Dr.Pulley czy zwykle rolki

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Dr.Pulley czy zwykle rolki

Ten temat zawiera 20 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe booger booger 1 lat, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #638730 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Przymierzam sie do zmiany rolek w moim Symie na lżejsze w celu poprawienia dynamiki, na Naraku hd teflon 9.7gr(teraz mam oryginaly 10.5 lub 10.1 grama) mozna je dostac za okolo 40 zl plus przesylka. Biore pod uwage tez dr.pulley. I teraz pytanie ktore mnie meczy – czy pulleye sa warte dopłaty ok 130 zlotych ? Czy pomiedzy tymi rolkami bedzie jakas niesamowita roznica ktora zrekompensuje cene ?

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #638731 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Rider
    Rider
    Użytkownik
    • Postów: 391

    Raczej nie opłaci Ci się to . Coś tam różnicę może odczujesz ale dobrze byłoby mieć też wario do tych rolek a ono trochę kosztuje . Oczywiście na zwykłym wario tez coś Ci to może dac ale za taką cenę to ja bym nie kupił 😉

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata, 6 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Rider Rider.
    Gerard Furmanek
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata, 6 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Rider Rider.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
    #638736 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 554

    bardzo fajnie mi się jeździło na naraku teflon HD 9,7 ale zmieniłem wariator bo wiek+stanie pod chmurką spowodowały że zaczynał się przycinać na tulei i przestały pasować a w rozmiarówce do Multivara nie robią.
    Mam jakby co zestaw prawie nówek i moge oddać za pół ceny.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #638748 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Heh,nad malossi multivar 2000 tez myslalem,ale nie wiem jak fakt zakupu ukryc przed moja gorszą połówką :D:D:D
    Fajnie sie jeździło- a cos wiecej jesli mozna ?:) Do jakich obrotow po odkreceniu manetki dochodzil ? Oryginalne rolki to ok 7000,choc zdaza sie u mnie ze nawet6-6.500 nie wiedziec czemu.
    A co do zakupu,Naraku sa w takiej cenie na rancimg planet ( chyba ) , ze raczej nie sklusze sie na uzywki,sorryyy.
    Ps. Wombat, w malossi jakie masz rolki,onjakiej gramaturze ? Widzialem jakis filmik na Yt ,i sym nieziemsko jak na swoja malaoc zasowal….

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #638750 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Holydols
    Holydols
    Zablokowany
    • Postów: 1

    Ja mam zwykle z ……… i bardzo fajnie sie na nich jeździ. Ważne żeby nie były plastiki tylko kauczukowe 🙂

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata, 6 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 2 lata, 6 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

    W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW. Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride
    #638751 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 554

    typowy przykład debila bota.
    Wyszukał słowo „rolki” i dopisał wątek o rolkach które kupił w sklepie sportowym.

    Do tematu.
    Sym ma 6500-7300 chyba optymalne parametry (czyli niuton/moc) i na multivarze v.1 (bo chyba mam v.1) tak się kręci w serii bo to jest ekonomicznie (a gts do ekonomicznych literów nie należy wiec zawalczyli o to).
    Ale ja w zasadzie od dnia zakupu miałem inne rolki i kręcił się ciut wyżej – tzn taka codzienna jazda to była na 6300-6800 i to spokojnie wystarczało ale jak sie odkręciło manetkę to wchodził na 7500 i zaczynał inaczej przyśpieszać a powyżej 90 (realnych) to te obroty już rosły razem z prędkością tak do około 8500-8700.

    Na tych 9,7 naraku po prostu chętniej lądował w górnym zakresie obrotów czyli wchodził na ponad 8000 i przyśpieszał z obrotów z nie z Nm z silnika. Troszke inaczej jazda wyglądała ale też szło się toczyć. Raczej mi się podobała taka charakterystyka (zapewne kosztem spalania ale tego nie sprawdziłem).
    Niestety ja tak pojeździłem ze 2 tygodnie i wstawiłem skuter na „szybki przegląd” przed zimą w listopadzie a gość go trzymał do marca :D. U gościa wyszło że mój wariator to się zacina na tulei i jest do wymiany. Możliwe że wariatorowi co nowy nie był i pod chmurką stał był te rolki trochę pomogły zdechnąć.

