Benzer Barnet GP 4T problem z regulacją gaźnika

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Benzer Barnet GP 4T problem z regulacją gaźnika

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kriss Kriss 6 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #116204
    Zdjęcie profilowe Kriss
    Kriss
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam,
    Mam problem z regulacją gaźnika w moim skuterze… Regulację wykonuje w dany sposób:
    Po odpaleniu silnika i wstępnym rozgrzaniu na biegu jałowym ok. 2-3 minuty pracy.(jeżeli silnik gaśnie, należy w tym czasie dodać gazu i utrzymać najniższe stabilne obroty). Wkrętem regulacji przepustnicy doprowadzamy do stabilnych obrotów (rzędu 1700-1800/min), następnie wkrętem składu mieszanki , poprzez bardzo WOLNE wkręcanie lub wykręcanie, doprowadza się do przyrostu obrotów. Wkrętem regulacji przepustnicy obniżamy obroty na poziomie 1700-1800/min, a wkrętem składu mieszanki znowu podwyższamy obroty. Po kilku takich „operacjach” obroty silnika będą stabilne. Przy ostrym dodaniu gazu, silnik powinien płynnie, ale energicznie wchodzić na obroty. Po cofnięciu rol-gazu, obroty powinny dość ostro zmniejszyć się do poziomu biegu jałowego (nie powinno być tzw. zjawiska wybiegu silnika).

    Po wymienionych wyżej czynnościach skuter zaczął mi „kichać” jak by miał zbyt ubogą mieszankę. Przed regulacją „strzelał” jak by miał zbyt bogatą mieszankę. Jestem początkującym użytkownikiem i bardzo bym prosił o radę.
    Z góry dziękuje,
    Kriss

    Nie moc silnika, a TECHNIKA zrobi z ciebie zawodnika !
    #116267
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 393

    Z tą regulacją wolnych obrotów w skuterze, to jest tak, że nie do końca teoria jest zgodna z praktyką (z uwagi na opory przekładni i wymuszone chłodzenie). Głównie chodzi o to, żeby wolne obroty ustalić na poziomie 1800-2000/min i obserwować, jak zachowuje się silnik, gdy wkręcimy go na obroty, chwilę tak przytrzymamy i odpuścimy manetkę. Przeważnie reakcja silnika jest taka, że po odpuszczeniu gazu silnik obniży swoje obroty, a po chwili wejdzie na wyższe, wcześniej ustalone. Nie należy się tym przejmować, tylko tak wyregulować, żeby po odpuszczeniu z tych wysokich obrotów silnik nie zgasł. Sugeruję też sprawdzić luzy zaworowe, a gaźnik regulować po jeździe i dobrym rozgrzaniu.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #116338
    Zdjęcie profilowe Kriss
    Kriss
    Użytkownik
    • Postów: 5

    może ktoś jeszcze coś dołoży? 🙂

    Nie moc silnika, a TECHNIKA zrobi z ciebie zawodnika !
Oglądasz 3 posty - 1 przez 3 (z 3 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie