Gaźnik Romet 747 2t

Witam , otóż zostałem ostatnio zmuszony do zakupienia nowego gaźnika do mojej 50-tki i ja jestem strasznie zielony i nie mam pojęcia jaki gaźnik wybrać i jaki będzie pasował do mojego skuterka. Chciałbym , żeby cena oscylowała w granicach 100 zł .

Dziękuję bardzo za ewentualną pomoc.

seaborg napisał:

Witam , otóż zostałem ostatnio zmuszony do zakupienia nowego gaźnika do mojej 50-tki i ja jestem strasznie zielony i nie mam pojęcia jaki gaźnik wybrać i jaki będzie pasował do mojego skuterka. Chciałbym , żeby cena oscylowała w granicach 100 zł .
Dziękuję bardzo za ewentualną pomoc.

Możesz napisać co się stało że musisz wymienić gaznik ?.Gażnik to raczej rzecz w której nie ma sie co zepsuć dlatego dziwi mnie że musisz kupić nowy.

Powiem tak, mama wynalazła jakiegoś syna koleżanki , że niby się zna itd. No to wziął skuter i mówi później , że jakaś cewka paliwa w gaźniku której ponoć nie da się do kupić, że trzeba gaźnik bo to razem z gaźnikiem trzeba . W sumie z tym skuterem problemy od początku miałem .Bardzo często nie chciał od palić od razu zapalał dawałem mu gaz obroty rosły i zaczynał maleć i gasnął parę razy dosyć szybko kręciłem manetką i nic dopiero za którymś razem z kolei udało się odpalić to musiałem strasznie dużo mu gazu dać i dość długo , żeby mi nie zgasł. Na zimnym silniku tylko jak się rozgrzał to jeździł.Do momentu jak już nie odpalił.

Może chodzi o ssanie automatyczne elektryczne ?.To jest element wymienny który na Allegro kupisz za 20-30 złotych.Można to w bardzo łatwy sposób sprawdzić czy ssanie jest zepsute czy też nie.Zdemontuj ssanie i podłącz kabelki do akumulatora (obojetnie do których biegunów)i obserwuj czy iglica zaczyna się wysuwać,cewka powinna zrobić się ciepła.Jesli iglica się nie wysuwa oznacza że automat ssania jest do wymiany.Tak wygląda to ssanie - http://allegro.pl/automatyczne-ssanie-elektrozawor-ssania-skuter-2t-i3227521424.html

Link do ssania to link poglądowy i nie koniecznie musi pasować do twojego modelu,ale na pewno jest to element ogólnie dostepny i tani.Sprawdż wpierw tę cewkę,jeśli się okaże że jest sprawna oznacza że problem z zapalaniem leży gdzie indziej.

cewka daje iskrę tyle wiem , bo sprawdzałem wcześniej i jest mocna iskra.Szczerze ten gaźnik ustawiali na przeglądach serwisie dużo ludzi miałem tak czy tak problemy z obrotami, więc myślę , że źródłem wszystkich problemów w moim skuterze to gaźnik. Proszę więc o pomoc czym się kierować przy kupnie tego gaźnika i czy może jesteś w stanie mi jakiś polecić.

A jak myślisz spalanie około 4,5 l na 100km to nie jest trochę za dużo jak na 50-tke w 2 suwie ?

Mam ten sam problem z spalaniem bo 4,5 l na 100km to duzo...

4,5 w 2T to bardzo realny wynik, zależy jak się jeździ. A może po prostu spróbować dyszę mniejszą wsadzić?

Mi na serii duży 2t pali około czwórki na setkę. Nie oszczędzam go co prawda. Gdybym jeździł tylko rekreacyjnie i delikatnie to spalanie na pewno spadłoby poniżej trzech i pół. Kiedyś tak się starałem i jeździłem do 50 km/h ale przewiezienie ładunku 50 kg na odległość 10 km zniweczyło cały mój wysiłek.

4,5 na seryjnych częściach to sporo. Mi tyle pali po tuningu na 70cm i większym niż seryjnie gaźniku. Przed tuningiem palił 2,8-3l/100km.

maxell napisał:

4,5 w 2T to bardzo realny wynik, zależy jak się jeździ. A może po prostu spróbować dyszę mniejszą wsadzić?

Ale jak wsadzisz mniejsza dysze to odbije sie to na v-max?

bo chyba skuter straci troche mocy...