    W każdym razie wymieniłem na seryjnego multivara z multivarową,fabryczną gramaturą 11,5g i ak dla mnie i moich przyzwyczajeń jest za łagodnie. Tzn własne do tych 7500 się dokręca..może ciut więcej i jedzie te licznikowe 100 ale to jest realne 90. A bywało tak że 116-117km/h na GPS łapałem.
    W każdym razie ma multivarze i tych 11,5g wkręca się na 7500 i to jest 3/4 manetki i jakby ściana. Tzn czy odkręcisz na te 3/4 czy na maxa wkręci sie na 7500 i bedzie powoli „naciągał”… równie dobrze można odkręcić na te 3/4 i jak się napędzi do tych 75-80 wg licznika to powoli odkręcać dalej.
    Mam wrażenie (tak to odbieram) że mam 1/4 manetki zbędne. Po prostu kręcenie manetką w zakresie 75%-100% nic nie wosi:). Dlatego zanabyłem 10g rolki do mutivara i sobie czekają aż bede miał czas.
    Bo GTS spokojnie do 9000-9300 jeździ i z takich obrotów spokojnie nadrabia niutonometry przełożeniem.
    Ja bym chciał żeby tak na codzień to było te 6300-7500 własnie w zakresie „do 3/4” manety – co przez 90% jazdy mi spokojnie wystarcza a jak odkręce do maxa to nich wskoczy na te 8500 i zacznie przyśpieszać. Czyli mogę – ale nie muszę.. a nie tak że musze go kręcić jak poyebanego cały czas żeby jechał.
    Inna sprawa że ja też nie oczekuje od 125 sportowych osiągów i w sumie czy to bedzie ciut lepiej czy ciut gorzej to i tak do tyłka nie urywa bo to 125 i latać nie bedzie.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #638771 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Nooo, niezły referat Wombat 😉 dzieki za tak obszerne wyjasnienie. Zaczynam zastanawiac sie nad tymi uzywkami od Ciebie(Liczylem budżet i ni huhu,slabo mi wychodzi,nowego waria czy nawet pulleyi raczej szybko nie kupie sobie :/ ) Myślałem zeby je pomieszaac z moimi oryginałami. Tak +/- ile na nich przejechales i ile monet za nie chcesz ? Mozesz na pw napisac jak chcesz 😉

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #638830 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    Wiadomo jest ze dr.pulley obniżają obroty silnika przy maksymalnych predkosciach,a jak jest z prędkościami średnimi,takimi miejskimi ?
    Widzialem testy porównawcze skuterow,na rolkach fabrycznych inna dr.pulley,roznice faktycznie byly. Ale nie znalazłem nic ” nie na maxa”
    Druga sprawa,porownanien rolek o okraglych ale o takiej wadze jak dr pulley-czy przyspieszenie bedzie takie samo i roznica tylko w obrotach ma maxa ?
    Sporo jest o pulleyach,ale kazdy pisze tylko o maxie…..

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
    #638844 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 554

    to wszystko zalezy od wagi. wszyscy piszą o maksie dlatego żę kształt tych ciężarków dr. pulley ma znaczenie dopiero przy max otwarciu wariatora – w pośrednich położeniach wariatora zachowują się jak normlane cięższe lub lżejsze rolki.
    z drugiej strony chyba nikt (ja się nie spotkałem) nie robił testów z pulleyami co np 0.2g bo to by trzeba kilku zestawów a tanie nie są. Na ogół ktoś założył „jakieś” potem „inne” (i to sporo inne) i była różnica.
    Weź poprawke na to że dedykowany zestaw dotyczy 100% fabrycznego silnika, mającego fabryczne parametry..itd a gmeranie w rolkach na ogoł zaczyna się po zjechaniu pierwszego zestawu – a wiec juz jakimś przebiegu. I tu wchodzi kilka zmiennych który się nie kontroluje + jakieś rolki dr. pulley.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #638845 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kolec
    Kolec
    Użytkownik
    • Postów: 83

    No wiec teraz wszystko rozumiem,i zostaje przy zwyklych rolkach. Myślę, że nie ma co isc w taki wydatek.80 % to miasto,sporadycznie wypad poza…wiec maxa mozliwosci (predkosci) nie wykorzystuje. Podziękował

    Sym Gts 125 Evo 2010r.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 21 łącznie)
Odpowiedz do: Dr.Pulley czy zwykle rolki
Informacje o Tobie: