Czy po zdjęciu blokady z wariatora (blaszka) trzeba wyregulować gaźnik?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #43440
    kubas121
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Posiadam skuter peugeot vivacity rocznik 2000. Dzisiaj zdjąłem tą dodatkową blaszkę z wariatora. dodam ze te rolki w środku były już dosyć poździerane, a sam wariator w środku wydawał sie jakby brudny (pomyślał ze to jakis smar albo coś takiego, więc zostawiłem tak jak było). Problem w tym że osiągi skoczyły raptem z licznikowego 50km/h na 55-57km/h :/.Jest to jedyna blokada która blokuje v-max. Jest jeszce druga zawirowywacz spalin, ale ma on wpływ tylko na przyspiesznie. Wie ktoś jaka może być przyczyna? Może problem tkwi w niewyregulowanym gaźniku, albo po prostu skuter jest już stary i wysłużony (23 tys na liczniku).

    #43442
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    A właśnie że zawirowywacz spalin powinien być ucięty jak pierwszy bo w 2T tłumik to bardzo ważna rzecz.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #43452
    kubas121
    Użytkownik
    • Postów: 7

    Kapuchon napisał:

    A właśnie że zawirowywacz spalin powinien być ucięty jak pierwszy bo w 2T tłumik to bardzo ważna rzecz.

    Właściwie to próbowałe zdjąć tą blokadę, ale ni jak nie mogłem znaelźć tego zawirowywacza (być moze poprzedni właściciel go usunął?!, z przyspieszenia jestem zadowolony więc moze rzeczywiście został juz wczesniej odcięty). Szukałem wszędzie i nie moge znaleźć. A jak z tym gaźnikiem? regulować czy nie? skuter chodzi normalnie nie dławi sie nie gasnie itd, tylko po prostu ma słabe osiągi

    #43467
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Ja po odblokowaniu nic nie regulowałem i śmiga. Zawirowywacz spalin to taka dodatkowa rurka odchodząca od tłumika przy mocowaniu do głowicy.
    Należy ją uciąć i zaspawać po niej dziurę. Bez spawarki się nie obejdzie.

    #43483
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Po zdjęciu blaszki nie trzeba regulować gaźnika, bo on nie ogranicza obrotów silnika tylko przesuwanie się paska po talerzu wariatora. Brud, który znalazłeś w środku przekładni to w większości starty pasek napędowy. Bieżnie rolek, wariator, sprzęgło – tam nigdzie nie ma prawa znaleźć się jakikolwiek smar! Jeżeli masz 2T, to ta rurka może ograniczać osiągi, w 4T zazwyczaj jest to głównie wymóg homologacyjny (czystość spalin). Przy takim przebiegu warto podjechać do pierwszego lepszego warsztatu, żeby zmierzyli sprężanie czujnikiem wkręcanym w miejsce świecy – cylinder, tłok i pierścienie mogą być już wyeksploatowane.

    #44633
    Bartolini
    Użytkownik
    • Postów: 373

    Po usunięciu zawirowywacza polecam jednak regulacje gaźnika. Po usunięciu zmienia się ilość powietrza docierająca do gaźnika.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button