Filtr oleju w silniku 139FMB.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Filtr oleju w silniku 139FMB.

Ten temat zawiera 12 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Rider Rider 1 lat, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #635728
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 75

    Witam.

    Otóż postanowiłem, że swojego Junaka 902 odstawię na ostatni przegląd reklamacyjny, żeby mi go zrobili jak się da za darmo, a na przegląd przy 3000 nie pojadę, a zacznę sam się przy nim bawić, żeby się czegoś nauczyć i parę groszy zaoszczędzić.

    Problem w tym, że wszyscy mówią, że filtr oleju to takie sitko, co jest pod śrubą. Ją się wykręca, sitko się wyjmuje i czyści, wkłada z powrotem i jest cacy. Jednak jak u siebie nic takiego nie widzę, a na jednym filmie w internecie jest pokazane, że żeby dostać się do filtra oleju, trzeba ściągnąć prawą osłonę silnika, czy jak się to nazywa.

    No i by się to zgadzało, bo w internecie sitko do 139FMB to kwadracik, a nie coś na kształt naparstka. Ale rzecz w tym, że skoro trzeba filtr oczyścić, to trzeba przed grzebaniem kupić uszczelkę, bo jak się pokrywę zdejmie, to uszczelka idzie do śmieci.

    Nie ma innego sposobu, aby ten filtr wyjąć, bez demontażu osłony? Co się stanie, jak tego nie zrobię i nie oczyszczę sitka?

    Jeżeli nie ma innego sposobu, to jak po nazwie mogę znaleźć nazwę tej konkretnej uszczelki, żeby nie zamówić złej?

    Pozdrawiam.

    #635740
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    No niestety projektanci tego silnika akurat w tym przypadku się nie popisali. O ile sam silnik jest trwały i niezawodny, to akurat z tym filtrem jest problem. Trzeba zdjąć prawą pokrywę i wtedy wyjąć sitko. Dodatkowo jest filtr odśrodkowy, który jest na sprzęgle i trzeba zdjąć pokrywę ze sprzęgła i wyczyścić osady które tam się zbiorą. Ale jeżeli stosujesz dobry olej to takie czyszczenie i wymianę filtra możesz spokojnie robić co 10000km. A te sitka do 139FMB są wszystkie takie same i będą pasować. Wpisz tylko filtr 139FMB i same wyskoczą.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Planujesz wakacje na motocyklu? Dominar 400 gwarantuje nieograniczoną przyjemność z jazdy.

    Skorzystaj z oferty na zakup pakietu turystycznego w promocyjnej cenie 1999zł
    #635787
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 75

    Gorzej z tymi uszczelkami, bo raczej wątpię, żeby po zdjęciu, uszczelka się nadawała do ponownego nałożenia.

    Z drugiej strony, jak wchodzę na takie motor-x, jakąś hurtownię zamienników i części, to tam komplet uszczelek kosztuje 12zł. To chyba podejdę do mechanika (co moim klientem w sklepie jest), niech jak będzie na hurtowni, to kupi taki pakiecik, za fatygę dam mu 20 zł i nie będę się martwić, że złą uszczelkę kupiłem.

    Co do filtra odśrodkowego, to jest jakiś problem z dostaniem się do niego? Czy tak samo jak z tym sitkiem oleju? Zdejmuję pokrywę i znajdę bez problemu? Potem go przeczyszczę i wsadzam z powrotem, czy lepiej kupić nowy?

    A skoro już o tym mówimy, to procedura nakładania uszczelek to oczyść powierzchnię z poprzedniej uszczelki, nałóż nową i tyle, czy jeszcze warto to dodatkowo jakoś uszczelnić (Tak jak w fanach czterech kółek, gdzie dodatkowo jakimś silikonem to uszczelniał, tak na wszelki wypadek)?

    Tak znalazłem pierwszy lepszy link. To coś takiego musiałbym zrobić, żeby odśrodkowy filtr wyczyścić?

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 5 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe maniomanio3 maniomanio3.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 5 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe maniomanio3 maniomanio3.
    #635835
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Tak, właśnie o to chodzi. Nie jest to jakaś trudna sprawa, chociaż trochę upierdliwa. Czasami uda się tak zdjąć pokrywę, że uszczelka jest w całości. U mnie tak było i zeszła razem z deklem. Przetarłem wszystko z oleju i założyłem z powrotem. Nic nie cieknie, ani nie dawałem żadnego silikonu. Silikon to w ostateczności kiedy masz uszkodzone przylgnie karterów w jakimś starym sprzęcie. Ty masz nowy silnik i wystarczy sama uszczelka.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #635836
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 75

    Ale na wszelki wypadek i tak zaopatrzę się w uszczelki, żeby nie było, że silnik otworzę i będę musiał czekać, aż mi uszczelki przywiozą. No i muszę pamiętać o tej końcówce do wykręcania śrub osłony sprzęgła. Wydaje mi się, że mam takie gwiazdki, o ile osłona jest na nie przykręcona (A nie na krzyżaka), ale na wszelki wypadek będę go robić w godzinach działania sklepów, jakby okazało się, że jednak trochę inną końcówkę potrzebuję, niż mam i będę musiał kupić.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ILUSTROWANY KATALOG CZĘŚCI ROMET PONY M1/M2 (MOTORYNKA)

    Coś co warto posiadać w swojej bibliotece. Pełen katalog zawierający ilustracje i schematy w formie wykazu wszystkich części wraz z oryginalnymi numerami. Miękka oprawa. 44 strony.
    #635881
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 388

    Majster na filmiku nie popisał się. Zapomniał zamontować jedną część i wkrótce wał będzie do wymiany. Nie polecam silikonu. Tylko nowa uszczelka i staranne oczyszczenie powierzchni po starej. Już naprawiałem te silniki po zapchaniu kanałów olejowych glutami silikonowymi.

    #635910
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 75

    Masz na myśli tą, jak on to nazwał „Tuleję ze sprężyną”? Rzeczywiście jak nakłada pokrywę, to nie widać, żeby była założona.

    #637806
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 75

    Żeby nie tworzyć nowego tematu, zadam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego tematu.

    Otóż mechanik dał ciała i uszczelek po miesiącu mi nie załatwił, więc postanowiłem, że skoro olej mam czarny jak ropę, to zmienię już go, mimo że filtrów nie przeczyszczę (Jak będzie trzeba, to za chwilę znowu zmienię olej, ale razem z olejem z hurtowni zamówię uszczelki, bo na mechaników w mojej miejscowości nie można liczyć, bo im zależy albo na fuszerce, albo na dużym zarobku, a po uszczelki za 12-20 zł to nie opłaca się im czterech liter ruszyć). No i wymieniłem, zawory sprawdziłem, czy nie są za luźne i zacząłem zalewać go.

    Pierwszy szkopuł to to, że jak zacząłem zalewać go olejem, to weszło do niego dosyć dużo oleju, a 750-800 ml powinno wejść. Zagrzałem go za dobrze i wszystko wyciekło (Wątpie)?

    Druga rzecz to to, że widać chyba, że powinienem otworzyć silnik i przeczyścić filtry, bo zalałem silnik nowym olejem i w szybce kontrolnej olej jest strasznie brudny. Może nie tak jak ten, który zlałem, ale dużo syfu najwyraźniej tam nadal jest.

    Kolejny problem to to, że nie do końca jestem pewien, na jakim poziomie ten olej powinien się znajdować. Zanim olej zmieniłem, to był on na wysokości połowy szybki, a teraz… To zaczynają się schody, bo wcześniej nie przykuwałem do tego uwagi.

    Po wymianie oleju odpaliłem go i pojeździłem. Cały olej z miski poleciał na silnik i nie było prawie nic w szybce widać. Następnego dnia jak jechałem po odbiór nowego akumulatora, w czasie jazdy spojrzałem na skrzyżowaniu na szybkę, a tam połowa poziomu i sobie myślę „Kurde. Olej nie jest pompowany do silnika? Aż tak mam filtry zapchane, czy pompa oleju umarła?”

    Czy podczas jazdy olej ten w wizjerze powinien być widoczny, czy nie? Bo martwię się, że zatrę silnik, bo nie jest smarowany. Niby nie słychać nic, żeby tarł i oporów większych podczas jazdy nie czuć, ale wolę się spytać.

    #637813
    Zdjęcie profilowe Rider
    Rider
    Użytkownik
    • Postów: 391

    Kolego , jeśli wlałeś tam za dużo oleju to jego nadmiar musi być wydalony poprzez odmę . Jeśli jest go za dużo to musisz ten nadmiar usunąć np.strzykawką 😃

    Gerard Furmanek
    #637855
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 75

    No dobra, oleju trochę spuściłem, ale nadal coś jest nie halo.

    Jak spuszczałem olej, to według wizjera było 3/4 poziomu oleju (Robiłem to po nocy. Więc jednoślad stał przynajmniej 12 godzin w bezruchu). Pojechałem do pracy, tam jak miałem chwilę to zajrzałem do oleju, a tam pełno. Tylko mała szczelinka powietrza między szybką, a górną krawędzią wizjera. Nagle magicznie olej mi się pokazał? Chyba rzeczywiście mam tam wszystko pozatykane, skoro tak mi magicznie olej się zewsząd pokazuje i dochodzi do samo-napełnienia.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 13 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie