Duży sportowy motorower 50cm3 z bagażnikiem i automatyczną skrzynią biegów

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #59683 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Witam.

    Obecnie jestem posiadaczem skutera Zipp Quantum GT5 przerobionego na 80cm3. Jednak poszukuję dużego sportowego motorowera zarejestrowanego na 50cm3: z bagażnikiem (schowkiem) i automatyczną skrzynią biegów. Najlepiej 4-sów bo ma lepszy odgłos. Nie chodzi mi o crossa, tylko o wygląd ścigacza.

    Zipp Pro 50 oraz Zipp XRace 50 odpadają bo nie mają automatycznej skrzyni biegów oraz nie mają żadnych schowków (nawet możliwości założenia zewnętrznego kufra). Wielkość spełnia moje minimalne wymagania, choć mile widziany większy.
    Foto: http://img807.imageshack.us/img807/5023/zdjcie0132.jpg

    Gilera DNA ma duży schowek w imitacji baku (zmieści kask) oraz automatyczną skrzynię biegów ale jest znowu mały.
    Foto: http://www.jednoslad.pl/zdjecia/testy/dna/dna3.jpg

    Kingway Fennari ma automatyczną skrzynię biegów ale też jest chyba mały. Nie wiem też jak ma się sprawa schowka.
    Foto: http://polskajazda.pl/db/images_thumb_578517_526_396_adaptive.jpg

    Co innego polecacie w tych cenach, tzn do 4500zł za nowy chińczyk lub używany z innego kraju?

    #60472 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Hallo. Jest tu kto?

    #60474 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • 837Postów:

    Fennari nie jest taki mały, mój kumpel miał, ale to słabe jest..

    #60974 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 77
    • 795Postów:

    Ja mam na sell : http://allegro.pl/kymco-super-8-90-50-motorower-zamienie-malopolska-i2328646042.html?source=oo .
    Jest jeszcze troche przerobiony bo stare zdjęcia

    #61073 Reply
    harekop
    Użytkownik
    • 31
    • 530Postów:
    #61223 Reply
    Zipp_Quantum_R
    Użytkownik
    • 13
    • 107Postów:

    Fennari bym ci polecił z tych wszystkich co tu zobaczyłem tylko no nie ma to jakiejś wielkiej mocy ale wiadomo 4T

    #61224 Reply
    Zipp_Quantum_R
    Użytkownik
    • 13
    • 107Postów:

    Więc nie oczekujmy nie wiadomo jakich osiagów ;p

    #61262 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    AraS, Kymco Super 8 to jest skuter a nie motorower/motor.

    harekop, CPI GTR 50 z przodu fajnie wygląda, ale ogólnie przypomina skuter (ma podobne przednie owiewki, lampy, kierownicę) i ma dziwny wygląd, nie pasujący do ścigacza. Przypomina raczej mieszankę skutera (przednia połowa) oraz ścigacza (druga połowa).

    #61264 Reply
    Majker
    Użytkownik
    • 1
    • 1 060Postów:

    Fennari to chamska kopia DNA, ale nie wiem czy ma schowek.

    Za 4500 kupisz świetną Gilerkę, polecam. Nie jest wcale taka mała – porównałbym ją gabarytami do Hondy CBR 125. Dźwięk ma przyjemny, moim zdaniem fajniejszy niż Quantum, a odpowiednim wydechem można go jeszcze poprawić.

    #61270 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Majker napisał:

    Fennari to chamska kopia DNA, ale nie wiem czy ma schowek.
    Za 4500 kupisz świetną Gilerkę, polecam. Nie jest wcale taka mała – porównałbym ją gabarytami do Hondy CBR 125. Dźwięk ma przyjemny, moim zdaniem fajniejszy niż Quantum, a odpowiednim wydechem można go jeszcze poprawić.

    Na początku chciałem kupić właśnie Gilera DNA bo ma automatyczną skrzynię biegów, duży schowek i niezły wygląd ścigacza. Jednak jak zobaczyłem ją na żywo i usiadłem na niej to spasowałem. Jest za niska oraz za mała. Jak na niej siedzę to wygląda jak bym siedział na małym (aczkolwiek ładnym) motorku. Zamierzam nim wozić też drugą osobę, a wtedy optycznie będzie jeszcze mniejsza. Potrzebuję coś większego.

    #61275 Reply
    Majker
    Użytkownik
    • 1
    • 1 060Postów:

    No to zostaje chinatown, o ile cokolwiek. Tak mi się przynajmniej wydaje.

    #61276 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Junak 901 Sport także odpada. Właśnie zakupił go mój kolega. Wygląda raczej na usportowiony motor a nie na rasowego ścigacza, może to wina tych wąskich kół/opon, jak w „komarku” :p Nie ma schowków (choć pod siedzeniem można schować podstawowe narzędzia), jest jednak możliwość założenia kufra co jest pewnym kompromisem (mój kolega ma właśnie z dużym kufrem). Brakuje świateł awaryjnych. Jest dość ciężki – ponad 130kg. Nie ma automatycznej skrzyni biegów. Wymiary takie jak Zipp Pro 50 (sprawdziłem jeszcze w salonie, stały obok siebie Zipp Pro i Junak 901 Sport), jednak Zipp Pro optycznie jest szerszy i ładniej wygląda. Jednak w Zipie Pro nie ma (obecnie) możliwości zapięcia kufra. Plusem dla Junaka 901 Sport jest to że za dodatkowe 1000zł można zakupić go z silnikiem 125ccm zarejestrowanego na 50ccm 🙂 czyli za 5500zł można mieć nowiuteńkiego Junaka 901 Sport z dużym kufrem na dwa kaski, kaskiem wartym 300zł, silnikiem 125cmm (zarejestrowany na 50ccm) i autoalarmem (w salonie przy ul. Chorzowskiej w Katowicach).

    Foto: http://ljgz6kxpkicp.az.pl/aukcje_allegro/junak901S/1.jpg
    a tu dwa Junaki, model M16 i 901 Sport: http://g.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/546000/546619-motory-junak-m16-i-junak-901-sport.jpg

    #61288 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • 2 527Postów:

    Fennari też nie kupisz, bo kingway od 2008r. nie produkuje/importuje skuterów.

    #61298 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Ryglos napisał:

    Fennari też nie kupisz, bo kingway od 2008r. nie produkuje/importuje skuterów.

    Jakby Fennari pasowałby idealnie to kupiłbym nawet używany, to nie stanowi problemu. Jednak najpierw muszę znaleźć odpowiedni motor, takie rzeczy jak produkcja to obecnie najmniejszy problem.

    #61323 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Romet RR 50 to nowość. Link: http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/manual/2012/art1856.html

    Nie mam jeszcze informacji na jego temat. Ale czuję, że to nie automat i bez schowków tak samo jak Zipp Pro. Ma ktoś informacje na jego temat?

    A jak ma się sprawa automatycznej skrzyni biegów i bagażnika w:
    *Derbi GPR 50
    oraz
    *Aprilia RS 50
    oraz
    *Yamaha TZR 50
    oraz
    *Honda NSR 50
    ???

    #61456 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Jak się ma sprawa w przypadku
    *Rieju RS
    ???

    #62987 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    OK, ZDOBYŁEM INFORMACJE.

    Podsumowanie: jest 6 popularnych marek sportowych motorowerów (typu streetfighter czyli ścigacz, nie motocross) z częściami produkowanymi w Chinach oraz kilka pojazdów z trzech krajów: (2x Włochy: Gilera, Aprilia; 2x Hiszpania: Derbi, Rieju; 2x Japonia: Yamaha, Honda). Oczywiście brałem pod uwagę tylko te które kosztują kilka tysięcy złotych (za nowego chińczyka lub używanego włocha/hiszpana/japończyka).

    Skrótowo jeśli chodzi o chińczyki, są to modele:
    *Zipp Pro 50
    *Zipp XRace 50
    *Romet RR 50
    *Junak 901 Sport
    *Keeway Leone RK50
    *Kingway Fennari

    Wszystkie te powyższe motorowery mają czterosuwowe jednocylindrowe silniki chłodzone powietrzem mające po około 4 konie mechaniczne oraz 4-biegową skrzynię biegów (z wyjątkiem Fennari który ma automat). Opony od 16 (Zippy) do 18 cali (Junak). Nie mam danych odnośnie Rometa. Kingway Fennari ma 13 calowe koła. Oba Zippy nie mają bagażnika oraz (obecnie) brak możliwości założenia kufra. Co do Rometa, Keewaya Leone RK50 i Kingway Fennari nie mam danych na temat bagażnika czy możliwości założenia kufra – jak ktoś ma te dane proszę pisać. Junak ma możliwość założenia kufra.

    Skrótowo jeśli chodzi o pozostałe (czyli nie-chińskie), są to modele:
    *Gilera DNA 50
    *Aprilia RS 50 2G
    *Aprilia RS 50 3G
    *Derbi GPR 50
    *Rieju RS Evolution 50
    *Rieju RS2 Matrix 50
    *Yamaha TZR 50
    *Honda NSR 50

    Wszystkie te motorowery mają dwusuwowe jednocylindrowe silniki dwóch marek Minarelli AM6 (Aprilia, Rieju, Yamaha) oraz różne silniki Piaggio. Są one chłodzone cieczą i mają po około 8-10 koni mechanicznych (w zależności od źródeł) oraz 6-biegową skrzynię biegów (z wyjątkiem Gilery który ma automat). Prędkość maksymalna po wymianie cylindrów na 80ccm (ewentualnie kilku innych rzeczy) jest z zakresu 100-120km/h, więc są szybsze od chińczyków które mają przy cylindrach 80ccm zakres maksymalnej prędkości 80-100km/h. Opony 17 cali (z wyjątkiem Gilery która ma 14 calowe koła). Gilera jako jedyna ma duży schowek – zmieści kask, obie Aprilie, oba Rieju, oraz Yamaha mają malutkie schowki pod siedzeniem z zakresu 1-5 litrów. Honda nie wiem. Derbi GPR ma schowek w baku, ale nie wiem jakiej wielkości.

    Tak więc, tylko jeden motorower o wyglądzie ścigacza ma zarówno automatyczną skrzynię biegów i duży schowek/bagażnik a jest nim Gilera DNA. Jednak ten motorower jest mały (niski, na 14 calowych kołach i jest krótki). Co dziwo, drugi w zestawieniu także z automatyczną skrzynią biegów też jest na podobnych małych kołach – Kingway Fennari. Zatem dwa jedyne motorowery z automatyczną skrzynią biegów są po prostu małe, niestety. Pozostałe motorowery mają odpowiednio 4 biegową (chińczyki) i 6 biegową (pozostałe) skrzynię biegów oraz brak bagażników, z wyjątkiem Derbi GPR który ma chociaż te absolutne przyzwoite minimum jeśli chodzi o bagażnik.

    Jeżeli pominąłem tu jakiś sportowy motorower (typu streetfighter czyli ścigacz, nie motocross) to proszę napisać o jaki chodzi. Jeśli ktoś chciałby coś dodać na powyższy temat i na temat w/w motorowerów to proszę pisać.

    #62992 Reply
    lop16
    Użytkownik
    • 44
    • 372Postów:

    A czemu nie chcesz manuala? Pseudo ścigacz w automacie to skuter na większych kołach 😀

    #63147 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    lop16 napisał: A czemu nie chcesz manuala?

    Bo automat jest wygodniejszy, bowiem tylko jedną gałką w kierownicy pojazd wprawiasz w ruch i zmieniasz jego prędkość. Natomiast w biegowym motorowerze trzeba obsługiwać sprzędło, biegi oraz gaz. Jest tam także tylko jeden hamulec, bowiem zamiast włącznika hamulca tylnego w kierownicy jest sprzęgło.

    Nie mniej jednak te dwa jedyne motorowery (Gilera DNA i Kingway Fennari) z automatyczną skrzynią biegów są za małe, zatem muszę poszukać czegoś z biegami.

    I jeszcze raz powtarzam: jeżeli pominąłem tu jakiś sportowy motorower (typu streetfighter czyli ścigacz, nie motocross) to proszę napisać o jaki chodzi. Jeśli ktoś chciałby coś dodać na powyższy temat i na temat w/w motorowerów to proszę pisać.

    #63567 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    Znalazłem jeszcze jeden:
    *Peugeot XR6 (znany również jako Motorhispania RX 50). Jest jeszcze nowszy model Peugeot XR7, ale kosztuje więcej – przedział 5000-10000zł za używany, zatem „7” nie biorę pod uwagę.

    Peugeot XR6 ma (podobnie jak pozostałe nie-chińskie modele) – silnik dwusuwowy (Minarelli AM6) i 6-biegową skrzynię biegów. Ogumienie: 16 cali, ma również bagażnik podobny do Derbi GPR. Jednak wymiarowo jest o 150mm krótszy od Derbi (podobna wielkość do Rieju RS1 Evolution 50).

    #76967 Reply
    bambo225
    Uczestnik
    • 25
    • 76Postów:

    Witam ja też szukam albo dużego skutera albo motorower z automatyczną skrzynią .
    Oglądałem skutery duże Długość (mm): 2030
    Gilera DNA i Kingway Fennari) są za małe jak dla mnie czy znalazłeś jakieś większe motorowery z automatyczną skrzynią ?

    #89222 Reply
    matol1798
    Użytkownik
    • 27
    • 750Postów:

    lucpol napisał:

    lop16 napisał: A czemu nie chcesz manuala?

    Bo automat jest wygodniejszy, bowiem tylko jedną gałką w kierownicy pojazd wprawiasz w ruch i zmieniasz jego prędkość. Natomiast w biegowym motorowerze trzeba obsługiwać sprzędło, biegi oraz gaz. Jest tam także tylko jeden hamulec, bowiem zamiast włącznika hamulca tylnego w kierownicy jest sprzęgło.
    Nie mniej jednak te dwa jedyne motorowery (Gilera DNA i Kingway Fennari) z automatyczną skrzynią biegów są za małe, zatem muszę poszukać czegoś z biegami.
    I jeszcze raz powtarzam: jeżeli pominąłem tu jakiś sportowy motorower (typu streetfighter czyli ścigacz, nie motocross) to proszę napisać o jaki chodzi. Jeśli ktoś chciałby coś dodać na powyższy temat i na temat w/w motorowerów to proszę pisać.

