Chwytak powietrza – Czy to coś daje i jest warte zachodu?
- This topic has 11 odpowiedzi, 8 głosów, and was last updated 11 years, 10 months temu by barteklodz.
- AutorWpisy
- 6 maja 2012 dnia 13:19 #58501AnonimNieaktywny
- 2
- 7Postów:
Tak się zastanawiam czy nie zamontować tzw. chwytak powietrza, który dodatkowo chłodziłby silnik. Czy jest to według was opłacalne?
6 maja 2012 dnia 13:58 #58507Jak maszyna się nie przegrzewa to szkoda kasy i zachodu
6 maja 2012 dnia 14:02 #58508oplacalne. i jesli robisz do 4T to kawalek butelki plastikowej, nozyczki, czarny spray i 15 minut i masz chwytak. Sam taki zrobilem do poprzedniego skutera i wygladal super, identycznie jak ten co mozna kupic. mial identyczny kolor co obudowa silnika, wiec nie ktorzy mysleli ze to orginal i ze tak wyszedl z fabryki, fakt ze butelka nie jest twardym tworzywem ale nikt w to nie zamierza kopac a nawet jak sie zlamie to w chwile mozna zrobic nowy, u Mnie byl poltora roku i sprzedalem skuter.
No ale jak sama nazwa wskazuje ma chwytac i to robi. wiec te 15 minut zabawy jest oplacalne. A sam zauwazylem ze przy wiekszych predkosciach na dluzszych dystansach silnik tak sie nie gotowal i nie tracil mocy6 maja 2012 dnia 14:57 #58522AnonimNieaktywny- 2
- 7Postów:
No, a jak by to wyglądało, gdybym zamontował w 2T?
6 maja 2012 dnia 17:00 #58537to taki gadżet. optycznie zyskasz
6 maja 2012 dnia 17:55 #58549Proponuję chwytak + sportowy wentylator (większe skrzydełka).
6 maja 2012 dnia 19:01 #58559CrisPL zamontujesz i będzie wyglądało tak samo w każdym skuterze 😛 poprostu 4T ma tą kratkę taką bardziej wystającą. A średnica butelki którą wziąłem była identyczna jak obwódka tej kratki co wpada powietrze. Wcisnąłem i nawet nie mocowałem klejem czy na śrubki. Ty będziesz musiał po kombinować na śrubki ale wszystko się da.
A fakt że sportowy wiatrak będzie dodatkowo opcją, lecz nigdy go nie testowałem7 maja 2012 dnia 12:29 #58621ma ktos zdjecie tego?
18 maja 2012 dnia 18:07 #60028pytanie czy skuter faktycznie się przegrzewa? jak tak to najpierw większe śmiglo jak pisze pietro, a potem cała reszta
18 maja 2012 dnia 19:19 #60033Jeżeli jest taka potrzeba to czy nie lepiej zdjąć obudowę z silnika? Będzie lepszy opływ powietrza podczas jazdy niż daje taki wiatraczek. A co do robienia chwytu to http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46734
18 maja 2012 dnia 19:38 #60038MichalWujak napisał:
Jeżeli jest taka potrzeba to czy nie lepiej zdjąć obudowę z silnika? Będzie lepszy opływ powietrza podczas jazdy niż daje taki wiatraczek. A co do robienia chwytu to http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46734
Bez obudowy i wiatraczka nie byłoby wymuszonego ciągu powietrza wokół całego cylindra. Obudowa daje minimalne podciśnienie zasysania powietrza, bez niej powietrze wirowałoby wokół samego wiatraczka. Chwytak daje lepszy ciąg, a w połączeniu z wydajniejszym wentylatorem, lepsze chłodzenie.
18 maja 2012 dnia 19:56 #60041MichalWujak napisał:
Jeżeli jest taka potrzeba to czy nie lepiej zdjąć obudowę z silnika? Będzie lepszy opływ powietrza podczas jazdy niż daje taki wiatraczek. A co do robienia chwytu to http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46734
dzięki takim pomysłom mam co robić 🙂
nie bez powodu powietrzaki są nazywane odkurzaczami, przyłóż rękę do wylotu powietrza i dodaj gazu, wtedy poczujesz co miał projektant w założeniu
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.