Gilera Runner 50 – problem z wymianą gaźnika z 12 na 17.5mm

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #738311
    cezarg
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    Cześć.
    Posiadam Gilerę Runner 50 z 2001 roku.
    Fabrycznie gaźnik Dellorto PHVA 12mm.
    W dniu dzisiejszym wymieniłem gaźnik na Dellorto PHVA 17.5. z tego co wiem był zamontowany w Aprilii.
    Przełożyłem gaźnik z mocowaniem linki i przepustnica – wszystko z nowego gaźnika.
    Niestety przepustnica nie opuszcza się do końca i powoduje to tyle że po odpaleniu skuter od razu wchodzi na wysokie obroty.
    Wygląda to jakby linka gazu była do tego gaźnika za krótka. Ewentualnie ten sam problem może mieć przepustnica.

    Dołączam fotkę jak to wygląda na puszczonym gazie – przepustnica stoi w połowie. Jak rozwiązać ten problem?
    Z tego co widzę do tego gaźnika są dostępne dwie przepustnice o wysokości 25mm lub 31mm. Ja mam tą niższa. Czy to jest rozwiązanie mojego problemu ? A może da się jakoś wydłużyć linkę? Regulację długości przy gaźniku skręciłem na maks.

    Fotka jak to wygląda:
    IMG-20230318-122331

    #738316
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 499Postów:

    a jak linke odepniesz to przepustnica sie zamyka? no to zła linka.
    a jak sie mimo braku linki nie zamyka to coś jest źle poskładane

    #738318
    cezarg
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    W kwestii montażu błędy odpadają. Na pewno tu jest wszystko ok.
    Linka do runnera występuje tylko jedna. Nie ma podziału na różne wersje.
    Nie wiem jak to jest ogarnięte oryginalnie.

    #738319
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 499Postów:

    ale może już dawno nie masz oryginalnej linki. ja tylko podrzucam pomysły i nie wykluczam niczego

    #738324
    cezarg
    Uczestnik
    • 2
    • 6Postów:

    Być może. Tego nie wiem 🙂
    Skuter mam od 2006 roku. Miał wtedy 6 tysięcy przebiegu i pachniał nowym 🙂
    Obecnie jest prawie 30. Ja tej linki nie wymieniałem, a poprzednio nie wiem.
    Przepustnice w obydwu gaźnikach (12 i 17.5) są idento. Linka od gazu jest obecnie maksymalnie wydłużona. Komora w której chodzi przepustnica jest dłuższa w wersji 17.5 więc w zasadzie nic dziwnego że w tej dłuższej przepustnica nie opuszcza się do końca.
    Na chwilę obecną zrobiłem drut polegający na usunięciu metalowej końcówki trzymającej pancerz linki wkręconej do rurki metalowej wystającej z gaźnika. Skróciło się na tyle że skuter pracuje w miarę poprawnie, ale brakuje 1-2 mm do ideału.

    Zamówiłem nową, dłuższą przepustnicę i zobaczymy. Jeśli nie to pewnie urnę pancerz

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button