Dlaczego skuter 4t po remoncie kopci na biało

Witam po wymianie tłoka pierścieni I cylindra skuter zaczął kopcić mi na biało a jednocześnie nie traci mocy przy składaniu uszczelkę pod cylindrem delikatnie posmarowałam ciemnym sylikonem czy to może być przyczyną czy raczej nie szczelne zawory proszę o pomoc.

Jaki to skuter? Chłodzony powietrzem, czy cieczą?

Zamontowałeś nowego tłoka, pierścienie tłokowe, cylinder. Jakiej firmy? Czy podzespoły były prawidłowo dobrane? Czy pierścienie tłokowe były prawidłowo ustawione przy montażu cylindra?

Co z samą głowicą? Została stara, czy też zmieniłeś? Jeśli jest stara to zmieniłeś uszczelniacze zaworowe?

Czy po odpaleniu silnika kopci cały czas na biało, czy tylko jak jest zimny? Czy zapach spalanego oleju jest wyczuwalny w spalinach? Jak gęsty jest ten dym?

Smarowałeś silikonem uszczelkę pod cylindrem, czy podgłowicową?