Gaśnięcie silnika.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #37909
    blaswi
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Mam problem z gasnącym silnikiem w skuterze. Otóż gdy zapalam silnik i skuter stoi na nóżce centralnej to silnik chodzi bardzo dobrze ale gdy spuszczę skuter na koła silnik traci obroty i gaśnie. Dzieje się co cały czas bez wyjątków. Dodam że posiadam ten skuter już 4 lata i jak dotąd chodził jak w zegarku. Co może być przyczyną gaśnięcia silnika gdy stoi na kołach?

    #37912
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Jaki to skuter?
    A gdy odpalasz normalnie, nie na podnóżce, to też gaśnie?

    #37913
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • 783Postów:

    filtr powietrza do wymiany/czyszczenia
    gaźnik do mycia i regulacji

    #37918
    blaswi
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Jest to skuter THUNDER 50. Jak zapalam, na kołach, to pochodzi z parę sekund to też gaśnie.

    #37920
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Paliwa pewnie nie dostaje. Regulacja gaźników według mnie. Miałem podobnie, że pochodził kilka sekund, a potem dopiero można było dodać gazu, bo wcześniej to by zgasł. Aż pewnego dnia zgasł całkowicie i już nie odpalił ;D Musiałem go na serwis zawieść i tam ziomek powiedział, że paliwo nie dochodzi. A świecę masz mokrą? I 2T czy 4T?

    #37921
    blaswi
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    A i zauważyłem jeszcze, że jak jadę i puszczam gaz to początkowo nie ma takiego hamowania silnikiem. Przez chwilę skuter tak jak by nie hamował silnikiem tylko jechał swobodnie. Nigdy tak wcześniej nie było. Dodam że przez około 3 tyg skuter był nie używany, lecz te objawy nie mają nic w spólnego z np. z tym że jest on teraz po prostu nie rozjeżdżony ponieważ porządnie go teraz rozgrzałem i jeździłem nim dość długo.

    #37923
    blaswi
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    A jak sprawdzić czy świeca jest mokra? I jaka powinna być? Silnik 4T.

    #37928
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Powinna być mokra. Masz skuter 4 lata i nigdy świecy nie wykręcałeś? Nieźle ;D To pod siedzeniem powinieneś mieć taką kratkę, tam jak nogi kładziesz, to tak jakby w stronę bagażnika, ją odkręcasz no i potem wykręcasz świecę, kluczem do świec, powinieneś go mieć jak dostawaleś do skutera komplet kluczy czy coś takiego.

    #37929
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Kurde, sorry znowu podwójny post. Wyskakują jakieś pierdoły, “że za szybko się poruszam” ;D Przecież “Ja w korkach nie stoję”, a tu mi będą takie pierdoły wyskakiwały ;D

    #37930
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    A koło Ci się czasem nie kręci na tej stopce centralnej?

    #37936
    blaswi
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Ok. Jutro sprawdzę świecę. Nigdy nie odkręcałem świecy bo nie było takiej potrzeby. Skuter zawsze palił jak trzeba.

    Suawek napisał:

    A koło Ci się czasem nie kręci na tej stopce centralnej?

    Pamiętam że zawsze na rozgrzanym silniku koło na podstawce się wolno kręciło, ale nie zauważyłem żeby dziś się kręciło. Upewnię się jeszcze jutro. A co może to oznaczać. Prawidłowo jest jak koło się kręci?

    #37941
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Tak, bo jeśli się kręci na centralnej, to znaczy, że ssanie działa.

    #37943
    blaswi
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    No to jak teraz się nie kręci to co może być przyczyną?

    #37951
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    Generalnie jak się kręci to nic w tym złego, ale powinno dać się łatwo wyhamować. Chodziło mi o takie kręcenie które wyraźnie wskazywałoby na załączony napęd. Jeżeli obraca się delikatnie, tak od niechcenia to jest ok.
    Zrób jeszcze jeden test, zahamuj tylnym hamulcem jak się koło obraca i sprawdź czy spadają obroty lub występują inne niepokojące objawy.
    Problem może być całkiem błahy bo jak zrzucasz skuter ze stopki to skuter ulega wstrząsowi i może np. świeca tracić iskrę na skutek niedokładnie nałożonej (luźnej) fajki świecy. Szukałbym luźnych połączeń.

    #37953
    blaswi
    Użytkownik
    • 1
    • 7Postów:

    Ok, to jutro jeszcze wszystko popróbuję i napiszę tu co zauważyłem.

    #37989
    lop16
    Użytkownik
    • 44
    • 372Postów:

    MI również skuter gaśnie na wolnych obrotach ale nic nie robię w tym kierunku ponieważ wiem że łapie lewe powietrze a sylikonu jak w mieście jestem zawsze zapominam kupić ;/ Nie martw się, to raczej nic poważnego.

    #37995
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Lop, mu skuter w ogóle z tego wynika, że nie jeździ a ty piszesz, żeby się nie martwił, że to nic poważnego? Może i nie ale samo się nie naprawi.

    #38002
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • 2
    • 330Postów:

    Kręcące się koło to nie żadne ssanie tylko zbyt wysokie obroty silnika.Wariator łapie obroty i koło powolutku się kręci.Jak się w gaźniku śrubką zmniejszy obroty na postoju,to można zrobić tak że w ogóle nie będzie się kręcić.Ale silnik będzie ledwo ledwo pracować.Więc można się łatwo domyślić,że koło i tak i tak zawsze będzie się kręcić.Po 4 latach możliwe,że gaźnik już zasyfiony czyszczenie i regulacja powinna pomóc.

    #38004
    lop16
    Użytkownik
    • 44
    • 372Postów:

    Ryglos napisał:

    Lop, mu skuter w ogóle z tego wynika, że nie jeździ a ty piszesz, żeby się nie martwił, że to nic poważnego? Może i nie ale samo się nie naprawi.

    A czy ja napisałem żeby tego nie naprawiał? Napisałem żeby się nie martwił że to błahostka.

    #38005
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • 2 689Postów:

    TERMIT_PL napisał:

    Kręcące się koło to nie żadne ssanie tylko zbyt wysokie obroty silnika.Wariator łapie obroty i koło powolutku się kręci.Jak się w gaźniku śrubką zmniejszy obroty na postoju,to można zrobić tak że w ogóle nie będzie się kręcić.Ale silnik będzie ledwo ledwo pracować.Więc można się łatwo domyślić,że koło i tak i tak zawsze będzie się kręcić.Po 4 latach możliwe,że gaźnik już zasyfiony czyszczenie i regulacja powinna pomóc.

    Jeśli wolne obroty ustawisz na silniku po kilku kilometrowej trasie – dobrze zagrzany to na zimnym silniku gdy pracuje ssanie koło będzie się obracało a jeśli u Ciebie nawet na rozgrzanym silniku koło się obraca to znaczy że masz ustawione za wysokie wolne obroty. Pozatym wariator zawsze się kreci na zapalonym silniku więc to nie wariator załapuje jak piszesz tylko sprzęgło a to bardzo nie dobrze jeśli nawet na ciepłym silniku koło cały czas się obraca bo sprzęgło cierpi.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button