Mierzy się po zewnętrznym obwodzie, ale czasami liczą inaczej.
808 i 804 to nie wielka różnica. Nie oznacza to, że na wariatorze wejdzie Ci wyżej. Jeśli dłuższy pasek na korektorze będzie w tym samym miejscu (bo korektor bardziej się nie ściśnie), to będziesz ruszać z niższych obrotów i stracisz na starcie ale rozpędzisz się do większej szybkości. Jeśli jednak na korektorze pas na wolnych obrotach będzie na większym obwodzie niż krótszy pasek, to zyskasz na starcie ale nic nie zyskasz na szybkości. Tak czy tak, zmiana długości czy szerokości paska na inny niż taki jaki dała fabryka, z reguły niesie mus regulacji napędu. Choć 4mm to nie wiele, to możesz odczuć różnicę że inaczej jedzie. Ja miałem 749 a wsadziłem 755 (6mm dłuższy) i na mocy dużo stracił, ale szybkość miał pod 80; tyle ze w dwójkę nie dawało się jechać. Po regulacji (rolki, sprężynki etc) udało się to opanować: miał dużo lepszy start i ciut większą szybkość.
Załóż i się przekonasz.
jak bym miał ten pasek to bym załozył i sprwdził chyba nie?
niewiem po co kupowac 808 skoro wynika z tego ze jest krotszy od 804 choc jego nazwa mówi co innego, kolektor juz jest zacisniety na starcie palec włożysz z 1cm
skuter od zera leci do 70 jednym ciągiem i nie dobija nawet do 75 jakby nagle skonczyła sie przkładnia
przewalilłem cały internet i znalazłem dwie wersje 804 i 808 pod ten silnik i teraz głupi jestem
zmierzyłem pasek 804 i ma 804 nawet ciut wiecej, według sprzedawców pasek 804 ma 800 a 808 ma 792 ? komu tu wierzyc
nie moja fota ale własnie o to mi chodzi
pasek od strony waria leży na tuleji choc nie jest luzny