Docieranie skutera w ZIME? Nowy skuter toros f16

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #90129
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    A więc wczoraj zakupiłem swój nowy skuterek – toros f16 nr. 2
    I zaczynam historię z torosem nr 2, bo nr. 1 stoi ze zgiętą ramą.

    I teraz tak:
    Zrobiłem już od wczoraj na nim 20km, jeżdżę ze zmiennymi obrotami, często puszczam manetke i po chwili znowu mu ciągne na obroty.
    Wczoraj przez cały dzień skuter rozkręcałem i skręcałem na nowo, bo plastiki były źle spasowane, nie dokręcone itd. To jest taki sam skuterem jaki miałem tylko, ze siedzenie ma całe czarne.

    Czy nic skuterowi się nie stanie jak będę go docierał tak jak napisałem wyżej? Czy to normalne, że na zimnym sinilku gaśnie, a jak postoi na wolnych obrotach z 5 minut to już ładnie pracuje bez gaśnięcia?
    Zauważyłem kilka niepokojących faktów: Duże spalanie – jakieś 5L/100km, źle działający prędkościomierz zawyża o 15km/h przy prędkości 45km/h, oraz to, że w starym skuterze miałem tak, że dawałem delikatnie manetkę, i jechał już 45km/h, a w tym aby mi jechał 45km/h to muszę mu na full dać manetkę, to normalne w okresie docierania? Blokad nie zdejmuje na razie, ale czy polecacie docierać skuter bez blokad? Dzisiaj pojadę skuterem do pracy Ojca gdzie w ciepłym miejscu przeczeka na wiosne – wyjąc akumulator? Jakoś go zakonserwować, czy tylko postawić, i niech stoi?

    Oczekuje na wypowiedzi 🙂

    #90131
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Zdejmuj od razu blokady – zwłaszcza obrotów – bo silnik nie będzie tak dotarty jak potrzeba. Tu ewidentnie widzę złą regulację gaźnika. Ach, te serwisy i ich przeglądy zerowe… Śrubki nie umieją wkręcić… Iglicę w gaźniku trzeba by opuścić i śrubkami ustawić – może trochę wyższe wolne obroty i oczywiście mieszankę też. I nagrzewaj go przed jazdą. Zwłaszcza na docieraniu i zwłaszcza zimą. Pałowanie na zimnym silniku może zbyt szybko zakończyć jego życie. Jeździj na zmiennych obrotach wykorzystując pełny ich zakres i łagodnie odkrecając i skręcając manetkę.

    Prędkościomierz zawsze zawyża w każdym pojeździe ale 15 km/h to trochę dużo.

    Jak postawisz go to niech stoi. Nie przepalaj go tylko.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #90135
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Myślisz, że powinienem teraz jeździć do serwisu aby mi gaźnik na nowo regulowali – oczywiście za darmo bo na liczniku nie ma nawet 100km, czy powinienem to zrobić na wiosnę zaraz po wyjechaniu skuterem z ciepłego miejsca? Kabelek od blokad od razu zdjąć i jeździć tak do 60km/h, ale ze zmiennymi obrotami?

    #90141
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Jeśli nie umiesz sam gaźnika wyregulować to jedź do serwisu ale watpię żeby oni potrafili. KAbelek odepnij od razu i używaj wszystkich zakresów prędkości ale ostrożnie zimą. Poza tym zimno nie służy gaźnikowi więc nie wiem czy dobrze robisz docierając go teraz.

    #90144
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Dobra kabelek teraz odepnę i zawiozę go 10km do pracy ojca.
    Dziwne – niby „autoryzowany serwis zipp” na młodnickiej, a gaźnika regulować nie umieją… Mam teraz jechać do serwisu czy mogę na wiosne? Bo to chyba jest zależność od przebiegu?

    #90145
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Dziwi mnie, że w ogóle teraz zdecydowałeś się na zakup, ja bym kupił gdzieś na początku marca, żeby od razu móc jeździć. A co do przechowywania to wyjmij akumulator, przetaczaj skuter co jakiś czas, żeby opona się nie odkształciła, dokładnie go wyczyść i przykryj czymś przepuszczającym powietrze.

    #90146
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Jak nie wiadomo oco chodzi, to chodzi o pieniądze. Na wiosne ten sam skuter w tym samym salonie będzie kosztować 2499 zł – pytałem w salonie.
    Ja go kupiłem za cene nieco ponad 1100 zł, bo rocznik 2012. Więc opłacało mi się go kupić w grudniu jak śnieg leży.

    #90153
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    1100 zl? hm moze tez bym kupil 🙂

    #90155
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Właśnie chodziło mi o to, że w marcu (jeszcze zima) mógłbyś z rocznika 2012 taniej dostać, jednak 1100 zł to fajna cena.

