzyny na 5 litrow 10-20ml oleju polsyntetycznego do silnikow 2t. Wiem, ze masz 4t – lepiej go dotrzesz, koledzy wszyscy tak wlewali przez pierwsze 500 km. Tylko nie lej wiecej niz mowilem, bo za duzo go zamuli i będzie zbieral nagar, a z taka dawką bedzie Ci potem lepiej latac. Pamięta o wymianie gaznika na wiekszy, jezeli seryjny jest za maly. Nie jezdzij na rozregulowanym gazniku itp, pierw wszystko wyreguluj, zrobisz jak mowie i będzie sz latac na dlugie dystanse. Jezeli masz tez taka opcje, to kup na allegro wiekszy wiatrak do chlodzenia, one kosztuja z 15zl.

    Większych idiotyzmów nie słyszałem jak żyje aby przy silniku 4T lać olej od 2T do paliwa. !!!

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35595] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35595/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35599] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35599/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61978] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/61978/icon3.png[/IMG][/URL]
    #149397
    Zdjęcie profilowe dychul
    dychul
    Użytkownik
    • Postów: 971

    izdebski12 napisał:

    Nie długo będę w posiadaniu owego zestawu: http://www.racing-planet.pl/cylinderkit-72cc-47mm-naraku-139qmb-kymco-p-2500-1.html?cPath=10992_21103_21115
    Ktoś mi powiedział, że aby tłok nie puchł można go jako nowego wygotować w oleju. Co o tym sądzicie? jak się za to zabrać? czy owa operacja nie zniszczy tłoku wartego ponad 150 zł? Czy to naprawdę skuteczne? Z racji, że jeżdżę na bardzo długie wycieczki zależy mi aby to się nie grzało, nie puchło, oraz nie przecierało.
    W jakim oleju to się robi?
    Cylinder będzie pracował na oleju ZIPP: http://skutery-zipp.pl/product-pol-1646-OLEJ-silnikowy-ZIPP-4T-10W-40-SEMI-SYNTHETIC-1-L-.html A może ktoś zna lepszy olej? Wole zainwestować nawet te 50 zł w olej, niż potem mieć przytarty cylinder naraku. Nie proponujcie mi olejów samochodowych.

    Piotruś przez Twoje posty spędziłem jakąś noc do studiowania artykułów o olejach. Szczególnie mnie zdziwiła twoja teoria, że oleje samochodowe nie są przystosowane do wysokich obrotów. Skuter i większość motocykli różni to, że motocykl ma także olejem silnikowym ma smarowaną skrzynię biegów i sprzęgło. Z tego powodu oleje te posiadają dużą zawartość związków siarki i fosforanów. Te związki w silnikach do skuterów są zbędne. Oleje posiadają wiele wartości, które dla zwykłych użytkowników są czarną magią i technicznym bełkotem. Jest kilka tabel podziałów olejów. Stworzyły je różne instytucje i powstały w różnych państwach. Na rzeczywiście liczących się produktach koncernów naftowych na etykiecie znajduje się masę informacji, które przy pomocy wujka google można spokojnie rozszyfrować. Na oleju od zipp-a nie ma prawie żadnych informacji. Jak żyje nie słyszałem o rafinerii Zippa, chyba że postawili gdzieś w Przasnyszu o czym nie wiem. Przypuszczam, że jest to olej jakiegoś koncernu, który Zipp firmuje swoim logo. Jednym z podziałów olejów, który szczególnie pomocny jest motocyklistom jest podział JASO (Japanese Automotive Standards Organisation). Wg tej specyfikacji najlepszy dla ciebie będzie olej który oznaczony jest MB- oleje zawierające dużo modyfikatorów tarcia przeznaczone do motocykli z suchym sprzęgłem. Ponadto polecam wszystkim te dwa artykuły:

    http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,113811,10464827,Oleje_motocyklowe___sliscy_przyjaciele.html
    http://www.płaneta.pl/index.php/klasyfikacja.html?02f2ce569464a0a24ff20ce658922200=fb4862bdd26438c7c3957778825e8cee

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35595] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35595/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35599] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35599/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61978] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/61978/icon3.png[/IMG][/URL]
    #149404
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Słuchaj moja teoria wyszła z:
    Przy pierwszym skuterze latałem olej ZIPP, ładnie jeździł co prawda jeździłem z blokadami. Przy 2000 wymieniłem na olej Lotosa samochodowy, i od jakichś 2200 zaczęły się problemy z zalewaniem. Przez ciekawość zajrzałem do tego silnika – tłok przytarty.
    Na nowym skuterze jeździłem, przy 300 km wymieniłem olej na Lotosa, po xxx km zaczęły się problemy z zalewaniem – więc wymieniłem dyszę na 80, i pomogło, lecz osiągi były coraz gorsze. Tłok – przytarty.
    Wymiana na 72cm3 tajwański – Pierścień pękł z powodu spuchniecie tłoka, przytarł cylinder, tłok przytarty.
    Tłok nr. 2 – Przytarty, skończyła się jego żywotność, gdy pewna osoba odpaliła skuter podczas wymiany, bez oleju.
    Tłok nr. 3 – Jazda na 75km/h, spuchniecie tłoka, zaczęło brać olej, tłok? Przytarty.

    Stąd moja teoria, że olej samochodowy nie nadaje się do skuterów.

    #149405
    Zdjęcie profilowe dychul
    dychul
    Użytkownik
    • Postów: 971

    Piotruś zgodzę się z tobą, że olej należy dobrać do sprzętu. Im więcej informacji na produkcie tym większą pewność mamy do czego należy stosować dany olej. Sama informacja, że olej to 10W-40 jest zbyt lakoniczna. Przeczytaj oba te artykuły i jeszcze poszperaj, a zobaczysz różnice pomiędzy olejami i będziesz wiedział co dobrać. Oczywiście, że możesz stosować olej Zippa, ale trudno rozmawiać jeśli nie wiadomo co to w ogóle jest. Informacja, że olej wymieniłeś na samochodowego lotosa jest bardzo lakoniczna. Może to był olej do diesla? Może masz jeszcze informację o tym lotosie? W zależności od tego w jakich warunkach mają być stosowane oleje mają różne dodatki.

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35595] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35595/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/35599] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/35599/icon3.png[/IMG][/URL]
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/61978] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/61978/icon3.png[/IMG][/URL]
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie