Gilera Runner SP 50 czy Derbi GP1 Open 50 ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #27535 Reply
    Fresu
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 157
    • Postów: 160

    Witajcie, przymierzam się do zakupu pierwszego w moim życiu skutera. W grę wchodzą Gilera Runner SP 50 oraz Derbi GP1 Open 50 – głównie z powodu stylistyki. Czy moglibyście doradzić który wybrać i podać argumenty dlaczego ten a nie drugi?

    #27536 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Jako właściciel Derbi GP1 powiem co myślę na ten temat. Silnik ten sam w obu podanych przez Ciebie skuterach. Wygląd jak dla mnie zdecydowanie lepszy ma GP1 i tak jak Ty zdecydowałem się na niego właśnie z tego względu i szczerze Ci powiem że żałuje. Ten skuter nie reprezentuje sobą nic więcej niż poprzedni skuter czyli Kymco Vitality a jest dwukrotnie droższy. Moc w AC Kymco jest taka sama jak w silniku P/G a nie ma irytującego wolnego wkręcania się na obroty (w tego co widzę na youtube to każdy GP1 i Gilera się tak wolno wkręcają na obroty) i ma to związek z konstrukcją gaźnika a raczej przepustnicy.
    Hiszpanie mają ewidentnie problem z ergonomią. Jak będziesz grzebał przy skuterze to zobaczysz jak pocudowali. Żeby wymienić tłumik trzeba się nieźle nagimnastykować.
    Jeżeli priorytetem jest dla Ciebie wygląd to wg mnie GP1 a jak chcesz przyjemny, równie mocny i trwały skuter to bierz Kymco np Bet&Win lub Super 9.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #27537 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    .

    #27539 Reply
    Fresu
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 157
    • Postów: 160

    Dzięki! Bardzo interesują mnie kwestie trwałości, łatwości obsługi i dostępności części zamiennych. W codziennym użytkowaniu – dojazd do pracy ok. 8km – istotne będą dla mnie głównie kwestie spalania, wielkości baku i zasięgu na 1 baku. Który skuter jest lepszy pod tym względem? Jestem spokojnym kierowcą, więc sprawy osiągów są dla mnie drugorzędne.

    #27548 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Więc tak, pozwól , żę odpowiem na twój dylemat porównując do siebie 3 marki – Derbi, Gilerę , oraz Kymco.

    1) Kwestia trwałości – między Kymco , Gilerą , a Derbi – bardzo podobna. Wszystko zależy od dbania o sprzęt .

    2) Kwestia łatwości obsługi – zależy co się pod tym kryje :). Jeżeli serwisowanie, to powiem, że te silniki są o takiej samej budowie tzn. P/G ( derbi,gilera), a Kymco (s9,b&w) różnia się miedzy sobą detalami, ale ogólnie zasada działania jest taka sama 🙂 ( 2t chłodzony cieczą ).
    No chyba, że wybierzesz Gilerę na wtrysku ( bo derbi chyba nie występowało w wersji zasilanej wtryskiem, a kymco 50cc na pewno nie występowało w takiej wersji ), to wtedy serwisowanie jest bardziej skomplikowane , ale za to dużo mniej pali ).
    Jeżeli zaś chodzi Ci o łatwość obsługi pod względem codziennego użytkowania, czyli jazdy, to odpowiem tak : To jest tylko skuter, każdym jeździ się bardzo podobnie .

    3) Dostępność części zamiennych : Derbi, Gilera i Kymco to znane i cenione marki na Polskim rynku, tak więc z dostępnością części zamiennych nie będzie żadnego problemu .

    4) Kwestia spalania- bierzesz pod uwagę najmocniejsze wersje skuterów 50cc , tak więc licz się z tym, że spalanie będzie oscylowało w górnych granicach jak na 50 cc .
    Taki skuter 50cc 2t, chłodzony cieczą i zasilany gaźnikiem w mieście spokojnie dojdzie do 4l/100 km. Jak będziesz na prawdę spokojnie jeździł to zejdziesz do tych 3,5-3,7 – ale na mniej na prawdę nie licz .
    Jeżeli górę bierze spalanie , to ja wybrałbym 4t ( Kymco Agility, Yamaha Neo’s 4t ) , ewentualnie 2t chłodzone powietrzem ( tego jest dosyć dużo np. Kymco Vitality ).

    5) Wielkości baków są bardzo podobne we wszystkich porównywanych skuterach ( w Gilerze będzie chyba największy )

    #27567 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Wybierając spośród Derbi GP, Gilery Runner, a Kymco B&W, czy S9, bez wachania zdecydowałbym się na Gilere Runner.. ewentualnie gdyby zależało mi na niskim spalaniu, w połączeniu z wysoką jakością, wziąłbym pod uwagę Neos’a 4T na wtrysku.

    #27575 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Co do wielkości zbiorników paliwa to Gilera ma 7L,a Derbi 11L,więc różnica jest spora. Oba w mieście spalą 4-5L minimum.

    #27595 Reply
    Fresu
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 157
    • Postów: 160

    Dzięki! No właśnie, sprawdziłem na stronie producentów i rzeczywiście Derbi posiada zbiornik 11L, a Gilera raptem 7L. Tak więc przy tym samym silniku Derbi posiada zasięg większy o ponad 50% w stosunku do Gilery. To właśnie plus bardziej agresywny wygląd przekonują mnie do Derbiego i chyba raczej będę szedł w tym kierunku.

    #27605 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Suawek napisał:

    Jako właściciel Derbi GP1 powiem co myślę na ten temat. Silnik ten sam w obu podanych przez Ciebie skuterach. Wygląd jak dla mnie zdecydowanie lepszy ma GP1 i tak jak Ty zdecydowałem się na niego właśnie z tego względu i szczerze Ci powiem że żałuję.

    Widzę że nie przekonują cię uwagi Suawka, na temat Derbi GP.
    Wygląd to nie wszystko.

    #27640 Reply
    Fresu
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 157
    • Postów: 160

    To nie kwestia wyglądu, choć rzeczywiście GP1 wygląda bardziej sportowo. Silnik ten sam Piaggio, a bak prawie o 60% większy w GP1 – pozwala na większy zasięg na jednym tankowaniu.

    #27642 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Co to za różnica jaki zasięg jest na jednym baku ?.
    Taniej i tak nie wyjdzie , a żyjemy w takich czasach, gdzie stacja jest obok stacji, tak więc te 3 minuty na tankowanie nikogo nie zbawią, a np. Runner jest o wiele bardziej komfortowy od GP1 .

    #27643 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Patrykk żebyś wiedział, że cieszyłbym się bardzo, gdyby w mojej Vitalce był zbiornik z 10 litrów… No, nawet te 7. Bo przy pięciu nie można się dalej zapuszczać w tereny, w których nie ma stacji co 3 km tylko np jest co 50 km. Pozatym na częstrze tankowanie potrzeba więcej czasu. Jak zatankujesz 10l to na 300 km masz święty spokój a tak trzeba jeździć na stację co 150 km.

    #27644 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    To może ja się nie znam , bo w moich okolicach nie ma miejsc, gdzie stacje są co 50 km .
    Max to jest jakieś 5km.

    #27650 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Fresu a brałeś pod uwagę Kymco BET&WIN,też ma duży zbiornik 10L 😀 Tak jak Madi też chciałbym u siebie większy zbiornik,chociaż te 7L,a najlepiej 10L. W ogóle w skuterach 2T powinni montować zbiorniki 10 litrowe 😀

    #27651 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Patrykk napisał:

    To może ja się nie znam , bo w moich okolicach nie ma miejsc, gdzie stacje są co 50 km .
    Max to jest jakieś 5km.

    Często jeżdżę w miejsca (zadupia) gdzie nie ma stacji tak często, a nic tak nie psuje wyjazdu jak konieczność szukania stacji paliw.

    #27654 Reply
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • Postów: 3 172
    • Postów: 3 265

    Albo czasami są stacje firmy krzak z paliwem niewiadomego pochodzenia 😀

    #27658 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    HugoBoss napisał:

    Albo czasami są stacje firmy krzak z paliwem niewiadomego pochodzenia 😀

    I nie wiesz co wlewasz, czy mieszankę benzyny z H2O czy może olej napędowy… ;D

    #27661 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    HugoBoss napisał:

    Fresu a brałeś pod uwagę Kymco BET&WIN,też ma duży zbiornik 10L 😀 Tak jak Madi też chciałbym u siebie większy zbiornik,chociaż te 7L,a najlepiej 10L. W ogóle w skuterach 2T powinni montować zbiorniki 10 litrowe 😀

    B&W jest ciężki i dużo pali, ok. 5/100 dlatego ma większy bak, bo musiałby tankować co 100km, a nie jak madi tankuje, Vitality co 150.
    Lepiej mieć skuter z małym bakiem, który mniej pali, niż z dużym ale o 2 razy większym spalaniu, zasięg ten sam a kasa zostaje na następne kilometry jazdy 😉

    #27662 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Pietro dobrze kombinujesz 🙂 A tak poza tematem – ile Twoje Kymco pali ??

    #27667 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Moje Kymco, tak od 3 do 4/100km, zależy jak jeżdżę 🙂

    #27674 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    Ja jak miałem s9 , to w mieście na prawde mi było ciężko zejść poniżej 4l . Przeważnie było ok 4.5 :).

    #27702 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    Mi mój 139QMB po mieście spala max do 2.2L a mam zbiornik 5L i na lekko ponad 200km starcza bak.

    #27714 Reply
    Patrykk
    Użytkownik
    • 12
    • Postów: 2 015
    • Postów: 2 027

    SR DiTech ( czyli na wtrysku ), potrafi w mieście zejść do 2l/100km przy spokojnej jeździe tak do 50km/h , a przy normalnej , czyli 60-70km/h bez gwałtownych przyśpieszeń , czyli płynna jazda bez szaleństw, ale też bez tamowania ruchu, to spali sobie w granicach 2,5l nie więcej ;-).

    #27727 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Ciekawi mnie, ile pali Yamaha Neos 50 4T, na wtrysku? pewnie z 1,5/100 😉

    #27729 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    4T z wtryskiem to już naprawdę oszczędne musi być 😉

    #27733 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Pewnie tak…skoro Patrykowi dwusuw spala 2/100, to 4T musi bzykać na oparach 😉

    #27736 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    W tym starszym Neosie w dwusuwie zbiornik ma 6L jeśli dobrze pamiętam więc jeśli w tym nowym 4T jest podobnie to zasięg takiego skutera na jednym zbiorniku musi być imponujący.

    Taki silnik z nowego Neosa bym chciał mieć 😉 4 suw chłodzony cieczą na wtrysku 😉 Praktycznie jak w samochodzie chociaż przez to pewnie zwiększa się koszt przeglądów i ewentualnych napraw chociaż w takim sprzęcie rzadko co się psuje.

    #27737 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Takie powinny być wszystkie sqty, 4T na wtrysku 8)

    #27744 Reply
    Fresu
    Użytkownik
    • 3
    • Postów: 157
    • Postów: 160

    No właśnie przy spalaniu rzędu 3,5-4L/100km, to bak Derbiego GP1 powinien starczyć na prawie 300km. Jeżeli do pracy mam dziennie 2x10km, to przy 11L baku GP1 tankuję raz na 14 dni tj. raz na 2 tygodnie tj. 2 razy w miesiącu.

    Dla porównania przy 7L baku Gilery i tym samym spalaniu bak starcza na przejechanie około 180km tzn. tankuję co 9 dni tj. 3 razy w miesiącu.

    Ja wiem, że bak Derbiego jest droższy od baku Gilery, ale mnie chodzi o wygodę jeżdżenia i o nie śledzenie bez końca wskaźnika paliwa. A w sumie i tak za kaźdy kilometr zapłacę tyle samo w przypadku i Gilery i Derbiego, tyle że raz będę płacił mniej ale za to częściej, a z drugiej – więcej ale rzadziej.

    #27751 Reply
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • Postów: 856
    • Postów: 888

    Z tymi 300 km na baku to trochę przesadziłeś. Ja robię od tankowania do tankowania (wchodzi ok 7-8L) ok 140km. Wątpię że zejdziesz na mniej niż 4L a jak poszalejesz to do 5 dojdziesz.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Gilera Runner SP 50 czy Derbi GP1 Open 50 ?
Twoje informacje:




Back to top button