    #90163
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Cena naprawdę ładna. A co do regulacji to jedź na wiosnę jak już go rozjeździsz trochę. Będą zresztą inne temperatury więc nastawy również mogą się trochę różnić. A najlepiej naucz się robić to sam – nic trudnego i za to się gwarancji nie traci.

    #90183
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Skuterek zawiozłem do Ojca pracy, wypolerowałem go przez 2 godziny ze WSZYSTKIEGO. Błyszczący, piękny z wymytym podwoziem, kołami, felgami, silnikiem, ogólnie to wyglądał jak prosto z fabryki, to go postawiłem w pomieszczeniu gdzie jest +20*C, i pożegnałem się z nim sławnymi słowami z jednego filmu skuterowo.com: „Baj Baj malutki” hehe
    Przebieg miał 29km. Na wiosnę podjade do serwisu niech mi go wyregulują, i zaczynam historię z torosem nr 2

    #90184
    matol1798
    Użytkownik
    • Postów: 750

    I tam masz kabelek czy moduł do wymiany? Ja mam z 2012 i mam moduł.

    #90186
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Kabelek odpiąłem i leciał licznikowo 80km/h – 15km/h (tyle mi przekłamuje licznik – będą musieli naprawić w serwisie) = 65km/h.
    Oczywiście nie pałowałem go tylko, ze zmiennymi obrotami i elegancko jeździł, tylko na światłach mi gasł na wolnych obrotach, tak, że musiałem go trzymać na hamulcu i na gazie.

    #90189
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Na wiosnę się nim zajmiesz i będzie git.

    #90197
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133
    #90201
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Szczerze to zazdroszczę ci tego nowego skutera 😀

    #90299
    KrzysiekP
    Użytkownik
    • Postów: 2 166

    ja sam osobiscie docieralem 4t zima i do tej pory do silnika do srodka nie zaglądam podobnie zrobilem ze swoja inca street; przezyla zime i z silnikiem mam spokoj

    #90319
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    na wiosne wyciągne sobie skuterek i pojade do serwisu na regulacje gaźnika i tego prędkościomierza aby nie zawyżał prędkości. Myślicie, że w ASO będą umieli naprawić ten prędkościomierz? Jak myślicie będą chcieli kasy, czy w ramach gwarancji zrobią to i ten gaźnik?

    #90320
    Semir
    Użytkownik
    • Postów: 152

    Jak masz gwarancję to powinni to naprawić w ramach gwarancji. A regulacja gaźnika to bajka 🙂 obejrzyj kilka fimów na youtube i sam sobie wyregulujesz a kase będziesz mieć na paliwo 🙂

    #98526
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    izdebski12, pisze tutaj bo nie mam Cie w znajomych, mam do Ciebie pytanie czy nadal sprzedajesz silnik?

    #98546
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    jasne, że tak. Pisz na gg

    #98547
    DooOminO
    Użytkownik
    • Postów: 1 610

    Podaj swoje gg bo coś nie mogę znaleźć tematu ze sprzedażą Twoich części, chyba, że masz moje to Ty napisz do mnie.

    #98553
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Izdebski fajnie że masz nową „eF szesnastkę” 🙂 mam nadzieję, że w następnym sezonie zabierzesz się z ekipą mazowiecką na jakąś wycieczkę 🙂

    #98594
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    a jaki preferujecie minimalny wiek?

    #98605
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Każdy może z nami jeździć – bez względu na wiek. Tak samo jak każdy (prawie) ma inny skuter.

    #98610
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    A to spoko jak chcecie jeździć z 16 latkiem to spox 😀
    Jak nigdzie na wakacje nie wyjadę to bardzo chętnie bym się wybrał moim nowym chinolkiem na dłuższą trasę, przedtem jeszcze będę musiał go dotrzeć, i na serwis go zawieść, aby mi naprawili prędkościomierz zawyżającą prędkość, i wyregulowali gaźnik.

    #98615
    Semir
    Użytkownik
    • Postów: 152

    Ja na Twoim miejscu poczytałbym w necie o regulacji gaźnika. To jest bardzo proste Kasę zaoszczędzisz 🙂

    #98616
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Nie mam co zaoszczędzać bo skuter ma dopiero 30km przejechane a więc ma pełną gwarancje. Po co mam się męczyć, tracić nerwy, wkurzać jak mogę za darmo na gwarancji go oddać do serwisu?

    #98618
    Semir
    Użytkownik
    • Postów: 152

    izdebski12 napisał:

    Nie mam co zaoszczędzać bo skuter ma dopiero 30km przejechane a więc ma pełną gwarancje. Po co mam się męczyć, tracić nerwy, wkurzać jak mogę za darmo na gwarancji go oddać do serwisu?

    Racja 🙂 nie pomyślałem o tym ;d

    #98620
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Jeśli serwis jest ogarnięty to dobrze wyreguluje, a jeśli nie to lepiej robić samemu.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button