CZym rózni sie silnik 50 od 125??

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #124693
    Nok212
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Witam mam junaka 902 50 chialem polepszyc jego osiagi i zauwarzyłem na allegro silnik 125 :http://allegro.pl/silnik-cross125cc-ogar-900-street-benzer-los-i3283561408.html jest on z wygladu identyczny do mojej 50 czy wie ktos moze na czym polegaja te róznice ze jest to wieksza pojemnosc???? Czy mozna cos zmienic w moim silniku by stał sie taki jak ta 125??

    #124700
    GrupaOper
    Użytkownik
    • Postów: 86

    Ta różnica pomiędzy 50 a 125 ccm to jest pojemność skokowa cylindra. 125 nie są zablokowane i śmigają ok. 90 km/h bez przeszkód. Tylko na 125 musisz mieć osobne prawko kat. A1, a nie możesz jeździć na dowód, jak przy 50.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #124701
    GrupaOper
    Użytkownik
    • Postów: 86

    Poza tym, wymiana silnika to też procedury prawne, zmiana dowodu rejestracyjnego, często wymiana innych części w motorku, aby były zgodne z nowym silnikiem. Zastanów się.

    #124702
    krisbb
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Jednak roznicy znacznej nie widac wiec wiele osob instaluje 125 w miejsce 50 i smiga ,, ;] jak na niby 50-ce

    #124704
    GrupaOper
    Użytkownik
    • Postów: 86

    Tak, ale to wtedy nielegalne. Musisz mieć prawko A1 i uregulowane dokumenty. Inaczej możesz mieć problemy 🙂

    #124712
    Criters
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Mój 125 śmigał 130 km/h. Śmigał bo niedawno pan w busie mi wyjechał i wylądowałem w szpitalu. Teraz policja bada okoliczności wypadku. A więc gdybym miał 125 wciśnięte na motorower, oj to miałbym teraz kłopoty.

    Niech to będzie przestroga dla ciebie.

    #124714
    Michalk001
    Uczestnik
    • Postów: 1 646

    Criters napisał:

    Mój 125 śmigał 130 km/h. Śmigał bo niedawno pan w busie mi wyjechał i wylądowałem w szpitalu. Teraz policja bada okoliczności wypadku. A więc gdybym miał 125 wciśnięte na motorower, oj to miałbym teraz kłopoty.
    Niech to będzie przestroga dla ciebie.

    Sam sobie przeczysz – najpierw piszesz że twój 125 osiągał 130km/h. Następnie że gdybyś miał tam wsadzone 125 a nie 50 to miałbyś problemy. Czyli albo piszesz bajki że leci 130 albo miałeś tam 50cm3. No chyba że wsadziłeś 125 i wszystko prawnie zostało uregulowane.

    #124719
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Seryjne motocykle o pojemności 125ccm o mocy 11-17 KM osiągają maksymalne prędkości RZECZYWISTE 110-130km/h.
    Natomiast motorowery tuningowane do pojemności 80ccm(72ccm)o maksymalnej mocy 6-7 KM w sporadycznych wypadkach mogą krótkotrwale osiągnąć RZECZYWISTĄ prędkość ok. 90km/h – to że pojadą ponad 100km/h między bajki można wsadzić. A pomiary gps-em jak wszyscy wiemy nie są miarodajne.

    #124721
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    benekpe napisał:

    A pomiary gps-em jak wszyscy wiemy nie są miarodajne.

    Akurat pomiar prędkości przy pomocy GPS-u jest dokładny.

    #124724
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Tak to sobie wmawiaj. Poczytaj trochę literatury branżowej, a nie opieraj swoich opinii na podstawie podwórkowych pogawędek z kolesiami…

    #124728
    J23
    Uczestnik
    • Postów: 412

    Popieram kolegę benekpe. GPS wcale nie jest bezbłędnym prędkościomierzem. Lepszy będzie odpowiednio wyskalowany, markowy licznik rowerowy.

    #124729
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    benek ma racje jadac 70km na trzy sprzeta i samochod gps wskazywal koledze 50 km/h lipa i tyle
    wyniki sa nie wiarygodne gps
    wracajac do tematu to w polsce sprzedawane 125 osiagaja max 120-125 km
    i to czesto po zabawie zebatkami,gaziolami itp nie mowmy tu o yamaha czy honda tylko o polskio-chinskiem 125cm

    #124731
    CEFA
    Użytkownik
    • Postów: 844

    dalej do tematu od kwesti prawnych tzn od prawka A1 po wieksza obudowe (dekiel )od strony sprzegla i drugiej wentylatora kazdy gliniarz ktory ma male pojecie powtarzam male pojecie o moto zaraz zauwazy roznice i poleca konsekwencje (mowa tu o skutach 125 chlodzonych powietrzem)niektore 125 chlodzone ciecza nieodbiegaja parametrami od 50 chlodzonych powietrzem(wielkosc silnika i obudowy)tymi jeszcze przejdzie kontrola na innych mozna zaliczyc mase wydatkow i klopotow

    pozdrawiam

    #124748
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    benekpe napisał:

    Tak to sobie wmawiaj. Poczytaj trochę literatury branżowej, a nie opieraj swoich opinii na podstawie podwórkowych pogawędek z kolesiami…

    Kolego, jeśli chodzi o znajomość branży to chętnie z Tobą na ten temat podyskutuję. Nie wiem jakie Ty masz doświadczenie w branży, ale ja ukończyłem Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej w INSTYTUCIE SYSTEMÓW POMIAROWYCH, więc mam merytoryczne podstawy do dyskusji. Proszę podaj mi źródło w literaturze branżowej, które podaje niedokładność pomiaru prędkości przez GPS.

