docieranie 125

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #36545
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    witam 2mc temu kupiłem nowego chinczyka 125 ale nim nie jezdziłem(problemy z dokum)stał na ogrodzie i co pare dni odpalałem go na 20min. teraz nim jeżdze i stosuje się do art. o dotarciu, jak bardzo mogłem mu zaszkodzić przez odpalanie go bez jazdy- i jak teraz mogę sobie pomóc dziękuje

    #36553
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Nie zaszkodziłeś mu, najgorzej odpalać zimą przy ujemnej temperaturze otoczenia 😉

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #36584
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    i jeszcze jedno przy dojściu do 5000/obr jest dziwny dzwięk silnika jak przekrocze 5000 wraca podstawowy dzwięk lub jak obniżę do 4000 (to taki dzwięk podobny do turbiny z sam.osob.-nie śmiać się) nie wiem jak go opisać
    Pietro-dzięki

    #36600
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • Postów: 330

    Chodzi ci o taki charakterystyczny świst ? W silnikach 4T jest,to całkiem normalne przy większej prędkości.A najbardziej słyszę,to przy zwalnianiu.Ale dokładnie nie jestem w stanie wyjaśnić jak powstaje ten dzwięk.Mam 3 teorie- we wlocie powietrze do filtra,przy wlocie powietrza do gaźnika,czy przy wlocie powietrza do wentylatora…sam nie wiem.

    #36604
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    tak chodzi o taki charakterystyczny świst- więc wszystko jest w porządku tak?
    sprawdziłem stan oleju i na nie wkręcanym korku jest wyżej niż max nic nie robiłem myślałem że chińczycy specjalnie wlali więcej bo trzeba dotrzeć silnik tak czy się myle i go odlać

    #36610
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Sprawdzając poziom oleju nie wkręca się korka z miarką, więc na wkręconym pokazuje więcej. Jest ok.

    #36613
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    „sprawdziłem stan oleju i na nie wkręcanym korku jest wyżej niż max”
    na NIE WKRęCONYM olej konczy sie powyżej chropowatej chudej miarki

    #36620
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    To zmienia postać rzeczy…Jeżeli jest dużo ponad stan, nadmiar odciąg strzykawką poprzez wlew 😉

    #36625
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    ok tak zrobię-dzięki
    kiedys obiło mi sie teza że przy docieraniu zaleca się zwiększona ilość oleju ale może to mit?

    #36627
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Teza jest taka, żeby docierać na mineralnym oleju, (dotyczy 4T).

    #36629
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    napiszcie ile wam 125 lęcą na maxa ja mam (125 BN152QMI z 5.7KW chinczyk) i przy dotarciu poleciał 70km/h przez 3s i odpuściłem (trochę słabo)przejechanych mam 200km

    #36630
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    piotr1008 napisał:

    „sprawdziłem stan oleju i na nie wkręcanym korku jest wyżej niż max”
    na NIE WKRęCONYM olej konczy sie powyżej chropowatej chudej miarki

    Olej sie sprawdza na niewkręconym czyli wystarczy włożyć, wyjąć i sprawdzić.
    Większa ilość oleju przy docieraniu dotyczy 2T, w 4T nie wolno przekraczać poziomu max.

    #36645
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    wyciągnąłem olej strzykawką teraz jest max(do końca zwężenia,na nie wkręcanym korku)

    napiszcie ile wam 125 lęcą na maxa ja mam (125 BN152QMI z 5.7KW chinczyk) i przy dotarciu poleciał 70km/h przez 3s i odpuściłem (trochę słabo)przejechanych mam 200km

    #36646
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Niestety nie mam 125ccm, ale z tego co wiem powinien lecieć więcej. Mój 50ccm 70km/h leci ;/ Wszystko zależy… Ale napisz jak się ten skuter nazywa. Ty go kupiłeś nowy z silnikiem 125ccm, czy przerabiałeś?

    #36652
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Moje Kymco People 150, 10KM śmigało 90km/h. Wcześniej jeździłem Hondą Pantheon 125, 15KM pocisł max 120km/h, solo na płaskim odcinku drogi.

    #36655
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    kupiłem gotowca z tej stronki http://www.scooter.co.uk/125cc-cruiser-scooter-p-46.html?colour=1 dokładnie taki
    to są chinczyk Jinlun chyba silnik 125 BN152QMI z 5.7KW, Compression Ratio:9.5:1 Max.Torque:8.9/6000N.M/rpm

    #36658
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Niewiem czemu tam pisze, że Top Speed to 60MPH, czyli 96km/h. A jeśli licznik masz elektroniczny to Ci może pokazywać w MPH. Chociaż na zdjęciu jest pokazany analogowy, więc to wykluczam. Niemam pojęcia czemu tylko tyle idzie, a o marce nic nie da się powiedzieć, ale chińczuk, bo wszystko to samo. Wydaję mi się, ze tu będzie ten sam silnik co w Zippie Quantumie 125ccm.

    #36659
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    a przy docieraniu(mam przejechane 200km)może być słabszy i później rozwinie cała moc czy to bez sensu i od początku powinien dawać wszystko z siebie – acha musze tu dodać że ważę 112kg przy 186cm więc tęż chyba to nie jest plus dla skuterka

    #36661
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Czy ja wiem? W moim przypadku nie było tak, że potem mu się moc zwiększyła. Może ktoś bardziej doświadczony by się wypowiedział, ale docieramy skuter po to, by dobrze i długo nam służył, a nie po to by wzrosła moc. To, że tyle ważysz, to jest normalne, bo to są właśnie skutery dla bardziej masywnych ludzi, wyższych, o większej wadze, i to nie powinno przeszkadzać skuterowi. Mam podobny skuter, sam mam ponad 185, i po prostu na mniejszym skuterze wyglądałbym śmiesznie, bo nawet kolana by mi się nie mieściły 😉

    #36663
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    ZIPP QUANTUM 125- brat bliźniak tylko że mój ma 7.8KM a ZIPP 6.6KM moment obrotowy 8,9 zipp 7.1 sprężanie mój 9.5:1 zipp 10.5:1 więc teoretycznie powinien być szybszy w zipie podają top speed ok 115km/h a u mnie 96km/h

    #36670
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Buda jest ta sama, silnik nie wiem, ale też 125cc, też chińska produkcja, więc powinno być to samo. Tylko, że w zippie mogą wyolbrzymiać niektóre szczegóły…

    #36678
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    własnie wróciłem z przejażdżki i powiem że lepiej się zbiera doszedłem do 75km/h ale zbyt silny wiatr więc mogło być więcej-poza tym nie wiem czy chciałbym szybszy bo 70 starczy na to małe gówienko, na pewno mocniejszy. zobaczyłem filtr paliwa i myślałem że padnę ze śmiechu takie to malutkie, komarki miały większe chyba jutro popytam w sklepie o większy filtr i pompę- da to coś względem mocy czy trzeba dać też większy gaźnik(a to już koszty)
    – czy zmiana filtra i pompa paliwa na większy ma realny wzrost na moc(na spalanie na pewno) ???

    #36684
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Według mnie, po zmianie filtra i pompy nie zwiększy się moc. Prędzej gaźnik by coś dał. Może źle myślę, w tuningu jestem zielony, a brałem to na „chłopski rozum”. Wydaje mi się skoro montują silnik 125ccm, to wszystko jest dopasowane. Jak chcesz zwiększyć osiągi, to postaram się Ci podesłać za chwilkę jakiś artykuł o tuningu 😉

    #36686
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Tu masz artykuł, jak znajdę jeszcze coś to ci podrzucę 😉
    http://www.skuterowo.com/tuning-skutera-to-nie-takie-proste/

    #36689
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    wielkie dzięki Ryglos przeczytałem i z szedłem na ziemie-zero modyfikacji tylko bieżące przeglądy

    jest ktoś kto już kilka silniczków docierał i ma praktyczne porady co robić aby niezchrzanić tylko poprawić i dopracować mopeda-art cały czas czytam i się uczę

    #36692
    a123659
    Uczestnik
    • Postów: 2 527

    Nie ma za co 😉 Cieszę się, że mogłem pomóc 😉

    #36737
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    wymieniłem teraz sam olej(265km zrobione) półsynt.castrol 15W40W stary był zużyty czarny, i dalej w nocną podróż po mieście

    #36739
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    zrobiłem nocą 60km po wymianie oleju, ogólnie jest ok tylko martwi mnie prędkość dochodze do 72-73 na płaskim przy wietrze i nic więcej nie chce a w certyfikacie mam 100km/h
    ludzie od 50 mówią że robią 70-80km/h a ja dwa razy większym silnikiem(125) i dwa razy mocniejszym 72/73 COć TU NIE TAK i nie wiem co może ktoś ogarnięty mi wytłumaczy

    czy przy ponad 300km trzeba coś sprawdzić wymienić itp

    #36745
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Obawiam się że mogłeś zamulić silnik 20 minutową pracą na biegu jałowym bez jazdy jeżeli robiłeś to wielokrotnie.

    #36748
    piotr1008
    Użytkownik
    • Postów: 40

    Suawek jeśli masz racje to co teraz,widziałem w sklepie takie komponenty w płynie do wzmacnia silników-może tego spróbować

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button