    Sorry że trochę odkopuję ale to przez te brednie. Piszesz coś a właściwie nie masz pojęcia o tym. Po pierwsze – nie sprzędło tylko sprzęgło a po drugie to kto ci powiedział że manual ma jeden hamulec ( dla twojej wiadomości drugi jest pod prawą nogą). I to wydaje mi się trochę nielogiczne. Jak można chcieć „motocykl” ze schowkami takimi jak w skuterze , wyglądem ścigacza i automatem?? To jest nielogiczne. Albo skuter albo motorower. A że już dawno pisałeś ten post to powiedz mi czy znalazłeś jakiś sprzęt który by ci odpowiadał ? Pozdrawiam

    #89227 Reply
    benekpe
    Użytkownik
    • 11
    • 1 620Postów:
    #100792 Reply
    lucpol
    Użytkownik
    • 9
    • 53Postów:

    matol1798, napisałeś: 'Jak można chcieć motocykl ze schowkami takimi jak w skuterze, wyglądem ścigacza i automatem?? To jest nielogiczne. Albo skuter albo motorower’. Nie koniecznie. Czasami nie trzeba wybierać, wystarczy poszukać, popytać i znaleźć kompromis. Znalazłem motorower z automatyczną skrzynią biegów i z bagażnikiem: Gilera DNA oraz jeszcze drugi z automatem: Kingway Fennari. Tak więc są takie pojazdy. Mnie się tylko nie podobają rozmiary tych maszyn, są za małe. Może i są osoby co sądzą że automat nadaje się bardziej dla skuterów a biegi dla motorowerów – jednak to tylko stereotyp. I nic nie zmieni faktu, że automat jest wygodniejszy i łatwiejszy w obsłudze – a ja lubię wygodną i łatwą jazdę. Jeśli chodzi o bagażnik jest jeszcze łatwiej bo są jeszcze z bagażnikiem: Derbi GPR 50, Peugeot XR6 i dawniej produkowana Cagiva Prima 50, jednak nie mają automatycznej skrzyni biegów. Mało tego, Derbi GPR 50, Peugeot XR6 50, Cagiva Prima 50 czy Gilera DNA mają bagażniki w imitacji baku co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem (znacznie ułatwiającym życie) i wykorzystują fakt, że motorowery mają mały silnik 50cm3 więc jest dużo miejsca. Są to dobre i przemyślane konstrukcje zrobione z głową, natomiast resztę projektowali kolesie jak niektórzy z tego forum, pozbawieni wyobraźni i zahamowani stereotypami. Gdzie pisze, że motorower nie może mieć bagażnika? W Biblii? To tylko głupi stereotyp. Motorower 50cm3 ma mały silnik i wręcz głupotą byłoby nie zagospodarowanie wolnego miejsca. I niech ktoś zaraz nie napisze: motorower? po co bagażnik? to jest zbędne i niepotrzebne. Bo takiemu masochiście zaraz na stałe przyspawam plecak do pleców.

    benekpe, Honda CBR 125 jest fajna ale to 125cm3. Nie mam prawa jazdy kategorii A/A1. Wystarczy, że stuknę kogoś przy prędkości 15 km/h i będę płacił za szkody bo z OC tego nie pokryją nawet jak CBR-ka będzie zarejestrowana jako motorower 50cm3. Tu nawet nie trzeba rozbierać silnika ani sprawdzać czy jest blokada. Wystarczy zobaczyć model, Hondy CBR nigdy nie były produkowane jako motorower. Można wpaść jak śliwka w kompot :p Nie dość, że będę miał kłopoty z OC to również z policją i wydziałem transportu.

    Generalnie temat można uznać za zamknięty, bowiem od miesięcy istnienia tego tematu nie znaleziono dużego sportowego motoroweru z bagażnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Istnieje Gilera DNA z automatem i bagażnikiem oraz jeszcze drugi z automatem: Kingway Fennari lecz są to małe motorowery. Istnieje też Derbi GPR 50 i Peugeot XR6 50 z bagażnikiem i są duże, ale mają 6-biegową skrzynię biegów a nie automat. No cóż, trudno. Będę się musiał przyzwyczaić do biegów. Teraz muszę tylko wybrać coś z bagażnikiem lub możliwością zamontowania kufra.

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Duży sportowy motorower 50cm3 z bagażnikiem i automatyczną skrzynią biegów
Twoje informacje:




Back to top button