    #124934
    Criters
    Użytkownik
    • Postów: 36

    Michalk001 napisał:

    Criters napisał:
    Mój 125 śmigał 130 km/h. Śmigał bo niedawno pan w busie mi wyjechał i wylądowałem w szpitalu. Teraz policja bada okoliczności wypadku. A więc gdybym miał 125 wciśnięte na motorower, oj to miałbym teraz kłopoty.
    Niech to będzie przestroga dla ciebie.

    Sam sobie przeczysz – najpierw piszesz że twój 125 osiągał 130km/h. Następnie że gdybyś miał tam wsadzone 125 a nie 50 to miałbyś problemy. Czyli albo piszesz bajki że leci 130 albo miałeś tam 50cm3. No chyba że wsadziłeś 125 i wszystko prawnie zostało uregulowane.

    Czytanie ze zrozumieniem!
    Napisałem, że gdybym oszukał i zamiast normalnego 125 z motocyklową blachą i prawkiem A1, jeździł czymś co nazwę „motorowerem z silnikiem od motocykla” miałbym problemy.

    @tmielcarz
    Benekpe nie poda Ci tego źródła, tak jak mi nie udowodnił, że Kymco ma silnik z Hondy. Oczywiście, że pomiar GPS-em jest miarodajny.

    #124937
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Criters napisał:
    @tmielcarz
    Benekpe nie poda Ci tego źródła, tak jak mi nie udowodnił, że Kymco ma silnik z Hondy. Oczywiście, że pomiar GPS-em jest miarodajny.

    Niczego innego się nie spodziewałem. Widocznie jego „koledzy od podwórkowych pogawędek” nie byli w stanie dostarczyć mu rozsądnych argumentów do dyskusji. W internecie jest dostępnych sporo materiałów akademickich dotyczących dokładności pomiarów prędkości i położenia przy pomocy GPS-u, ale obawiam się, że mógłby ich nie zrozumieć :). Zamiast tego mógłby chociaż zapoznać się ze specyfikacją typowych odbiorników GPS, np.: http://www8.garmin.com/manuals/425_TechnicalSpecification.pdf

    Cytat z sekcji „Accuracy”:
    „Velocity: 0.1 knot RMS steady state”

    1 węzeł = 1.8 km/h
    steady state = stan ustalony (w tym wypadku – stabilna prędkość podczas badania)

    #124948
    DamianRysiekSr
    Użytkownik
    • Postów: 323

    No chyba logiczne, że jak ktoś ma GPS, z najwyższej półki to poda dokładną prędkość (albo błąd pomiaru będzie minimalny, czyli +- 5 kilometrów)

    Zresztą jeśli chodzi o pomiary prędkości wolę prostsze metody, tj. zwykły licznik linkowy, bez żadnego skomputeryzowania.

    Co do prędkości rozwijanej przez polsko-chińskie 125, to benekpe ma rację, sam już od jakiegos czasu rozglądam się za CBR 125R, wyszukuje opinie o niej, czytam fora motocyklowe.
    I nie ma szans żeby chińska 125tka poleciała 130 km/h ;/
    Najwyżej 100 km/h, przecież 100% seryjna honda cbr 125 ledwo pojedzie 140 km/h….
    Ludzie zejdzcie na ziemię, czy Wam tak spieszno do czarnych worków? Bo mi nie ;d …

    #124961
    tmielcarz
    Użytkownik
    • Postów: 147

    DamianRysiek… napisał:

    No chyba logiczne, że jak ktoś ma GPS, z najwyższej półki to poda dokładną prędkość (albo błąd pomiaru będzie minimalny, czyli +- 5 kilometrów)

    Nie +/- 5km/h tylko +/- 0.18km/h. Taką dokładność mają typowe odbiorniki GPS, a nie te „z najwyższej półki”.

    #125120
    enter1978
    Użytkownik
    • Postów: 579

    Criters bajki wypisuje, ten silnik 125ccm zamontowany w starym simsonie s51 który waży tyle co rower, rozpędza tego simsona do 115km/h mierzone autem więc rzeczywiście to pewnie nawet te 115 nie pociągnie bo auto też ma na pewno jakieś przekłamanie. Chiński motocykl 125ccm warzy ponad 100kg. To jeśli silnik który ma 8 czy 9 koni rozpędzi motocykl do 100km/h to i tak dobrze na więcej bym nie liczył. Moje pędzidło ma 15 koni i 120km/h to max, a silnik ma prawie dwa razy więcej koni i dwa razy większy moment obrotowy od takiego chińskiego 125 fmb.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button