Docieranie motorowera Benzer ws50

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #76906
    KamoBieniu
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Witam!
    Chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej dotrzeć mojego Benzera ws50. Ma on na liczniku 20km. Jeżdżę nim tak 35-40km/h. Dzisiaj przejechałem 15km na raz właśnie z prędkością 35-40km/h i gdy zajechałem do domu był dosyć gorący. Bardzo przestraszyłem się czy aby nie zepsułem już wszystkiego. Nie wiem za bardzo jak go docierać, ponieważ na każdej stronie internetowej pisze inaczej. W instrukcji jest napisane, żeby jeździć max 25km/h. Tak mam jeździć? Jak mam go w końcu dotrzeć żeby posłużył mi jak najdłużej? Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość. Czekam na szybkie odpowiedzi, ponieważ wprost nie mogę wysiedzieć na miejscu, tak bardzo chce mi się pojeździć. Pozdrawiam.

    #76919
    Lecho605
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Jak każdy wie instrukcje docierania są pisane przez prawników a nie przez inżynierów motoryzacji 🙂 ja docieram silniki w ten sposób: Liczy się przejechane pierwsze 30-40 km. Przez pierwsze 5 km trzeba jeździć bardzo spokojnie i przerwa. Następne 30 km jeździć w pełnym zakresie obrotów i chamowanie silnikiem. Np rozpędzasz go do vmax jedziesz tak około minuty i puszczasz gaz, zwolni do niskich obrotów redukcja i spowrotem do vmax-u. Przerwa około 20 minut żeby silnik ostygł i powtórka. Gdy będziesz miał na liczniku około 40 km wymień olej bo w nim jest najwięcej opiłków które mogą porysować tłok/ cylinder. Następne 200-300 km to normalna jazda ale nie piłowanie ani zamulanie. Przy 400 km znowu wymieniasz olej.Ważne jest chamowanie silnikiem i biegami bo wtedy silnik nie ciągnie paliwa tylko jest wypełniony próżnią i najlepiej się chłodzi. Tak dotarty silnik będzie służył długie lata.

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #76922
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Jak silnik może być wypełniony próżnią? 😀 Ale fakt – jeździj spokojnie, obroty max. 5000RPM i właśnie ważne jest hamowanie silnikiem – nie tylko ze względu na właśnie dobre chłodzenie się silnika lecz także na wspomnianą próżnię – dzięki niej opiłki z silnika są zasysane i wyrzucane przez wydech.

    #76924
    KamoBieniu
    Użytkownik
    • Postów: 7

    A nic narazie nie zepsułem?

    #76929
    Lecho605
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Nic. W instrukcjach zalecana jest pierwsza wymiana oleju po 300 km ale ja bym jednak radził zrobić ją po tych 30-40 km. Koszt oleju to rząd 30-50 zł zależy na jaki się zdecydujesz a nie narażasz się na zbędną utratę mocy czy też na krótszy żywot silnika. W razie czego pisz na gg 11659107 tam ci to dokładniej wytłumaczę 🙂

    #76933
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    KamoBieniu napisał:

    A nic narazie nie zepsułem?

    Na pewno nic nie zepsułeś. Docierając motorek stosuj się ściśle do zaleceń instrukcji obsługi. Instrukcję nie piszą prawnicy, jak tu się ktoś wypowiada, bo to nie jest ich dziedzina. Instrukcję piszą inżynierowie, producenci i trzeba ich słuchać, a nie gaz na full. Pamiętaj, twój motorek to nie japoński ścigacz którego podobnie jak samochodu nie trzeba docierać. Tu jest inna technologia wykonania! Docieraj jak piszą w instrukcji to w przyszłości nic nie będziesz miał sobie do zarzucenia gdy się coś z motorkiem stało.

    #76934
    Lecho605
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Do postu powyżej. Docieraj tak motor jak w instrukcji a życzę powodzenia 😀 Sam pomyśl kto by ci w instrukcji napisał że motor trzeba od razu na fula? Każdy kto kupuje taki motor to przeważnie 1 raz będzie siedział na takiej maszynie i od razu ma mu dawać w dupe? to jak samobójstwo. Zapytaj jakiego kolwiek mechanika a on ci słowo w słowo powtórzy to co ja jak się dociera silnik. docierając tak jak w instrukcji będziesz miał później muła albo silnik jak w kosiarce z 1,5km

    #76936
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Różni są ludzie, jedni przyjmują to co się do nich mówi, inni nie. Skoro ktoś jest taki mądry, niech pisze książki, instrukcje obsługi, albo poradniki…ewentualnie bajki dla dzieci 🙂

    #76937
    Lecho605
    Użytkownik
    • Postów: 21

    No właśnie to poczytaj sobie PORADNIKI w szczególności polecam poradnik MOTOMANA. Zarówno ja jak i moi koledzy którzy w ten sposób docierali motor mają porządnie dotarte motory (seryjne 50) a znam tych którzy docierali według instrukcji obsługi i tylko wąchają smród spalin za nami bo nie mogą przekroczyć 55 km/h. Teraz ratują się modyfikacjami, zakładają cylindry 70cmm a i to im nic nie daje bo znowu przy dotarciu „zamulają” silniki. A to tylko niepotrzebne koszta.. No ale jeśli kogoś na to stać to proszę bardzo 🙂

    #76939
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Pewnie pozakładali filtry stożkowe, teraz im muli..

    #76941
    Lecho605
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Ech człowieku.. filtr stożkowy ma za zadanie zwiększyć moc silnika po to są produkowane 🙂 A właśnie oni jeżdżą full seriami regularne przeglądy WEDŁUG INSTRUKCJI którą dostali z motorami. Oczywiście tak użytkowany silnik też będzie służył ale tak jak mówię moc porównywana z kosiarką do trawy, rewelacji nie ma się co spodziewać. A jazda w 2 osoby to już katusze i dla kierowcy jak i dla silnika 🙂

    #76944
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Człowieku, filtry stożkowe stosuje się do wyścigów, na tor gdzie remonty przeprowadzane są po każdym wyścigu!
    Moda jest na te filtry to kupują, nie myśląc co potem.

    #76949
    Lecho605
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Jeśli kupisz filtr na allegro za 10-15 złotych to się zgodzę. Syf w dolocie, poprzepalane tłoki. Kupujesz coś markowego np K&N + odpowiednia regulacja gaźnika i wszystko jest ok żywotność spada o 1-2%. A za to masz przyjemność z jazdy i rasowy dźwięk.

    #77026
    KamoBieniu
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Czyli mam się stosować do instrukcji z przymrużeniem oka, a jeździć ze zmienną prędkością (czyli najczęściej 35-40km/h, ale czasami przyspieszać do 55km/h, a czasami jechać 20-25km/h)? Mam nie zagrzewać za bardzo motorowera, czyli jeździć max 10km naraz, a potem przerwa do ostygnięcia? I mam zmienić olej jak przejadę 40km?

    #77042
    grzechu1978
    Użytkownik
    • Postów: 10

    Dokładnie

    #77053
    Lecho605
    Użytkownik
    • Postów: 21

    I obowiązkowe hamowanie silnikiem to najważniejsze!!

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button