Benzer (ws) 50 / Rozrząd i Kranik

Witam, posiadam motorower Benzer ws 50 (cylinder 70). Mam kilka ważnych pytań, na które ciężko mi znaleźć odpowiedź.

  1. Czy luźny rozrząd (łańcuch) powoduje spadek mocy, zwiększenie spalana o (X/100km), zwolnienie przyspieszenia, czy też uszkadza znacznie silnik?

  2. Dlaczego na normalnym odkręceniu paliwa, czasem spływa tak, jakby faktycznie spływalo po boku wężyka a na drugiej stronie pusto? Przy załączeniu rezerwy (w góre) paliwo płynie przez całą objętosc wężyka.

  3. Czy jeśli mam np. zatankowane (5L/8L), więc ‘prawie’ do pełna - mogę jeździć z załączoną rezerwą bez większych obaw o uszkodzenie/zalanie silnika?

Silnik; 139 fmb
Cylinder; 72cc
Obroty na ‘biegu jałowym’; 1900-2200

Ad. - Rozrząd zamierzam jak najszybciej wymienić, zamówiłem potrzebne części, filtry i inne rzeczy + regulacje zaworów czy też gaźnika - rówież zamierzam zrobić (w tym tygodniu).

Luźny łańcuszek rozrządu może spowodować przeskoczenie go o jeden lub dwa zęby. Spowoduje to spadek mocy, trudności z odpaleniem i ryzyko spotkania się tłoka z zaworami. Kranik może tak działać, na zwykłym ustawieniu leci mniej paliwa i spływa ono po ściance przewodu paliwowego, gdyż rurka wewnątrz zbiornika jest dłuższa i przez to może być mniejszy przepływ - ale jeśli silnik pracuje normalnie i nie brakuje mu paliwa to jest wszystko ok. Nawet jak nalejesz do pełna i otworzysz rezerwę to nic się nie stanie - paliwo leci szybciej, ale w gaźniku jego poziom jest stały i regulowany zaworkiem iglicowym który nie pozwoli na “przelanie” gaźnika. No chyba że się rozreguluje, ale wtedy łatwo to naprawić.