Barton Travel 125 zimowy serwis

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Barton Travel 125 zimowy serwis

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Marcik Marcik 1 tygodni, 1 dni temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #658697
    Zdjęcie profilowe Marcik
    Marcik
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Witam, mam takie pytanie, może ktoś coś będzie wiedział o tym modelu co nieco. Ogólnie rezygnuję z serwisu gwarancyjnego (motor jeździł do pierwszego przeglądu – podmiana akumlatora). Motor kupiony rok temu w wakacje, przejechane 1500km, więc dotarty. Olej nie mam pojęcia jaki jest (zalecany castrol, mobil 10w40). Akumlator zmieniłem z żelowego na zwykłą sprawdzoną kwasówkę. Motor jest na wtrysku. Chcę zrobić serwis na własną rękę przed latem.

    Jaki olej wybrać full syntetyk, czy półsyntetyk starczy. I czy 10w40? Jeżdżę w dwie osoby zazwyczaj w lecie (wysokie temperatury) po górzystym szosowym terenie, więc motor nie ma lekko.

    Smar do łańcucha zakupiłem firmy motoul, łańcuch sam naciągnę.

    Ktoś ma pojęcie gdzie są filtry w tym motorze i czy wgl. są? Oraz czy jest jeden olej do skrzyni i silnika?
    Czy wymieniać płyn hamulcowy, czy na razie jeszcze nie trzeba?

    Pozdrawiam.

    #658712
    Zdjęcie profilowe Spider
    Spider
    Użytkownik
    • Postów: 150

    Biegówki nie są moim… ^kucykiem^, więc podaj tutaj swój… kod silnika, logotyp z zaszczepienia tego… EFI, może to się jakoś ruszy. W kupie siła 😉 *** Rodo, Rojo?

    Eee. 😛
    #658741
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 378

    Olej półsyntetyk 10W-40, np. BEL-RAY EXP, Motul 5100. Olej w tym silniku smaruje zarówno układ korbowo-tłokowy, jaki i skrzynię biegów. Nie lej pełnego syntetyka, bo może on źle wpłynąć na sprzęgło. Olej wymieniaj co 2 tyś km. Luz zaworowy w przedziale 0,08 – 0,10. Wpuść trochę oleju silnikowego do linki sprzęgła i gazu. Smar w aerozolu do zwykłego łańcucha bez uszczelnień, to średni pomysł, bo szybko go zakituje w ogniwach. Do smarowania takiego łańcucha lepszy jest zwykły olej przekładniowy. Łańcucha nie naciągaj, jak strunę, tylko tak, żeby miał te 2-3 centymetry luzu pod obciążonym moto. Elementy gumowe przecieraj olejem silikonowym (nie silnikowym), a chromy WD-40. Dbaj o czystość przednich teleskopów (lagi), a dłużej pożyją ich uszczelniacze. Utrzymuj odpowiednie ciśnienie w oponach. Motocykl myj szamponem z woskiem. W stacyjkę, zamek korka, itp. wpuść trochę dedykowanego do zamków oleju. Filtr powietrza, jak jest gąbkowy, to wystarczy wyprać w ciepłej wodzie z dodatkiem płynu do mycia naczyń i wysuszyć. Nie nasączać żadnymi niby olejami do filtrów, bo go zamulisz. Jak ma wkład papierowy, to wymieniasz kpl filtr. Płyn hamulcowy najlepiej zbadać na obecność wilgoci takim elektronicznym gadżetem, ale myślę, że jeszcze za wcześnie na jego wymianę.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Barton daje 400 zł do wykorzystania na akcesoria

    Kup motocykl Barton Cafe Racer lub Barton Travel, zarejestruj zakup i skonfiguruj dla siebie pakiet dodatków o wartości 400 zł gratis.
    #658890
    Zdjęcie profilowe Marcik
    Marcik
    Użytkownik
    • Postów: 2

    Olej zakupiłem Motul 10w40 5100 półsyntetyk + filtr paliwa. Filrty oleju i powietrza będą czyszczone. Do linek sprzęgła itp dam trochę smaru do łańcucha zamiast oleju. A znajomy mechanik wyreguluje zawory. Dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie