Czy ktoś posiada ROMETA MAXI 125 ?

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #83713 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • 3
    • 481Postów:

    Witam. Czy ktoś posiada i jeździ oraz ma jakieś doświadczenia z maxi skuterem a raczej motocyklem ROEMET MAXI 125 ? Zastanawiam się nad kupnem takiego modelu i chciałbym poznać jakieś doświadczenia te dobre i złe 🙂 Postanowiłem zadać takie pytanie pownieważ produkt jest stosunkowo nowy i w necie mało jest poświęcone na jego temat. pozdrawiam.

    #83719 Reply
    Dziadek100
    Użytkownik
    • 31
    • 802Postów:

    Wprawdzie nie mam takiego skutera ale dość dobrze się mu w sklepie przyjrzałem.Może się czepiam,ale plastiki kiepskiej jakości i bardzo żle dopasowane,tak ogólnie może się podobać (kwestia gustu).Czytając dane techniczne to trzeba przyznać że żadna rewelacja.8km mocy to niewiele,a prędkość maksymalna 90 km/h też słaba.Myślę że aby nie zarżnąć silnika prędkość podróżna oscyluje około 60-70 km/h.Znając życie z czasem wyjdą jakieś niedoróbki,ale jak zadbasz o niego będzie Ci długo służył.Plusem na pewno jest to że części są tanie i dostepne i dużo serwisów.Osobiście doradzam zastanowić się nad modelem 250 – o ile pieniądze nie są problemem :).

    #83720 Reply
    harekop
    Użytkownik
    • 31
    • 530Postów:

    http://otomoto.pl/piaggio-x9-evolution-125-2007r-okazja-M3395621.html

    Nie lepiej kupić coś takiego ?

    http://otomoto.pl/piaggio-mp-3-okazja-125cm3-M3373630.html

    Jeśli chcesz się wyróżnić to moze coś w tym typie ?

    #83723 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    wydaje mi się , że maxi 125 ma chiński silnik 152qmi, czyli taki jak w romet retro 125 lub zipp quantum też 125, spalanie ~3.5/100, 6.5 KM z tego co widziałem, to romet retro naprawdę dobrze się zbierał i leciał coś koło 95 km/h , ale maxi 125 jest większy, więc pewnie wolniejszy, ale różnie może być bo nie widziałem jak jeździ taki skuterek w praktyce.

    #83724 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • 3
    • 481Postów:

    nie, nie chodzi tu o wyróżnianie tylko o kasę. 125 MAxi da sie kupic juz za 5500 tyś. Chcem kupic tylko nowy lub prawie nowy. Na rynku wtórnym jeszcze ich nie widziałem nigdzie. Sporo np jest zipp raven 250 używany da się kupic w granicach 4000 tyś zł z symbolicznym przebiegiem… ale to już nie skuter :)dzięki za wszelkie przemyślenia. pozdrawiam

    #83726 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    Ja bym sobie odpuścił tego MAXi Rometa. Nie chodzi o silnik, ale o nadwozie. znając życie, to wyprzedadzą stany magazynowe i później będzie problem z ewentualnymi częściami.
    Jeżeli chińska 125, to najlepiej Ferro 125 lub Quantum 125, czyli coś w popularnej budzie, do której jest moc części zamiennych. Poza tym sam silnik 125 jest bardzo ciekawy i az dziw, że tak mało popularny w Polsce. Byc może potencjalnych klientów zniecheca jego moc katalogowa, ale trzeba wziać pod uwagę fakt, że ta moc dotyczy jednostek ze zwykłymi modułami i ograniczeniami. Poza tym większa pojemnośc, to nie tylko moc, ale tez moment obrotowy i o wiele przyjemniej jeździ się skuterem, np. silnikiem 125 o mocy 7 KM, niż wyżyłowaną mniejszą pojemnością.

    #83765 Reply
    ArtekToros
    Użytkownik
    • 3
    • 481Postów:

    no wiec właśnei sie obawaim że później bede musiał sam plastikirzeźbic a części moga nie być tanie …ehhh patrzyłem te ferro, quantum i znalazłem nawet madexa czyli tosamo co quantum póxniejszy 125cm nawet spoko. trzeba bedzie sprawe przemysleć. do tego co powiedziałeś J23 to części w każdym sklepie dostanę „”

    #83770 Reply
    Lukario
    Użytkownik
    • 7
    • 1 187Postów:

    ferro,madex,quantum, też bym to brał , bo silnik jest wprost proporcjonalny do wielkości skutera. a części w miarę tanie.

    #83824 Reply
    ruphert
    Użytkownik
    • 1
    • 89Postów:

    Ten Romet jest niewiele tańszy od Hondy Vision 110 w promocji za 6900, ja wybrałem Hondę 🙂

    #138198 Reply
    dzozef99
    Użytkownik
    • 6
    • 22Postów:

    witam
    jestem właśnie posiadaczem Maxa 125.
    zrobiłem nim 2000km.
    na początku były problemy z piskami lecz serwisant je usuną.
    są pewne nie doróbki plastiki nie spasowane idealne lecz jest to normą przy seryjnym składaniu.
    Tylko dziwi mnie fakt że nie mogę dotrzeć do informacji ile modeli Maxa zostało sprzedane?
    U mnie w Olsztynie nie spotkałem jeszcze takiego?
    na trasie spisuje się świetnie nie narzekam.

    #138279 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    J23 prawdę napisał, 7 koni zniechęca ale ważniejszy jest moment obrotowy, całkiem nie dawno widziałem w akcji chiński silnik 125ccm dokładnie taki jak jest montowany w quantumie 125. Jechałem sobie autem za skuterkiem, skuterek pomykał sobie 80km/h, jadę sobie za nim kilka kilometrów, nagle zaczął padać deszcz a kierowca jak się za chwile okazało był juz blisko domu i żeby nie zmoknąć za bardzo przekręcił manetkę, i oczom nie wierzyłem fakt widziałem że skuter ma więcej niż 50ccm bo miał dużą tablicę rejestracyjną i dobrze przyjrzałem sie silnikowi to był chiński silnik z quantuma 125 ten co ma te biedne 7 koni, ale on w niezłym tempie rozpędził się do 120km/h. Szczęka mi opadła nie wiem może miał troszkę większy cylinder, może jakies inne drobne modyfikacje, a może był seryjny w sumie zipp podaje prędkość max quantuma 125ccm 115km/h, może i ma tylko 7 koni ale zapieprza wcale nie gorzej jak mój chińczyk po swapie na piaggio 125ccm i mocy 15koni, (i którego nawet drobne naprawy kosztują majątek) a tu china za małe pieniądze zapierdziela tak samo bo i mój max pociągnie 120km/h. Byłem tak mile zaskoczony tym skuterkiem który przypadkiem spotkałem na drodze że po głowie chodzi mi taki silnik, po zgonie mojego obecnego. Może i przyspieszenie ma słabsze od mojego ale biorąc pod uwagę koszty eksploatacji jest warty zainteresowania. A na allegro używki widziałem po 400zł remont tego kosztuje jakieś śmieszne kopiejki i lata jak ta lala. Co do samego rometa maxi to widziałem go tylko na zdjęciach i nic o nim nie mogę powiedzieć, wygląda na duży i wygodny.

    #138329 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    Chińskie 125 mają przeważnie zblokowane moduły zapłonowe do prędkości 80-85 km/h, a skutery z tym typem silnika 152QMI lub 157QMJ (150) są bardzo popularne na zachodzie. Nawet w USA chińskie skutery 150 dość dobrze się sprzedają. Poza tym do tego typu silnika jest multum części tuningowych. Chociaż przy cylindrach 170 czy 180 trzeba rozwiercać karter, żeby weszła tuleja. Są też dostępne wały korbowe z większym wykorbieniem, ale to już przerost formy nad treścią. Żeby fajnie usprawnić ten silnik to polecam wstawienie cylindra nicasilowego Airsal 150, do tego wałek rozrządu A8 (sport) lub A14 (Racing), inny wydech i ewentualnie zmienić filtr powietrza + dysza. Do przekładni można wstawić wariator Naraku, a gdy mocy będzie w zapasie, to można zmienić przełożenie w reduktorze.

    Przy okazji pochwalę się, że mam teraz w garażu Benzera Barneta 125. Wygodny skuter, dobrze wyprofilowana kanapa i koła 13 zapewniają całkiem komfortową jazdę. Na razie zrobione tylko kilkanaście km, ale jeździ się bardzo przyjemnie.

    Dokładnie to taki model:

    #173675 Reply
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Posiadam 125-kę z chińskim silnikiem GY6, rzeźbioną na… 170 cm3 (według wszelakich prawideł) i jestem z tego relatywnie zadowolony. Japonio, klękaj. 😉

    #176076 Reply
    Mścisław Bystrzanowski
    Użytkownik
    • 2
    • 11Postów:

    H2O napisał:

    Posiadam 125-kę z chińskim silnikiem GY6, rzeźbioną na… 170 cm3 (według wszelakich prawideł) i jestem z tego relatywnie zadowolony. Japonio, klękaj. 😉

    Wprawdzie nie Maxi ale Retro 7 125 – czyli coś takiego http://www.romet.pl/Moto,RETRO_7_125,20,667,14050,2014.html
    Jeździ się tym naprawdę dobrze, szczególnie po zatłoczonych ulicach (bez problemu mieści się pomiędzy poszczególne auta). Siedzisko jest całkiem wygodne, przez niewielką wagę i silnik 125 jest dynamiczny – nie zamula gdy trzeba przyśpieszyć. Nie wiem jak Maxi – ale Retro 7 sprawuje się dobrze.

    #176080 Reply
    Antonio Lux Torpeda
    Użytkownik
    • 0
    • 5Postów:

    dzozef99 napisał:

    witam
    jestem właśnie posiadaczem Maxa 125.
    zrobiłem nim 2000km.
    na początku były problemy z piskami lecz serwisant je usuną.
    są pewne nie doróbki plastiki nie spasowane idealne lecz jest to normą przy seryjnym składaniu.
    Tylko dziwi mnie fakt że nie mogę dotrzeć do informacji ile modeli Maxa zostało sprzedane?
    U mnie w Olsztynie nie spotkałem jeszcze takiego?
    na trasie spisuje się świetnie nie narzekam.

    Mój znajomy z osiedla jeździ też tym Maxi. Kupił go od nowości. Z tego co z nim ostatnio rozmawiałem to jest zadowolony – tam na przeglądzie gwarancyjnym ustawili mu coś, powymieniali płyny i kazali jeździć 🙂 Jednego dnia zrobił około 100 km aby przetestować – test przebieg pomyślnie – tylko na benzynę wydał całe 14 zł 🙂

    #176085 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Antonio Lux … napisał:

    Jednego dnia zrobił około 100 km aby przetestować – test przebieg pomyślnie – tylko na benzynę wydał całe 14 zł 🙂

    No popatrz, nic się nie posypało 🙂
    Jakby zrobił 10000 km to może byłby powód do dumy, ale nie 100 km 🙂

    #176087 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 493Postów:

    zobacz posty snajpera co naprawia chinole z przebiegami po 30 tyś. ALE RACJA, u niego rekordzistą jest kymco S9 – 49 tyś przelotu

    #176088 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 82
    • 3 102Postów:

    Znam przypadek takiego GD jak ja mam z przebiegiem 80.000 bez remontu.

    #176089 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 493Postów:

    ale nie w 50tce. wiec to nic nadzwyczajnego

    #176614 Reply
    Memłon Bzdziągwa
    Użytkownik
    • 0
    • 2Postów:

    Wombat napisał:

    ale nie w 50tce. wiec to nic nadzwyczajnego

    Mi na moim Romet Z 125 niedługo 70k km pęknie 🙂 i cały czas jest żwawy 🙂 Chciałem go przed wakacjami sprzedać – ale przygotowałem go do sezonu i trochę szkoda mi było włożonej pracy 🙂 W przyszłym roku zapoluje na http://www.romet.pl/Moto,OGAR_CAFFE_125,20,666,14043,2014.html
    Miałem okazję nim kilka razy jeździć. Niesamowicie sprytny sprzęt 🙂

    #176659 Reply
    belek24
    Użytkownik
    • 4
    • 16Postów:

    Memłon Bzdz… napisał:

    Mi na moim Romet Z 125 niedługo 70k km pęknie 🙂 i cały czas jest żwawy 🙂 Chciałem go przed wakacjami sprzedać – ale przygotowałem go do sezonu i trochę szkoda mi było włożonej pracy 🙂 W przyszłym roku zapoluje na http://www.romet.pl/Moto,OGAR_CAFFE_125,20,666,14043,2014.html
    Miałem okazję nim kilka razy jeździć. Niesamowicie sprytny sprzęt 🙂

    Ogar to akurat jedna z lepszych konstrukcji w stajni Romet. Dorównywać mu może obecnie ZK 125 lub Z 125. Miałem okazję jeździć na Z 125 i Ogar. Różnią się od siebie w niewielkim stopniu (kilka różnic konstrukcyjnych). Wydaje mi się, że po wprowadzeniu możliwości jazdy na kat. B ich ilość na polskich drogach znacznie wzrośnie. Są stosunkowo mało zawodne i ekonomiczne. No i nie trzeba stać w korkach, jeżeli ktoś się pewnie czuje pomiędzy samochodami.

    #176668 Reply
    H2SO4
    Użytkownik
    • 1
    • 243Postów:

    maxell napisał:
    Znam przypadek takiego GD 250, takiego jak ja mam i jest już z przebiegiem 80.000 bez żadnego remontu.


    Widocznie olej jednak w nim wymieniał i zawory pewnie też jakby regulował.
    Dość dziwny to jest człowiek, bo podobno każdy silnik spalinowy zawsze sam się serwisuje i nawet to i tamto ustawia sobie samodzielnie, wg. dedykowanego ku niemu manuala serwisowego i potem wszystko jest już zawsze OK. Tak głosi tutejsza legenda.

    Nigdy nie walczę z legendą, ja ją zawsze podsycam. W opór nawet. Tak zwyczajnie.

    #176670 Reply
    snajper061
    Użytkownik
    • 2
    • 691Postów:

    Tak rekordzistą był s9lc ale pamiętajcie że używał go dziadek i nigdy nie miało palonej gumy nie było stawiane na koło itp i do dziś nie ma zdjętych blokad.

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: Czy ktoś posiada ROMETA MAXI 125 ?
Twoje informacje:




Back to top button